Οι επιστήμονες και οι παλαιοντολόγοι στη Βρετανία ανακάλυψαν το μεγαλύτερο και πιο πλήρες απολίθωμα ιχθυόσαυρου που έχει βρεθεί ποτέ.

Η μέτρηση έδειξε ότι ο ιχθυόσαυρος που ανακάλυψαν έχει μήκος 10 μέτρα ενώ το κρανίο του ζυγίζει τουλάχιστον έναν τόνο.

Όλα ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 2021 όταν ειδικά συνεργεία είχαν πάει να κάνουν αποστράγγιση σε νησί μέσα στη λιμνοθάλασσα του Ράτλαν.

Όταν τραβήχτηκαν τα νερά και οι λάσπες είδαν ένα πλήρως διατηρημένο απολίθωμα ενός ιχθυόσαυρου ή «θαλάσσιου δράκου» όπως τα λένε χαϊδευτικά εξαιτίας των μεγάλων δοντιών τους.

Αμέσως ειδοποιήθηκαν ειδικοί επιστήμονες οι οποίοι πιστοποίησαν πως πρόκειται για ιχθυόσαυρο. Ο συντηρητής παλαιοντολόγος Νάιτζελ Λάρκιν είπε σχετικά: «Διενεργήσαμε μια πολύ περίπλοκη επιχείρηση για την αποκάλυψη, την καταγραφή και τη συλλογή αυτού του σημαντικού δείγματος με ασφάλεια».

Ενώ ο Μαρκ Έβανς επιστήμονας με ειδίκευση στα απολιθώματα συμπλήρωσε: «Είναι μια πολύ σημαντική ανακάλυψη τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, αλλά και τεράστιας σημασίας για τους κατοίκους του Ράτλαντ και της ευρύτερης περιοχής»

Μάλιστα ο «Guardian» αναφέρει ότι σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς το απολίθωμα που βρέθηκε είναι ηλικίας 180 εκατομμυρίων ετών. Οι πρώτοι ιχθυόσαυροι ανακαλύφθηκαν από την Παλαιοντολόγο Μαίρι Έϊνινγκ στις αρχές του 19ου αιώνα.

Οι Ιχθυόσαυροι ήταν μεγάλα πελαγίσια ερπετά της δευτερογενούς εποχής που έμοιαζαν με τον δελφίνι με μορφή ψαριού και ουρά. Με βάση τα απολιθώματα εμφανίστηκε 245 εκατομμύρια χρόνια πριν.

Ανήκουν σε μία τάξη γνωστή ως ιχθοσαύρια ή ιχθυοπτέρυγα. Όπως και τα σύγχρονα κητώδη, ανέπνεαν αέρα και εικάζεται ότι οι ιχθυόσαυροι είχαν παρόμοια εξελικτική πορεία με αυτά.