Η ανακοίνωση  των αλλαγών στον ΚΟΚ από την κυβέρνηση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αποσπασματική και εστιασμένη στην καταστολή αν δεν συνοδευόταν από άλλες παρεμβάσεις που φροντίζουν για την πρόληψη και την παιδεία των οδηγών, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης αντιμετώπισης. Η οδηγική συμπεριφορά είναι γνώρισμα που χαρακτηρίζει την πρόοδο μιας ολόκληρης κοινωνίας.

Η αναθεώρηση των προστίμων στη λογική της κλιμακούμενης αυστηρότητας με έμφαση στις πιο καταστροφικές και θανατηφόρες παραβάσεις και η εισοδηματική αναλογικότητα κινούνται στη σωστή κατεύθυνση. Αλλά αρκούν μόνο αυτές; 

Η είσοδος της κυκλοφοριακής αγωγής –οδηγών και πεζών- στα σχολεία ήταν απολύτως αναγκαία όπως  φυσικά η αλλαγή του τρόπου εξέτασης χωρίς​ τον ανθρώπινο παράγοντα και τα κυκλώματα εξεταστών και εκπαιδευτών.

Η διαδοχή των γενεών έδειξε ότι ένας συνδυασμός παραγόντων μπορεί να αλλάξει συνείδηση στον νεοέλληνα οδηγό, που κάποτε θεωρούσε περιττή τη ζώνη ασφαλείας και το κράνος, όπως επίσης τις διαβάσεις και τα όρια ταχύτητας.

Άλλωστε​, οι νεότερες γενιές και ειδικά οι γυναίκες που εκπαιδεύτηκαν σε σχολές οδηγών και όχι σε «περήφανους μπαμπάδες»  που κληροδοτούσαν όλα τους τα συμπλέγματα, είναι αισθητά καλύτεροι οδηγοί. Είναι οι ενδείξεις ότι ένα εξορθολογισμένο σύστημα εκπαίδευσης-εξέτασης-αστυνόμευσης  θα δημιουργήσει μια νέα κουλτούρα  ασφαλούς οδήγησης.

Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ευρώπη. Πέρυσι 1.600 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σε τροχαία και 20.000 τραυματίστηκαν, οι περισσότεροι κάτω των 30 ετών. Οι Έλληνες οδηγοί έχουν εθιστεί στο θάνατο και, ως γνωστό, οι εθισμοί δεν αντιμετωπίζονται με καταστολή .