Αύξηση κατέγραψαν και το 2015 στην Ελλάδα τα περιστατικά παιδικής πορνογραφίας και τα κρούσματα ρατσιστικών συμπεριφορών και ξενοφοβίας, με όχημα το Διαδίκτυο. Οι καταγγελίες, που αφορούσαν εγκλήματα σχετικά με την  παιδική πορνογραφία και το ρατσισμό έπεφταν… βροχή στη διάρκεια του 2015.

Ads

Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, η SafeLine, η ελληνική Ανοικτή Γραμμή για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο, δημοσιοποίησε χθες τα σχετικά στατιστικά στοιχεία, που χτυπούν καμπανάκι για τους Έλληνες χρήστες του Internet. Σύμφωνα με τα στοιχεία της SafeLine και το 2015, ο αριθμός των καταγγελιών παρέμεινε υψηλός, φτάνοντας περίπου τις 4.000.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των καταγγελιών αφορούσε εγκλήματα σχετικά με την παιδική πορνογραφία, το ρατσισμό και την ξενοφοβία, τις οικονομικές απάτες που έλαβαν χώρα στο Διαδίκτυο και την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, κυρίως, μέσα από κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook.

Ανησυχητικό είναι το στατιστικό εύρημα, σύμφωνα με το οποίο οι καταγγελίες για ρατσιστικά εγκλήματα τριπλασιάστηκαν το 2015 έναντι του 2014, φθάνοντας τις 152 από 46 ένα χρόνο νωρίτερα.

Ads

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει αξιοσημείωτη αύξηση και στις καταγγελίες για εγκλήματα σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση του παιδιού στον κυβερνοχώρο, συγκεκριμένα τη σεξουαλική κακοποίηση μέσω Διαδικτύου και το cyberbullying. Οι καταγγελίες που δέχθηκε η SafeLine με θέμα την παιδική πορνογραφία ξεπέρασαν, το 2015, τις 160.

Υψηλό παρέμεινε και το 2015, το ποσοστό των καταγγελιών, που αφορούσαν παράνομες δραστηριότητες μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Από τις καταγγελίες, που δέχθηκε η SafeLine το 2015, οι 830 αφορούσαν μόνο τo Facebook.

image

Να σημειωθεί ότι η δράση της SafeLine στον τομέα της ασφάλειας του παιδιού στον κυβερνοχώρο υλοποιείται μέσα από τη συνεργασία της με τον ΙΝΗΟΡΕ (Διεθνή Σύνδεσμο Ανοικτών Γραμμών Διαδικτύου).

Περί εξάρτησης

Στο μεταξύ, στατιστικά στοιχεία για τη δράση της το 2015 δημοσιοποίησε χθες και η Γραμμή Βοηθείας του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου. Συγκεκριμένα, η Γραμμή Βοηθείας δέχτηκε κατά την περίοδο λειτουργίας της – από τον Ιανουάριο 2015 έως και το Δεκέμβριο 2015 – 1.497 αιτήματα συνολικά. Η πλειοψηφία των αιτημάτων (75%) προήλθε από ενήλικες, ενώ οι επαγγελματίες και οι ανήλικοι, που απευθύνθηκαν στη γραμμή, ακολούθησαν με παρόμοιο ποσοστό (13%).

Αναφορικά με τον τύπο του αιτήματος, η πλειοψηφία τους αφορούσε θέματα εξάρτησης (41%), ενώ στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο διαδικτυακός εκφοβισμός (17%). Στην τρίτη θέση, με ποσοστό 13%, αναδείχθηκε η κατηγορία που αφορά στην παραβίαση της ιδιωτικότητας (κλοπή κωδικών, παραβίαση λογαριασμού).