Η νεανική, καινοτόμος επιχειρηματικότητα αντιστέκεται στην παρατεταμένη κρίση και δημιουργεί πρωτοποριακά προϊόντα και υπηρεσίες που κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη.

Ads

Παρακάτω μπορείτε να γνωρίσετε τις 10 ελληνικές startup εταιρείες (#SIAfinalists) που πέρασαν στην τελική φάση του διαγωνισμού Social Impact Award Greece 2016 – Impact Hub Athens.

1. Λοg: H Λοg φιλοδοξεί να γίνει η πρώτη online πλατφόρμα δυσλεξίας στην Ελλάδα. Πάνω απο 77.000 μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ενώ πολύ μικρό ποσοστό λαμβάνει βοήθεια από ειδικό. Στόχος της Λog είναι να βοηθήσει κάθε μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες από οπουδήποτε με σύγχρονες μεθόδους και με ευχάριστο τρόπο, δίνοντας την δυνατόητα στους μαθήτες να κάνουν μάθημα οποιαδήποτε ώρα σε οποιοδήποτε μέρος.  H δημιουγία της χρειάζεται μελέτη και σχεδίαση πάνω στις ανάγκες των παιδιών με δυσλεξία,έχωντας υπόψην το κοινωνικό αντίκτυπο που θα έχει.

2. ClimateWatch: Το ClimateWatch πολλαπλασιάζει την αξία των ανοικτών -περιβαλλοντικών- δεδομένων για την κλιματική αλλαγή. Η ομάδα του ClimateWatch αξιοποιεί τα υπάρχοντα δεδομένα, κάνοντάς τα εύκολα προσβάσιμα και κατανοητά παρέχοντας μια εφαρμογή για τον εντοπισμό και την ανάλυσή τους. Το ClimateWatch επιχειρεί παράλληλα να συμπληρώσει τα υπάρχοντα δεδομένα μέσω crowdsourcing, χρησιμοποιώντας αισθητήρες και τα κινητά τηλέφωνα, συλλέγοντας έτσι πρόσθετα στοιχεία προκειμένου να καλύψει περισσότερους τομείς ενδιαφέροντος και να παρέχει μια καλύτερη ανάλυση των στοιχείων.

3. Cyclefi: Η Cyclefi είναι μία νέα προϊοντική υπηρεσία μαζί με μια online πλατφόρμα, που παρακολουθεί πόσο ανακυκλώνει ο πολίτης και τον επιβραβεύει με δεδομένα κινητής τηλεφωνίας (MB) για δωρεάν σερφάρισμα στο Internet.

4. Dogs’ Voice: Αποστολή του Dogs’ Voice είναι η προστασία και διαχείριση του πληθυσμού αδέσποτων ζώων σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης. Μετά από αρκετή έρευνα και μελέτη, η ομάδα δημιούργησε μια ολιστική υπηρεσία προστασίας και διαχείρισης αστικής πανίδας για Δήμους όπου για πρώτη φορά ενώνει και αξιοποιεί σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης όλους τους διαθέσιμους πόρους, θέοντας ρεαλιστικούς στόχους και προτείνοντας την εφαρμογή πρακτικών λύσεων για τη μείωση του πληθυσμού και την ευζωία των αδέσποτων ζώων ανατρέποντας ταυτόχρονα την υπάρχουσα νοοτροπία. Η ομάδα του Dogs’ Voice ονειρεύεται μια Ελλάδα χωρίς αδέσποτα και πιστεύει ότι μια νέα πραγματικότητα όπου οι Έλληνες πολίτες θα σέβονται τα ζώα και τα δικαιώματα τους είναι εφικτή!

5. Economics in Everyday Life: Τα Οικονομικά της Καθημερινότητας (Economics in Everyday Life) επιδιώκουν τη μείωση της απόστασης ανάμεσα στο μέσο πολίτη και την Επιστήμη των Οικονομικών, με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου της πληροφόρησης των συμπολιτών μας. Εσείς για παράδειγμα, γνωρίζετε τι είναι ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ΕΜΣ); Αν όχι, μην ανησυχείτε. Η ομάδα του Economics in Everyday Life έχει φροντίσει για αυτό. Δείτε την επεξήγηση του -δυσνόητου για πολλούς- οικονομικού όρου εδώ.

