Οι νέοι στην Ελλάδα σπουδάζουν, αλλά δεν βρίσκουν δουλειά. Πέρα, όμως, από την κρίση, η πρόσφατη έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών αναδεικνύει και μια ακόμη διάσταση στο πρόβλημα της ανεργίας των νέων.

Ads

Σύμφωνα λοιπόν με τα συμπεράσματα, άλλες είναι οι απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και άλλες οι γνώσεις που έχουν αποκτήσει οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων. Με άλλα λόγια, ακόμη και αν κάποιες θέσεις εργασίας υπάρχουν και προσφέρονται, δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι υποψήφιοι για να τις στελεχώσουν.

Η έρευνα δημοσιεύεται την ώρα που οι υποψήφιοι για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, μετά την ολοκλήρωση των πανελλαδικών, θα πρέπει να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους. Η μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου αναδεικνύει το χρόνιο έλλειμμα του ουσιαστικού επαγγελματικού προσανατολισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Πρόκειται για το σημαντικότερο μάθημα πληροφόρησης και ενημέρωσης στην εποχή μας για την αυριανή πορεία ζωής και την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων της χώρας μας.

Ads

Χωρίς διερεύνηση των ιδιαίτερων ατομικών ικανοτήτων και χαρακτηριστικών, αλλά και χωρίς σωστή ενημέρωση για τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας και της οικονομίας, αναπόφευκτα οι μαθητές στρέφονται στον μιμητισμό από το φιλικό ή το οικογενειακό περιβάλλον, συνεχίζοντας κοινωνικά και επαγγελματικά στερεότυπα άλλων δεκαετιών. Χρειάζεται, για παράδειγμα, η ελληνική κοινωνία και οικονομία τόσους αυριανούς πολιτικούς μηχανικούς, αρχιτέκτονες ή δικηγόρους;

Επομένως, ενόψει της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου, η έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου γεννά δεύτερες σκέψεις για τις αποφάσεις που θα λάβουν οι νέοι φοιτητές και ταυτόχρονα θα πρέπει επιτέλους να κινητοποιήσει την πολιτεία για την προώθηση ουσιαστικού επαγγελματικού προσανατολισμού στα σχολεία.

Αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος στο οποίο οι σπουδές του κάθε ατόμου θα βασίζονται από τη μία στα ιδιαίτερα ατομικά χαρακτηριστικά και από την άλλη θα εναρμονίζονται με την αγορά εργασίας, διαμορφώνοντας το παραγωγικό μοντέλο.