Η Beetroot Design είναι μια εταιρία design και επικοινωνίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που παρέχει υπηρεσίες και συμβουλευτική στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η πολυβραβευμένη εταιρία διατηρεί μια εξαιρετική πορεία στο χώρο, αποδεικνύοντας πως ο κλάδος του design, της επικοινωνίας και του branding στην Ελλάδα διαθέτει πληθώρα νέων ανθρώπων που εργάζονται και διαπρέπουν στη χώρα μας, κόντρα στο ρεύμα του brain drain.
 
Ο Βαγγέλης Λιάκος, designer και ένας από τους ιδρυτές της εταιρίας, πρόσφατα μίλησε στο Ευρωκοινοβούλιο, προσκεκλημένος στην εκδήλωση «Brain Drain vs Brain Gain», η οποία πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιου Κούλογλου. Σε αυτήν παρουσίασε το παράδειγμα της Beetroot πλάι σε νέους ανθρώπους που ζουν και καινοτομούν στην Ελλάδα της κρίσης.
 
Το TVXS μίλησε μαζί του για την εταιρία, τον πρωτοποριακό τρόπο λειτουργίας της και άλλα πολλά.
 
 -Πώς πήρατε την απόφαση να ιδρύσετε την εταιρία σας;
 
-Ξεκινήσαμε την εταιρία μας το 2000, με τον Αλέξη Νίκου και το Γιάννη Χαραλαμπόπουλο. Είμασταν παρέα από το Λύκειο ακόμα, οπότε όταν ολοκληρώσαμε τις σπουδές μας ο καθένας σε διαφορετικό μέρος (Θεσσαλονίκη, Αθήνα και Λονδίνο), επανήλθαμε μαζί και είπαμε ότι ονειρευόμαστε μαζί, ας ψάξουμε μαζί και όπου πάει! Ξεκινήσαμε μαζί λίγο αθώα.
 
-Η έδρα σας βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, μια πόλη που εκ των πραγμάτων έχει λιγότερες ευκαιρίες σε σχέση με την Αθήνα και το εξωτερικό εν γένει. Τι σας έκανε να μείνετε εκεί;
 
-Οι οικογένειές μας που έμεναν εκεί ήταν ένας σημαντικός παράγοντας, αλλά και η ίδια η πόλη. Είναι μια πόλη όμορφη και πολύ εύκολη στο να ζει κανείς σε σχέση με την Αθήνα ή κάποια άλλη μεγάλυτερη πόλη του εξωτερικού. Παρ’ όλα αυτά, επειδή η Θεσσαλονίκη έχει ένα αρκετά μεγάλο αεροδρόμιο και μπορούμε να ταξιδεύουμε πολύ εύκολα όπου χρειάζεται. Επίσης όσο περνούν τα χρόνια, οι αποστάσεις μικραίνουν, τα σύνορα «πέφτουν», οπότε το που βρισκόμαστε και το που έχουμε έδρα έχει να κάνει με το που νιώθουμε εμείς καλά, γιατί έτσι δουλεύουμε και καλύτερα.

Ads

image
 
-Τα γραφεία σας τους καλοκαιρινούς μήνες μεταφέρονται σε παραθαλάσσιο μέρος. Μιλήστε μας για το ρόλο που παίζει για εσάς ένα καλό περιβάλλον εργασίας, είτε μιλάμε σε επίπεδο γραφείου, είτε σε επίπεδο χώρας εργασίας.
 
-Εμείς αποφασίζουμε να μετακινηθούμε και να εκμεταλλευτούμε τις συνθήκες που έχουμε σε κάθε περίπτωση. Ζούμε στην Ελλάδα και ζούμε στη Θεσσαλονίκη και μπορούμε να έχουμε τα καλά που έχουν και οι φίλοι μας οι τουρίστες! Οπότε γιατί να μην είμαστε κι εμείς τουρίστες στην ίδια μας τη χώρα; Εμείς μετακινούμαστε σε ένα παραθαλάσσιο περιβάλλον. Νοικιάζουμε μια βίλα στη Χαλκιδική και μετακομίζουμε εκεί γιατί έχουμε πολύ καλύτερη ποιότητα ζωής και μπορούμε για ένα διάστημα να απομονωθούμε για ένα διάστημα, να πειραματιστούμε, να καλέσουμε κόσμο εκεί για να δουλέψει μαζί μας, είτε είναι από την Ελλάδα, είτε από το εξωτερικό. Εκεί μπορούμε να επικεντρωθούμε σε ένα πράγμα, ενώ στο γραφείο πρέπει πάντα να ασχολείσαι με πολλά μικρά πράγματα. Μέσα από πειραματισμό και συγκέντρωση βγάζουμε υλικά τα οποία μπορούν να μας βοηθήσουν στο μέλλον , είτε σε έργα, είτε σε εκθέσεις. Τις δε εμπειρίες που αποκομίζουμε προσπαθούμε να τις ανεβάζουμε σε πλατφόρμες για να μαθαίνουν από αυτές και οι νεότερες γενιές. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς η πληροφορία να μεταφέρεται και να είναι εύκολα προσβάσιμη από όλους.
 