6. Feelform: H Feelform χρησιμοποιεί εκτύπωση 3D με σκοπό την δημιουργία καινοτόμων λύσεων για τα άτομα με προβλήματα όρασης. Η 3D εκτύπωση και η θερμική διαμόρφωση χρησιμοποιούνται για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού που διαβάζεται με την αφή, ανάφλυφους χάρτες πόλεως, καθώς και για προσβάσιμες υπηρεσίες ξεναγήσεων για μουσεία και γκαλερί. Στόχος της ομάδας Feelform είναι να μειώσει το κόστος των προϊόντων που απευθύνονται σε τυφλούς και άτομα με προβλήματα όρασης, προκειμένου να αυξήσει τις ευκαιρίες εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των ατόμων αυτών.

7. GIVMED: To GIVMED είναι το δίκτυο αξιοποιήσης περισσευούμενων φαρμάκων. Eνημερώνουμε για το πρόβλημα της πρόσβασης στα φάρμακα που αντιμετωπίζουν οι κοινωνικά ευπαθείς ομάδες και συνδέουμε το περίσσευμα τους καθενός με τις ελλείψεις φορέων που στηρίζουν τέτοιες ομάδες. Ο καθένας μπορεί εύκολα και γρήγορα να δωρίσει τα περισσεύουμενα φάρμακά του, μέσα από την mobile εφαρμογή GIVMED!  Kατέβασέ την και βοήθησε κάποιον σημαντικά!

8. Goodbuy-it: Το Goodbuy-it θα είναι το πρώτο online marketplace για ΜΚΟ και κοινωνικές επιχειρήσεις, προσφέροντάς τους ένα εργαλείο για την αύξηση των κεφαλαίων τους από την πώληση των προϊόντων τους. Η αποστολή του είναι να ενθαρρύνει την έννοια της υπεύθυνης κατανάλωσης και να υποστηρίξει γενικότερα τις ΜΚΟ και τις επιχειρήσεις κοινωνικής οικονομίας , προκειμένου να γίνουν πιο βιώσιμες και να έχουν τους πόρους ώστε να επικεντρωθούν στους σκοπούς τους.

9. MnTMeGration: Η MnTMeGration είναι μια πλατφόρμα e–learning για την εκπαίδευση των προσφύγων που αναζητούν άσυλο στην Ευρώπη, με σκοπό την αποτελεσματικότερη και ουσιαστικότερη ένταξή τους στις τοπικές ευρωπαϊκές κοινωνίες. Μέσω της πλατφόρμας, οι μετανάστες μπορούν να παρακολουθούν δωρεάν διαδικτυακά μαθήματα χρησιμοποιώντας τα smartphones τους, και με το πέρας των μαθημάτων να πάρουν ένα πιστοποιητικό παρακολούθησης, για το οποίο θα πρέπει να έχουν προηγουμένως ταυτοποιηθεί ψηφιακά μέσω της τεχνολογίας Blockchain.

10. Visionaries: Η ομάδα των Visionaries έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη δωρεά κερατοειδούς χιτώνα (για ασθενείς με οφθαλμικές παθήσεις), μέσα από εκδηλώσεις, αλλά και καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητά (Android, iOS), ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των Ελλήνων δωρητών. Στόχος της ομάδας είναι να αποκαταστήσει την όραση σε περισσότερους από 700 ασθενείς ετησίως στην Ελλάδα, που παραμένουν τυφλοί λόγω της έλλειψης μοσχευμάτων κερατοειδούς. Σώζοντας την όραση των ασθενών μέσα από δωρεά του κερατοειδούς χιτώνα μπορεί να λειτουργήσει ως το πρώτο βήμα, προκειμένου να αλλάξει η γενικότερη νοοτροπία γύρω από τη μεταμόσχευση οργάνων στην Ελλάδα.