Drones με «ανθρωπιστικό» χαρακτήρα, που θα έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν ιατρικό υλικό σε δυσπρόσιτες περιοχές, σχεδιάζει ο επιχειρηματίας Ανδρέας Ραπτόπουλος, τα σχέδια του οποίου βρίσκονται στο επίκεντρο δημοσιεύματος του Guardian.

Ads

«Όταν κανείς σκέφτεται όλες τις εταιρείες ρομποτικής στον κόσμο, διαπιστώνει ότι δεν υπάρχουν πολλές που ο πρώτος πελάτης τους να μην προερχόταν από τον χώρο των ενόπλων δυνάμεων», επισημαίνει ο Α. Ραπτόπουλος. «Θα αντικαταστήσουμε το στρατιωτικό με το ανθρωπιστικό» τονίζει.

Η ιδέα του για drones που θα πλαισιώνονται όαπό ένα δίκτυο παροχής ιατρικών προμηθειών, προέκυψε πριν μια παρουσίαση στο Singularity University της Silicon Valley. Η ιδέα του εξελίχθηκε σε μία startup εταιρεία με την ονομασία Matternet, που αποσκοπεί στην παροχή βοήθειας σε ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση σε δρόμους σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Σύμφωνα με τον Ανδρέα Ραπτόπουλο, ένα τέτοιο σύστημα θα μπορούσε να «προσπεράσει» την κατασκευή υποδομών, ακριβώς όπως τα ασύρματα δίκτυα «προσπέρασαν» τα ενσύρματα σε αναπτυσσόμενες χώρες.

Ads

image

Μικρά μη επανδρωμένα αεροσκάφη με οκτώ κινητήρες θα χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μικρών αντικειμένων, βάρους μέχρι δύο κιλών, χρόνια πριν την κατασκευή σύγχρονων οδικών δικτύων για τη διασύνδεση περιοχών. Το σύστημα θα περιλαμβάνει τα ίδια τα αεροσκάφη, σταθμούς προσγείωσης όπου τα πακέτα θα μεταβιβάζονται και το λογισμικό που θα εξασφαλίζει την άφιξή τους στον προορισμό. Λόγω της μικρής «ζωής» της μπαταρίας, τα drones θα πρέπει να συνεργάζονται. Αντί για ένα drone που θα πετά για 60 λεπτά, θα υπάρχουν έξι, που το καθένα θα πετά για 10 λεπτά.

Η εταιρεία Matternet έχει πραγματοποιήσει δοκιμές στην Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία. Επίσης, το Λεσότο, το οποίο δοκιμάζεται από επιδημία AIDS, έχει υποδειχτεί ως μία περιοχή όπου το σύστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά δειγμάτων στην ύπαιθρο, αναφέρεται στον Guardian.

Το μεγαλύτερο τμήμα του προσωπικού της Matternet βρίσκεται σε ένα γραφείο στο Πάλο Άλτο, ενώ οι υπόλοιποι εργάζονται από το Λονδίνο. Τέσσερις επενδυτές παρείχαν χρηματοδότηση στην εταιρεία, η οποία σκοπεύει να συγκεντρώσει μεταξύ τριών και πέντε εκατομμυρίων δολαρίων στον επόμενο «γύρο» χρηματοδότησης.

Ως πρώτοι χρήστες «στοχεύονται» υπηρεσίες παροχής βοήθειας, καθώς και φορείς του χώρου της φαρμακευτικής και των logistics. Σε ιδεατό επίπεδο, βάσεις και drones θα μπορούν να αγοραστούν από χωριά. «Ο καθένας μπορεί να στήσει δίκτυα μεταφοράς. Είναι αποκεντρωμένα. Δεν χρειάζονται κυβερνήσεις και μεγάλες εταιρείες» σημειώνει ο Έλληνας επιχειρηματίας στον Guardian.

Σε ό,τι αφορά στο κόστος, εκτιμάται γύρω στα 7.200 ευρώ ανά αεροσκάφος και 3.600 ευρώ ανά βάση. Ένα δίκτυο από πέντε βάσεις και 10 αεροσκάφη σε μια περιοχή, μαζί με τα έξοδα εγκατάστασης και εκπαίδευσης, θα κόστιζε σε έναν ανθρωπιστικό οργανισμό περίπου 108.000 ευρώ, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο τις εκτιμήσεις του Α. Ραπτόπουλου. Ένα τέτοιο drone θα μπορεί να μεταφέρει φορτίο δύο κιλών σε απόσταση 10 χιλιομέτρων, με καλό καιρό.