Το γεγονός ότι στη Θεσσαλονίκη ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε δίπλα του τον  Αμερικανό επικοινωνιολόγο Σταν Γκρίνμπεργκ, που θεωρείται ως ο αρχιτέκτονας της στρατηγικής του στις εκλογές του 2019, ήταν η πιο σαφής ένδειξη ότι ο σχεδιασμός του είναι εκλογικός.

Ads

Παρόλο που δεσμεύτηκε για την εξάντληση της τετραετίας, όλες του οι κινήσεις δείχνουν ότι η προσοχή του είναι στραμμένη στις κάλπες μέσα στο 2022 και, αν είναι εφικτό, την προσεχή άνοιξη.

Ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Greenberg Quinlan Rosner Research, εταιρεία πολιτικής έρευνας, έχει στο βιογραφικό του την ευθύνη για τις προεκλογικές καμπάνιες του Μπιλ Κλίντον, του Αλ Γκορ, του Τζον Κέρι, του Τόνι Μπλερ, του Γκέρχαρντ Σρέντερ, του Ν. Μαντέλα. Εχει προσφέρει τις γνώσεις του σε τεράστιες εταιρείες όπως η Boeing, η Microsoft και τη BP και προφανώς για τον ίδιο το περιεχόμενο της συμβουλευτικής είναι πάνω-κάτω το ίδιο: Πώς θα γίνει το προϊόν, είτε πρόκειται για πολιτικό πρόσωπο είτε για υπηρεσίες, ελκυστικό και εμπορικά ενδιαφέρον.

Η συνεργασία του Κ. Μητσοτάκη με τον Σ. Γκρίνμπεργκ είναι πολύ ενδεικτική του τρόπου με τον οποίο αντιλαμβάνεται την πολιτική: Υπερεπικοινωνία και τακτικισμοί τηλεοπτικής κατανάλωσης με όραμα τη συντήρηση του συστήματος εξουσίας και την εξυπηρέτηση των λίγων και ισχυρών που το στηρίζουν.

Ads

Για την επίτευξη του στόχου του χρησιμοποιεί τους αρίστους των επαγγελματιών του marketing κομμάτων και πολιτικών αρχηγών. Πληρώνει όσο-όσο για να συνεργαστεί με τους πιο έμπειρους, τους πιο επιτυχημένους, τους πιο αξιόπιστους.

Τι γνωρίζει για τα βάσανα της ελληνικής κοινωνίας την τελευταία δεκαετία ένας Αμερικανός γκουρού της επικοινωνίας; Μπορεί και τίποτα αλλά αυτό δεν έχει καμία σημασία. Γνωρίζει οπωσδήποτε την τεχνική της προπαγάνδας, της δημαγωγίας, της παραπλάνησης και της χειραγώγησης του εκλογικού κοινού.

Ετσι, βλέπουμε τον Κ. Μητσοτάκη να συναντιέται με τον κτηνοτρόφο Ντάλτον, δήθεν τυχαία, στη Λάρισα και να παρεμβαίνει, δήθεν αυθόρμητα, σε ραδιοφωνική εκπομπή επαρχιακού σταθμού, δίνοντας έναν τόνο φολκλόρ στην προεκλογική περιοδεία του.

Ο Κ. Μητσοτάκης έχει συγκροτημένο σχέδιο. Οχι για την πρόοδο της χώρας ούτε για την ευημερία των πολλών. Αλλά για την μακροημέρευσή του στην πρωθυπουργία προς όφελος της ελίτ που τον προστατεύει.

Είναι λάθος να υποτιμά κανείς τις ικανότητες του επιτελείου του, τις υποδομές τους και τα εργαλεία με τα οποία δίνουν τις μάχες για την διασφάλιση ενός λαμπρού πολιτικού μέλλοντος για τον Κ. Μητσοτάκη.

Το εμπόρευμα πρέπει να πουληθεί και οι ίδιοι ψάχνουν τους καλύτερους δυνατούς τρόπους προώθησής του: Επιμελώς διακοσμημένη βιτρίνα, ευχάριστες και πειστικές πωλήτριες, διαφημίσεις παντού, ελκυστικές τιμές, influencers για έμμεση προβολή, έρευνες κοινής γνώμης για καταγραφή των επιθυμιών και των τάσεων, επιστημονική επεξεργασία των ευρημάτων.

Στο Μέγαρο Μαξίμου εργάζονται σκληρά. Αλλά δεν κουράζονται για το καλό μας. Μοχθούν για το καλό του πρωθυπουργού και των φίλων του ακούγοντας πολύ προσεκτικά τις οδηγίες που δίνει ο Αμερικανός σύμβουλος. Γιατί αυτός ξέρει.