Μηνύσεις για το ακόμα πανταχού παρόν τσιγάρο
Όπως δήλωσαν οι μηνυτές στην αναφορά που υπέβαλαν την περασμένη Παρασκευή, σε αστυνομικό τμήμα της Θεσσαλονίκης, στη διαφημιστική αφίσα που προσκαλεί το κοινό να επισκεφτεί έναν χώρο όπου «όλα απαγορεύεται να απαγορεύονται» αναγράφονται εκφράσεις όπως «βγάζοντας τη γλώσσα στη γνωστή επίσημη επιβολή», προτρέποντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο τους θαμώνες σε απείθεια έναντι του νόμου. Αφορμή ωστόσο για την υποβολή της μήνυσης αποτελεί το γεγονός ότι οι κ.κ. Μαχαιρίτσας και Κότσιρας έχουν φωτογραφηθεί κρατώντας στο χέρι πούρο.
«Οι καλλιτέχνες επηρεάζουν σημαντικά με τις πράξεις και τα λεγόμενά τους το κοινωνικό σύνολο και ιδίως τους νέους ανθρώπους, καθώς λειτουργούν ως πρότυπα. Είναι πιθανόν με αυτόν τον τρόπο οι καλλιτέχνες να δίνουν έμφαση στο στοιχείο του χιούμορ. Ωστόσο, η εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου αποτελεί σημαντικό βήμα για τη χώρα μας και για την προάσπιση της δημόσιας υγείας, συνεπώς καταγγέλλουμε κάθε προσπάθεια καταστρατήγησής του» δηλώνει στην εφημερίδα «Τα Νέα» ο πρόεδρος της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης Nosmoke.gr, κ. Φωτεινός. Η οργάνωση αριθμεί πάνω από 16.000 μέλη.
Σύμφωνα με την ίδια οργάνωση έχουν κατατεθεί ακόμα τέσσερις μηνύσεις: δύο για παράνομο δειγματισμό τσιγάρων, μία για διαφήμιση καπνού σε υπαίθριο χώρο και μία κατά ιδιοκτήτη μπαρ επειδή έδωσε τασάκια σε πελάτες για να καπνίσουν.
Τα στατιστικά στοιχεία από τη Γραμμή Ενημέρωσης και Υποστήριξης 1142, για τη διακοπή του καπνίσματος, δείχνουν πως οι ιδιοκτήτες μπαρ, νυχτερινών κέντρων και εστιατορίων κάνουν τα στραβά μάτια για το κάπνισμα, αφού τα τασάκια βρίσκονται εκεί που ήταν και πριν την 1η Ιουλίου, οπότε εφαρμόστηκε ο νόμος για την απαγόρευση του καπνίσματος.
Από την 1η του Ιούλη λοιπόν μέχρι και χθες, η Γραμμή 1142 έλαβε 100.760 κλήσεις, εκ των οποίων οι 2.750 ήταν καταγγελίες για παραβάσεις των μέτρων κατά του καπνίσματος.
Το υπουργείο Υγείας πάντως μελετά την εφαρμογή αυστηρότερων μέτρων κατά του τσιγάρου, αφού τα πρώτα αποτελέσματα του τρέχοντα νόμου είναι κάθε άλλο παρά ικανοποιητικά.
Ποτέ τσιγάρο πριν το πρωινό
Νέα μελέτη από ερευνητές του Πολιτειακού Κολεγίου της Πενσυλβανίας, στην οποία συμμετείχαν 252 υγιείς εθελοντές, δείχνει ότι οι καπνιστές που ανάβουν το πρώτο τους τσιγάρο πριν από το πρωινό, εμφανίζουν στο αίμα τους υψηλότερα επίπεδα της χημικής ουσίας κοτινίνης, αντίθετα με όσους κάνουν λίγη υπομονή μέχρι να ανάψουν το πρώτο τσιγάρο της ημέρας.