-Τι δυσκολίες συναντήσατε μέχρι να εδραιωθείτε στο χώρο;
 
-Οι δυσκολίες είναι καθημερινές. Από τον αθέμιτο ανταγωνισμό σε κάποιες περιπτώσεις, με τον οποίο δεν ασχολούμαστε καν, μέχρι τη γκρίνια που όλοι συναντούν. Εμείς δεν θέλουμε να μένουμε σε τέτοιες καταστάσεις, θέλουμε να βρίσκουμε πάντα λύσεις και να εξελισσόμαστε. Το να μένεις σε ένα κομμάτι που σε δυσκολεύει, συνήθως σε κάνει να αναλώνεσαι περισσότερο από όσο πρέπει.
 
-Οι υπάρχουσες συνθήκες και το κράτος βοηθούν στη δημιουργία εταιριών από νέους ανθρώπους που ρισκάρουν με φρέσκες και δημιουργικές ιδέες; Αν όχι, τι θα θέλατε να δείτε να αλλάζει;
 
-Τα τελευταία χρόνια είναι σίγουρα διαφορετικά. Δεν ξέρω αν βοηθάνε, αλλά τουλάχιστον έχουν γυρίσει το βλέμμα τους προς αυτές και τις «ακούν». Εντυπωσιάζονται από το ότι υπάρχουν νέοι άνθρωποι που κάνουν δημιουργικά πράγματα, οπότε πιστεύω ότι, όπως η γραφιστική όταν ξεκινούσαμε ήταν κάτι το πρωτόγνωρο, έτσι σιγά σιγά και η νεανική επιχειρηματικότητα θα εξελιχθεί πολύ δυναμικά. Έχουμε πολύ δυνατά μυαλά και πιστεύω πως θα τα πάνε πολύ καλά. 

image
 
-Η κρίση γεννά ή καταστέλλει την έμπνευση που είναι απαραίτητη για το επάγγελμά σας;
 
Η έμπνευση σίγουρα αναπτύσσεται πολύ μέσα στην κρίση, όπως γίνεται και σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό γίνεται σε δύσκολες καταστάσεις όπως οι δικές μας, αλλά και σε ακόμα πιο δύσκολες. Όταν καταπιέζεσαι έχεις ανάγκη για εκτόνωση, οπότε ο καλύτερος τρόπος είναι η έμπνευση.
 
-Αν έπρεπε να αποτυπώσετε σε μια καμπάνια την Ελλάδα της κρίσης, τι στοιχεία θα βάζατε και τι μήνυμα θα θέλατε να περάσετε;
 
-Δεν θα θέλαμε τόσο να αποτυπώσουμε, όσο να περάσουμε το μήνυμα ότι όλο αυτό το περνάμε μαζί. Έχουμε ήδη βγάλει υλικό για να δείξουμε στον κόσμο ότι θα έπρεπε όλοι μαζί ενωμένοι να προσπαθήσουμε να ξεπεράσουμε την κατάσταση και οφείλουμε να το κάνουμε κυρίως για τις επόμενες γενιές.

image
 
-Πως φαντάζεστε την Ελλάδα στο μέλλον και πως θα την αποτυπώνατε σε μια καμπάνια σας; 
 
Την Ελλάδα ιδανικά θα την σκεφτόμασταν σαν μια ουτοπία. Ένας παράδεισος στον οποίο θα μπορούν όλοι να είναι χαρούμενοι και να δουλεύουν αρμονικά, να εκμεταλλεύονται τις συνθήκες, να φιλοξενούν τον κόσμο που έρχεται. Είμαστε πολύ καλοί στη φιλοξενία βλέπετε, μεταξύ μας δεν είμαστε πολύ καλοί! Νομίζω ότι έχουμε την ικανότητα και οι συνθήκες είναι τέτοιες που μπορούμε να το επιτύχουμε στο μέλλον.
 
 
Οι συνοδευτικές φωτογραφίες προέρχονται από καμπάνιες της εταιρίας (πηγή: www.beetroot.gr/work

Ads