Επί αιώνες αποτελούσε μυστήριο το πώς οι αρχαίοι Αιγύπτιοι είχαν την τεχνολογική δυνατότητα να κατασκευάσουν την μεγάλη πυραμίδα της Γκίζας, η οποία είναι και το μοναδικό από τα Επτά Θαύματα του αρχαίου κόσμου που επιβίωσε μέχρι τις μέρες μας.

Τώρα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ένα συναρπαστικό στοιχείο, το οποίο υποστηρίζουν πως δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι Αιγύπτιοι μετέφεραν τα 2,5 τόνων τμήματα από ασβεστόλιθο και γρανίτη, επί 800 χιλιόμετρα, για να χτίσουν τον τάφο του φαραώ Χέοπα, 2.600 χρόνια πριν την γέννηση του Χριστού.

Αρχαίοι πάπυροι δείχνουν, ότι χιλιάδες εξειδικευμένοι εργάτες, μετέφεραν 170 χιλιάδες τόνους ασβεστόλιθου μέσω του ποταμού Νείλου, σε ξύλινες βάρκες που ήταν δεμένες με σχοινιά. Αυτά τα σκάφη κινούνταν μέσα από ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα καναλιών που οδηγούσαν στο εσωτερικό λιμάνι, το οποίο ήταν λίγα μέτρα από την βάση της πυραμίδας.

Ο κύλινδρος του αρχαίου παπύρου, ο οποίος έριξε φως στο μεγάλο μυστήριο της κατασκευής της πυραμίδας, βρέθηκε στο λιμάνι του Wadi Al-Jarf. Ειδικότερα, αναφέρει το ρόλο των σκαφών στην κατασκευή αυτού του θαύματος του κόσμου.

Το αρχαίο έγγραφο γράφτηκε από τον Merer, ο οποίος επόπτευε μια ομάδα 40 εξειδικευμένων εργατών. Συγκεκριμένα ανέφερε πώς οι βαριές πέτρες παραδόθηκαν από την Τούρα στη Γκίζα. Στο ημερολόγιό του, ο Merer περιγράφει επίσης πώς η ομάδα του εμπλέκεται στην γαιοδιαμόρφωση, ανοίγοντας γιγάντια φράγματα για να εκτρέψουν το νερό από τον Νείλο και να τα στείλουν στο εργοτάξιο της πυραμίδας μέσω ειδικών καναλιών.

Πάντως, όσο εντυπωσιακή να είναι η τεχνολογική και τεχνική λύση στην κατασκευή των πυραμίδων, το κουπί και το σκοινί τράβαγαν - κυριολεκτικά - χιλιάδες ανώνυμοι εργάτες.