Η κοτινίνη είναι ένα υποπροϊόν της νικοτίνης και τα επίπεδά της έχει διαπιστωθεί πως αντανακλούν τον κίνδυνο που διατρέχει κανείς να αναπτύξει καρκίνο του πνεύμονος. Μεταξύ των καπνιστών που κάπνιζαν ένα πακέτο την ημέρα, τα επίπεδα της κοτινίνης παρουσίαζαν τεράστιες διακυμάνσεις, με τα ανώτατα επίπεδα σε μερικούς καπνιστές να είναι έως και 75(!) φορές υψηλότερα απ' ό,τι σε εκείνους με τα χαμηλότερα! Τα υψηλότερα επίπεδα καταγράφηκαν μεταξύ όσων άναβαν το πρώτο τους τσιγάρο μέσα σε 30 λεπτά από την στιγμή που ξυπνούσαν (οι εθελοντές αυτοί είχαν ταξινομηθεί στην κατηγορία της «υψηλής εξάρτησης»).
Όπως σημειώνουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Καρκίνος, Επιδημιολογία, Βιοδείκτες & Πρόληψη» (CEBP), είναι αδιευκρίνιστοι οι λόγοι για τους οποίους αυξάνονται τα επίπεδα της κοτινίνης σε όσους ανάβουν τσιγάρο μόλις ανοίξουν τα μάτια τους.
Έκθεση στον περιβαλλοντικό καπνό
Ο περιβαλλοντικός καπνός ή το παθητικό κάπνισμα είναι ο συνδυασμός του δευτερεύοντα καπνού που αναδύεται από το αναμμένο τσιγάρο που έχει ο καπνιστής στο χέρι του ή το τασάκι ή οπουδήποτε αλλού το έχει τοποθετήσει, με το κύριο ρεύμα του καπνού που εκπνέει ο καπνιστής όταν καπνίζει. Αυτός ο καπνός περιέχει πάνω από 4.000 χημικές ουσίες, από τις οποίες 69 είναι γνωστές καρκινογόνες ουσίες. Σύμφωνα με τις επιστημονικές μελέτες, δεν υπάρχει ασφαλές όριο έκθεσης στον περιβαλλοντικό καπνό.
Σύμφωνα δε με το τελευταίο Ευρωβαρόμετρο για το κάπνισμα, ποσοστό μεγαλύτερο του 1/3 των καπνιστών εκθέτει τα μέλη της οικογένειάς τους στον περιβαλλοντικό καπνό στο σπίτι. Η έκθεση στον περιβαλλοντικό καπνό στο σπίτι ποικίλλει από 5% στη Φινλανδία και Σουηδία, στο 30 % στη Λιθουανία, την Κύπρο, την Ελλάδα και τη Βουλγαρία.
Το 1/5 (19%) των ερωτηθέντων που εργάζονται εκτός των οικιών τους είναι εκτεθειμένοι στον περιβαλλοντικό καπνό, στους τόπους εργασίας τους. Οι μισοί από αυτούς εκτίθενται στον περιβαλλοντικό καπνό, καθημερινά, για μια σχεδόν ώρα.
Η Ελλάδα κατέχει τα πρωτεία (60%) σ' ό,τι αφορά την έκθεση των εργαζομένων στον περιβαλλοντικό καπνό. Ακολουθούν η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Πολωνία και η Λιθουανία με ποσοστά που κυμαίνονται μεταξύ 31% και 45%. Τα ποσοστά των εργαζομένων που είναι εκτεθειμένοι στον περιβαλλοντικό καπνό στη Σουηδία ανέρχονται μόνο στο 8%, στο Ηνωμένο Βασίλειο στο 11% και στη Φινλανδία στο 12%.
Σύμφωνα με συντηρητικούς υπολογισμούς, 79.000 ενήλικες, στους οποίους περιλαμβάνονται 19.000 μη καπνιστές, πέθαναν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 2002, εξαιτίας της έκθεσής τους στον περιβαλλοντικό καπνό, στο σπίτι (72.000) και
στoυς τόπους εργασίας τους (7.000).
