Το Μάρτιο, όταν έκλεισαν τα σχολεία και επιβλήθηκε το lockdown λόγω πανδημίας, αν και υπήρχαν τα παραδείγματα των άλλων χωρών, το Υπουργείο Παιδείας φάνηκε απροετοίμαστο και ουσιαστικά το τελευταίο τρίμηνο “χάθηκε” για τους μαθητές, με προβληματική οργάνωση, ανεπαρκείς υποδομές εξ-αποστάσεως εκπαίδευσης και έλλειψη σχεδίου. Θα μπορούσε κανείς να αναγνωρίσει το ελαφρυντικό της πρωτόγνωρης κατάστασης και να μετριάσει τη -δικαιολογημένη- κριτική προς την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. 

Ads

Ήδη όμως, από το Μάρτιο, ήξεραν πολύ καλά ότι το Σεπτέμβρη τα σχολεία θα έπρεπε να οργανωθούν σε μια νέα βάση και να συνδυάσουν την υγειονομική κάλυψη με την επαρκή εκπλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δηλαδή είχαν έξι ολόκληρους μήνες για να προετοιμαστούν. Και όμως, όταν ήρθε ο Σεπτέμβρης, η Υπουργός Παιδείας κατάφερε να επικρατεί το απόλυτο χάος :

  • Η έναρξη της σχολικής χρονιάς μετατέθηκε κατά μία εβδομάδα λόγω έλλειψης προετοιμασίας.
  • Οι μάσκες δεν έχουν φτάσει σε όλα τα σχολεία, δεν επαρκούν για τις ανάγκες, ο διαγωνισμός της τελευταίας στιγμής κατέληξε σε φιάσκο με χιλιάδες μάσκες να επιστρέφουν ως ακατάλληλες ενώ οι Δήμοι αγοράζουν δικές τους, διαπιστώνοντας την ανικανότητα της κυβέρνησης. 
  • Το προσωπικό καθαριότητας που προσλαμβάνεται την τελευταία στιγμή, είναι λιγότερο σε αριθμό και με πολύ λιγότερες ώρες διαθέσιμες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια ενώ οι ανάγκες λόγω πανδημίας είναι διπλάσιες, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να καθαρίζουν μόνοι τους. 
  • Καμία υποδομή για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν αναπτύχθηκε, καμία δυνατότητα για διαδικτυακές τάξεις δεν υπάρχει, αν υπάρξει νέο lockdown,  και τα σχολεία θα αναγκαστούν να χρησιμοποιούν τις παρωχημένες και σχεδόν άχρηστες πλατφόρμες μιας “χορηγίας”. 
  • Καμία υγειονομική υποδομή δεν προβλέφθηκε  και μόλις την τελευταία στιγμή αποφασίστηκαν τα – ανεπαρκή-  πρωτόκολλα για το χειρισμό πιθανών κρουσμάτων ενώ εκπαιδευτικοί και γονείς θα πληρώνουν από την τσέπη τους τα διαγωνιστικά τεστ. 
  • Καμία μέριμνα δεν υπήρξε για μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις με αποτέλεσμα να υπολείπεται αισθητά των συστάσεων των αρμόδιων επιστημόνων. 

Τελικά επί έξι μήνες το μόνο που κατάφερε να οργανώσει η Υπουργός Παιδείας είναι… οι αγιασμοί και  η χορήγηση ενός άχρηστου παγουρίνο, μέσω χορηγίας ενός αμφιλεγόμενου εφοπλιστή, το οποίο περιφέρει και διαφημίζει στα πρωινάδικα,  μη αντιλαμβανόμενη ότι έχει γελειοποιηθεί με τα “παγούρια της Κεραμέως” . Η εκπαίδευση της χώρας διοικείται με τη λογική των φιλεύσπλαχνων κυριών των βορείων προαστίων που επιδίδονται σε φιλανθρωπίες. Το εκρηκτικό μείγμα θρησκοληψίας, ιδεολογικών εμμονών και ανικανότητας δεν έχει προηγούμενο στη μεταπολίτευση.