Μπορεί να φαντάζεσαι τη ζωή σου αλλιώς. Μπορεί να μην μπορείς να την αλλάξεις. Μπορείς όμως να ζήσεις την «φανταστική» σου ζωή… στο Facebook! Αυτό ισχυρίζεται νέα έρευνα που δείχνει ότι όλοι χρησιμοποιούμε τα social media για να κάνουμε τις ζωές μας να δείχνουν πιο συναρπαστικές.

Ads

Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρίας smartphone  HTC, η οποία διεξάγει σε βρετανικό κοινό, οι Βρετανοί κρίνουν τους άλλους βάσει των προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δύο στους τρεις ποστάρουν φωτογραφίες και εικόνες στα προφίλ τους, μόνο και μόνο για να δείχνουν οι ζωές τους πιο συναρπαστικές.

Η έρευνα έδειξε ότι περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις των ερωτηθέντων (76/%) είπαν ότι κρίνουν τους συνομηλίκους τους βάσει των αναρτήσεων τους στο Instagram, στο  Snapchat και στο Facebook.

Προκειμένου, ακόμα, να κάνουν το προφίλ τους αλλά και τις ζωές τους να φαίνονται πιο συναρπαστικές, το 6% των ερωτηθέντων είπαν ότι έχουν δανειστεί ακόμα κι αντικείμενα, ούτως ώστε να τα συμπεριλάβουν στις εικόνες τους, με σκοπό να φαίνονται σαν δικά τους και έτσι να τους βλέπουν οι άλλοι και να ζηλεύουν. Περισσότεροι από το 50% των ερωτηθέντων, είπαν ότι πόσταραν φωτογραφίες από αντικείμενα και μέρη, αμιγώς για να προκαλέσουν ζήλια σε συγγενείς και φίλους.

Ads

«Ζούμε σε έναν κόσμο στιγμιαίας επικοινωνίας», εξηγεί η συμπεριφορική ψυχολόγος Jo Hemmings, υποστηρίζοντας ότι η τάση ήταν έκπληξη, δεδομένης της αύξησης των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης.

«Παλιότερα, μόδα και στυλ υπήρχαν μόνο στα περιοδικά. Τώρα οι άνθρωποι είναι σε αναζήτηση του αυθεντικού και των “πρόσωπο με πρόσωπο” συστάσεων, καθιστώντας τα social media εξίσου δυνατά με τα περιοδικά και τις εφημερίδες. Με τις φωτογραφίες να μοιράζονται στη στιγμή, απαιτούμε πλέον να ξέρουμε ακόμα και τι φοράνε οι φίλοι μας ή ποιες διασημότητες αγοράζουν τι», σημειώνει.

Αυτή είναι η επιρροή των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram, με το 76% των ερωτηθέντων να δηλώνει επίσης ότι βλέποντας διάφορα πράγματα στα social media, τους επηρεάζει στο να τα αγοράζουν, με τους άνδρες να είναι περισσότερο επιρρεπείς στο να πάρουν συμβουλές στυλ και να αγοράσουν ό, τι βλέπουν.