Short Link: http://tvxs.gr/node/47793
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια













116 Σχόλια
παιδες τα πραμματα ειναι απλα...
στο Amsterdam,το οποιο επιτρεπει την κανναβη,δεν απαγορευει κανενας νομος να μπαφιασεις σε οποιο μπαρ-καφε-ουζερι τραβαει η ορεξη σου(για να μην παρεξηγηθω,αυτο ισχηε πριν 2-3 χρονια,δεν ξερω αν ισχυει ακομα).
βεβαια,οι ανθρωποι εκει,δεν εξασκουσαν αυτο το "δικαιωμα τους" καθαρα απο ΣΕΒΑΣΜΟ για τον δυπλανο τους.για να μην ενοχλει ο καπνος τους γυρω τους κ τα μικρα παιδια.
τι καθομαστε κ συζηταμε για νομους απαγορευσεις κ κολοκυθια!!! ας κανει ενας μυνηση του παπαργυροπουλου για τα μπουζουκια.
μηλαμε οτι χρειαζομαστε εθνικη πλυση εγκεφαλου μπας κ αποκτησουμε την παιδεια να σεβομαστε το δυπλανο μας. κ θα λειθουν κ κυκλοφοριακα κ οδικη συμπεριφορα κ διαφθορες κ ατομικα δικαιωματα κ θα πανε κ καμποσοι φασιστες στο γερο-διαολο. μεχρι τοτε,ας κοιταμε ολοι πισω απτο δαχτυλακι μας...
υγ:υπογραφω σαν φανατικος καπνιστης που απειλουμαι με μελλοντικη ελευση παιδιου για το οποιο ειμαι υποχρεωμενος να ζησω καποια χρονια ακομα...
παραληρημα τελος!!!!!!!
trianta δεν ειναι δικο μου το σχολιο αλλα του belane.
εγω απλα το εκανα copy paste.
Γιατί συνεχίζουμε να επικεντρωνόμαστε στα καφέ και στα μπαρ; Επιμένω ότι αυτά είναι υψηλή κουλτούρα για την Ελλάδα, η οποία χαρακτηρίζεται από τον έντονο ατομικισμό και συντηρητισμό. Εδώ καταπιέζονται και υποφέρουν άνθρωποι στην εργασία τους, όπου δεν έχουν το δικαίωμα της επιλογής, αφού είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται στο γραφείο τους. Ο νόμος είναι πολύ σημαντικός για τους (πάρα πολλούς) καταπιεζόμενους από τους ελληναράδες καπνιστές στα γραφεία τους (10ωρη υποχρεωτική παραμονή σε κλειστό χώρο).
@ΊονΤίχι,
σεβαστά όσα λες, όμως το "αντιδημοκρατικος και αντισυνταγματικος νομος", πού το στηρίζεις; σε καταπάτηση ατομικών ή κοινωνικών δικαιωμάτων; ή σε καταπάτηση συγκεκριμένης ελευθερίας; Βάζω ξανά το link, όπου φαίνεται ότι:
1) Οι χώρες που έχουν τις αυστηρότερες απαγορεύσεις για το κάπνισμα είναι αυτές που έχουν παράδοση και μεγάλο βαθμό στην προστασία των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων (Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Ην. Βασίλειο, Ιρλανδία, Γαλλία, Καναδάς, Αυστραλία, Ν. Ζηλανδία και λίγες ακόμα χώρες του "τρίτου" κόσμου).
2) Στις ίδιες τις ΗΠΑ, οι αυστηρότερες απαγορεύσεις υπάρχουν κυρίως στις "πολιτισμένες" πολιτείες (βορειο-ανατολικές, Ειρηνικός, μεγάλες λίμνες), ενώ καμία ή λίγες απαγορεύσεις υπάρχουν στις "ουγκ" πολιτείες του νότου (Τέξας, Αριζόνα, Μισισίπι, Οκλαχόμα, Γ. Βιρτζίνια κτλ.), όπου η έννοια των κοινωνικών δικαιωμάτων θεωρείται κομμουνιστική.
@risinggalaxy πριν του την πεις του ανθρωπου κανε πρωτα ενα research να δεις αν ειναι αυτος που νομιζεις!(δεν ειναι)
@belane τοτε κανω εγω για σενα copy paste το σχολιο σου, με την αδεια σου.
Ζω σε μια μικρη επαρχιακη πολη και διατηρω καφε-μπαρ εδω και 5 χρονια. Ψηφιστηκε ο αντιδημοκρατικος και αντισυνταγματικος νομος περι καπνισματος χωρις ουσιαστικα να μας αφησει περιθωρια αντιδρασης και εναλλακτικων λυσεων ή επιλογων. Τα μηχανηματα κλιματισμου και εξαερισμου που αρχικα εγκριθηκαν απο τις αρμοδιες υπηρεσιες του κρατους για να μας δοθει η σχετικη αδεια λειτουργιας, τωρα ειναι τελειως αχρηστα και πρεπει να αντικατασταθουν με νεα, 10 φορες πιο ακριβα συν οι αλλαγες που πρεπει να γινουν στην μορφη του εκαστοτε μαγαζιου ωστε να ''δεχτει'' τα νεα μηχανηματα. Ελα ομως που καποιοι συναδελφοι με επιχειρησεις κατω των 70 τμ εσπευσαν να κανουν αυτες τις αλλαγες και να χρεωθουν με υπερογκα ποσα για να μπορεσουν να συνεχισουν την λειτουργια τους πληροφορηθηκαν οτι το καπνισμα θα απαγορευτει παντου ειτε εχεις ειτε δεν εχεις τα νεα μηχανηματα εξαερισμου. Ειτε εισαι ειτε οχι κατω απο 70 τμ. Φεσωθηκαν δλδ χιλιαδες ευρω για το τιποτα ή μαλλον πεσανε στην καλοστημενη παγιδα καποιων που σκοπος τους ηταν η εκμεταλλευση της αγωνιας μιας μεριδας ελευθερων επαγγελματιων. Εγω δεν εβαλα τετοια μηχανηματα, το μαγαζι μου ειναι πανω απο 70 τμ (μικτα τα θελει το υπουργιο). Ολο το καλοκαιρι απαγορευσα το καπνισμα εντος του καταστηματος αλλα σε περιπτωσεις που καποιοι θελανε να καθισουν μεσα κι οχι στον πεζοδρομο υπηρξανε εντονες αντιδρασεις. Εφευγε ο πελατης και δεν ξαναερχοταν γιατι πολυ απλα καποιοι συναδελφοι αψηφησαν το νομο. Αμεσως σκεφτηκα το 'κακο' που μας περιμενει οταν χειμωνιασει! ΟΜΩΣ , κανεις μα κανεις, ουτε η αστυνομια, ουτε η ασφαλεια, ουτε η δημοτικη αστυνομια δεν εχουν και μαλλον ουτε προκειται να αναλαβουν την ευθυνη της επιτηρησης και της τηρησης του νομου. Τωρα στο μαγαζι και σε ολα τα μαγαζια στην πολη το καπνισμα επιτρεπεται. Δεν μας ελεγχει κανεις! Ρωταω..γιατι δεν μας αφηνουν, με δικο μας ρισκο, να επιλεξουμε οι ιδιοι πως θελουμε να λειτουργουμε τις επιχειρησεις μας. Δεν εχω μπαρ στο Παρισι ή στη Νεα Υορκη με χιλιαδες, εκατομμυρια τουριστων να σουλατσαρουν καθε μερα και να μην με νοιαζει τιποτα. Ειμαστε μια πολυ μικρη κοινωνια - οικογενεια, ανακυκλωνουμε καθε μερα το ιδιο χρημα και τις ιδιες φατσες. Δεν μπορει να ισχυσει αυτος ο νομος. Ειναι καταστροφη για μας που ετσι κι αλλιως ειμαστε απο τους ελαχιστους επιχειρηματιες που 'ριχνουμε' καθημερινα χρημα στην μικρη και περιορισμενη αγορα μας. Σε μια αγορα χωρις εργοστασια, με τους αγροτες ερμαια των ξενων εμπορων, με εμπορικα μαγαζια σε σημειο χρεωκοπιας. Και τελικα αφου εχουμε ολοι καταλαβει οτι ΣΙΓΟΥΡΑ δεν νοιαζεται κανεις για την υγεια μας ας μας βαλουν ακομη ενα χαρατσι , ενα καπνοχαρατσι(μαζι με την αδεια μουσικων οργανων, το χαρατσι της ΑΕΠΙ, την αδεια πεζοδρομων, την αδεια τραπεζοκαθισματων, των προστιμων απο τον δημο, την αστυνομια και των δικαστηριων κτλ κτλ), να το πληρωνουμε καθε μηνα και να καπνιζουμε οσο γουσταρουμε. Αυτα κι ευχαριστω για το βημα ..
