Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι επιχειρήσεις των ρωσικών αρχών για να εντοπιστούν όλα τα συντρίμμια του Αντόνοφ 148, ώστε να δοθούν οι απαντήσεις για τα αίτια της αεροπορικής τραγωδίας. 

Ads

Σε πρώτη φάση, οι ειδικοί εκτιμούν ότι για την τραγωδία ευθύνεται ο πάγος στον κινητήρια. Όπως υποστηρίζουν, τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι υπήρξε βλάβη στο αντιπαγωτικό σύστημα, έπιασε πάγο ο κινητήρας και εξερράγη λίγο μετά την απογείωση του αεροπλάνου, παρασύροντας στον θάνατο 71 άτομα.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο πιλότος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου, ούτε ανέφερε βλάβη. Ωστόσο, θεωρείται ότι αντιλήφθηκε πως κάτι πήγαινε στραβά και οδήγησε το αεροσκάφος σε ανοιχτή περιοχή για να κάνει αναγκαστική προσγείωση. Σε κάθε περίπτωση, φως στα αίτια του δυστυχήματος αναμένεται να ρίξουν τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους. Έχουν βρεθεί και τα δυο. 

Πάντως όλα τα σενάρια παραμένουν ανοικτά με πιθανότερα αίτια, τεχνικό πρόβλημα, δυσμενείς καιρικές συνθήκες ανθρώπινο λάθος ή συνδυασμό αυτών.

Ads

Οι έρευνες συνεχίζονται και διεξάγονται κατά κύριο λόγο κοντά στο χωριό Αργκούνοβο, όπου χρησιμοποιούνται και drones προκειμένου να δοθεί μία καλύτερη εικόνα της περιοχής, αλλά και να εντοπιστούν όλες οι σοροί των 71 επιβαινόντων.

Το στίγμα του αεροσκάφους της πτήσης, 703 της εταιρίας Seratov Airlines με προορισμό το Ορσκ, χάθηκε από τα ραντάρ λίγα λεπτά πετά την απογείωση από το αεροδρόμιο Ντομοντέντοβο της Μόσχας στις 14:21 το μεσημέρι της Κυριακής.

Τη συντριβή κατέγραψε κάμερα ασφαλείας κτιρίου, που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το σημείo της τραγωδίας.

Σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια εταιρία το αεροσκάφος πραγματοποίησε πολλές πτήσεις στην διάρκεια του τελευταίου εικοσιτετραώρου και ύστερα από κάθε πτήση υποβαλλόταν σε έλεγχο.

Οι εκτιμήσεις ενός ειδικού 

Τις εκτιμήσεις του για τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους στη Μόσχα κάνει στο euronews ο εκπαιδευτής πτήσεων Αντρέι Κρασνοπέροφ. Πιλότος και ο ίδιος, σπούδασε αλλά και δίδαξε στην ίδια ακαδημία, από την οποία είχε αποφοιτήσει και ο πιλότος του μοιραίου αεροπλάνου.

«Η τροχιά του αεροσκάφους είναι πολύ περίεργη κατά τη γνώμη μου και θα μπορούσε να υποδεικνύει ότι ο πιλότος ήλεγξε τα όργανα της πτήσης. Κάτι φαίνεται ότι δεν πήγαινε καλά και πιθανότατα αυτό ήταν ο πάγος. Υπάρχει ο φυσιολογικός πάγος αλλά και ο ισχυρός. 


 

Ο ισχυρός μπορεί να σημαίνει ότι υπάρχει τόσος στο αεροσκάφος και αναπτύσσεται ακόμα περισσότερος, σε βαθμό που μπορεί να αλλάξει την ευθυγράμμιση του αεροσκάφους. Αυτός ο πάγος είναι πολύ βαρύς και δεν κάνω λόγο για τα μεγάλα κομμάτια πάγου που θα μπορούσαν να μπουν στον κινητήρα και να τον κάνουν να σταματήσει ή να σταματήσουν δύο απ’ τους κινητήρες μαζί.

Το αεροπλάνο κατέβαινε χωρίς κανέναν έλεγχο. Και εάν την ίδια ώρα έκανε αναταράξεις, αυτό σημαίνει ότι ήταν σε κατάσταση επίπεδη, κατέβαινε από τα σύννεφα σα να ήταν ένα νεκρό φύλλο δέντρου, μέσα σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα».