Το Κέντρο Ερευνών και Στατιστικής Pew Research Center έδωσε στη δημοσιότητα έρευνα, η οποία επιβεβαιώνει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατέχουν στο εξής δεσπόζουσα θέση στο χώρο των ΜΜΕ. Επιμέλεια: Χρήστος Θ. Παναγόπουλος

Ads

Διαδικτυακές εφαρμογές, όπως το Facebook και το Twitter, βρίσκονται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των χρηστών του Διαδικτύου, σε ό,τι αφορά την ενημέρωσή τους, γεγονός που καταδεικνύει την αλλαγή παραδείγματος που σοβεί στο χώρο της ενημέρωσης: τα social media πλέον είναι ένα από τα κύρια, αν όχι το βασικότερο, μέσο ενημέρωσης.

Σύμφωνα με την έρευνα του Pew Research Center, το 66% των ενήλικων Αμερικανών χρησιμοποιεί το Facebook ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το Twitter ανέρχεται στο 17%. Ως πηγή ενημέρωσης, το Facebook χρησιμοποιείται από το 41% των ενηλίκων, ενώ το Twitter από το 10%.

image

Ads

image

Μάλιστα οι 4 στους 10 χρήστες, ανεξαρτήτως social media, θεωρούν πως μέσα από αυτά τα social media μπορούν να ενημερωθούν καταλλήλως και επαρκώς.

image

Μόλις τα τελευταία δύο χρόνια, η αύξηση των ανθρώπων που τοποθετούν ενημερωτικές ιστοσελίδες στην κεντρική σελίδα του προσωπικού τους λογαριασμού είναι ραγδαία. Από το 2013 ως και σήμερα, το ποσοστό στο Twitter έχει αυξηθεί κατά 11%, ενώ το αντίστοιχο του Facebook αυξήθηκε κατά 16%.

Πώς κατανέμεται η κίνηση σε Twitter και Facebook με βάση τη θεματολογία

image

Το Twitter κερδίζει τα “σκήπτρα” της έκτακτης επικαιρότητας

image

Και τα μειονεκτήματα…

Ωστόσο, τη στιγμή που η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ενημερωτικούς σκοπούς χαρακτηρίζεται ως απολύτως θετική, ο κίνδυνος της ελλιπούς ενημέρωσης αλλά ακόμα και της παραπληροφόρησης αυξάνεται σημαντικά.

Το δείγμα

Η έρευνα του Pew Research Center διενεργήθηκε σε δύο διαφορετικά Σαββατοκύριακα (13-15 Μαρτίου 2015 και 20-22 Μαρτίου 2015) σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 2.035 ατόμων ηλικίας άνω των 18 ετών.

Για την πρωτότυπη έρευνα διαβάστε αναλυτικά εδώ