ID σχολίου: 259585
Δημοσίευση: 23-12-2009 18:23 από belane
http://www.tvxs.gr/r259585
Αν καποιοι ακομη επιμενουν οτι το υπουργειο ενδιαφερεται για την υγεια μας κι οτι αυτος ο νομος ειναι συνταγματικος ή οτι θα ισχυσει για ολους (μα ολους), ειναι μεγαλες τρομπες...ευχαριστω.
-------------------
Είναι μεγάλος τρόμπας αυτός που πιστεύει ότι το υπουργείο ενδιαφέρεται για την υγεία μας; Συμφωνώ. Αλλά αυτός που κρέμεται από τα αρχίδια του υπουργείου και το βλέπει σαν νταντά που πρέπει πρώτα αυτή να νοιαστεί για την υγεία του για να κόψει το κάπνισμα τι είναι;
Ούτε το υπουργείο ούτε ο υπουργός νοιάζεται για την υγεία σας. Κι εσείς συνεχίζετε να καπνίζετε γι αυτό;
Συνεχίστε μέχρι να πάψετε να συνδέεστε συναισθηματικά με τον υπουργό, ή μέχρι να νοιαστεί πραγματικά.
Πολλοί αρνούνται να κόψουν το κάπνισμα επειδή ο γιατρός που τους το είπε, το είπε ενώ είχε αναμμένο τσιγάρο.
Μωρά που θέλουν ντάντεμα. Μερικές φορές μάλιστα αυταρχικό.
@belane
αν εισαι εκεινος ο μαγαζατορας που εβριζε τους αντικαπνιστες, να σου θυμησω οτι απο τη προηγουμενη φορα, δεν μας ειπες που ειναι το μαγαζι σου... οχι τιποτα αλλο αλλα για να ξερει και ο κοσμος που να μην παει.... οχι τζαμπα μαγκιες
και αν απαγορέψουν τα τσιγάρα πως θα ζήσουν οι χορταρούδες;
όλα αυτά δε τα βλέπει ο χρυσοχοΐδης?
θα γίνουμε όλοι ζωνιανοί στο τέλος
σορυ ρε συ, αλλα δεν ξερω να κανω τετοιο πραγμα..νομιζω πως αν πατησεις 'καπνισμα' ή 'τσιγαρο' στο λεξεις - κλειδια θα βγαλει ολα τα σχετικα θεματα..αν θυμαμαι καλα ηταν στις 12 νοεμβρη...δεν τα παω και πολυ καλα με τους η/υ
belane κανε ενα copy paste το κειμενο που ειχες γραψει ντε!
Γιατί φουμάρετε τσιγάρο
να το κόψετε. και ο ναργιλές καλός είναι κακός δεν είναι
Πριν λιγο καιρο εγραψα καποια πραγματα για το θεμα του καπνισματος απο την θεση του μαγαζατορα - ιδιοκτητη μπαρ..Δεν εγραψα τα παντα κι ουτε τωρα θα το κανω αν κι εχω να μιλησω για πολλα..Αν καποιοι ακομη επιμενουν οτι το υπουργειο ενδιαφερεται για την υγεια μας κι οτι αυτος ο νομος ειναι συνταγματικος ή οτι θα ισχυσει για ολους (μα ολους), ειναι μεγαλες τρομπες...ευχαριστω.
ID σχολίου: 259342 [Αναφορές: 0 | 1 | 0]
Δημοσίευση: 23-12-2009 14:27 από PORU
http://www.tvxs.gr/r259342
….και μας φταίει η παρηγοριά του φτωχού, η παρέα του φοιτητή, του εργάτη.
------------------
Σας χωρίζουν σε παρατάξεις, σας ταΐζουν και σας ποτίζουν σκατά, σας έχουν πείσει ότι το τσιγάρο είναι παρηγοριά σας…Καλά…τόσο μαλάκες είστε;
Αν δεν καταλαβαινεις ... ε τοτε κανε ενα τσιγαρο..."""""σε βοηθαει να σκεφτεις καθαρα..."""""
@poru
Κανεις οτι δεν καταλαβαινεις η δε θελεις να καταλαβεις?
Εγω προσωπικα δεν εγραψα ουτε μια γραμμη υπερ των απαγορευσεων.
Αυτο που τονισα και με το παραπανω, ειναι η προσωπικη ευθηνη του καθενος απεναντι στους συνανθρωπους του, που μπορει να εχουν διαφορετικες συνηθειες απο τις δικες του.
Οπως επισης τονισα οτι οπως και με τις υπολοιπες εξαρτησεις, η εξουσια οικονομικη και πολιτικη , αφου επιβαλει πρωτα την εξαρτηση, μετα επιβαλει και την απαγορευση της ως την μοναδικη και αναποφευτκτη λυση.
Ως αναρχικος δεν γουσταρω καμια εξουσια να βαζει νομους στους ανθρωπους λες και θελουν νταντεμα και με επιχειρηματα περιμενω απο οτυς συνανθρωπους μου να αναλαβουν τις προσωπικες τους ευθηνες. Τι δεν σου καθεται καλα?
Επισης με εκνευριζει απιστευτα οτι ολες οι συνελευσεις του χωρου ντουμανιαζουν λες και δεν υπαρχει αυριο, οπως επισης οτι υπαρχουν και συντροφοι που συμμεριζονται τις αυταπατες οτι η ελευθερια περναει μεσα απο το καπνισμα, τη στιγμη που αφορα και τους γυρω, πραγμα που δεν συμβαινει για παραδειγμα με τη πρεζα μιας και αφορα τον αεερα που ο καθενας εχει δικαιωμα να αναπνεει.
Ποσο πιο "λιανα" να στο κανω?
Ειναι σαν να υποθετεις απο πριν οτι ολοι οσοι δηλωνουν αναρχικοι πρεπει να συμφωνουν σε ολα.
Αλλο αναρχικοι, αλλο χριστιανοι, αλλο Μασωνοι, αλλο Σταλινικοι.
Axa!
Telika vrhka 4 apo aytous, alla mallon de milane-isws logo tou periexomenou pou upe8esa pws gemizei to kefali tous(?)- kai petane kokkina shmaiakia....
Kala to phga,dhladh.
Exei plaka.
(Pantws, ayth th fora to link isxyei gia emena,aytokritika...)
@ Αρακάς
Ενδεικτικά και μόνο:
Βροχή οι καταγγελίες στην ΕΕ για θέματα περιβάλλοντος
http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=24847
πειράζει που με όλα αυτά μας ενοχλεί ΚΑΙ το τσιγάρο!!!
Τον μαλάκα τον Έλληνα δεν τον ενοχλούν τα αγγούρια που φυτρώνουν στον Ασωπό και τα τρώει, το τσιγάρο του Μαχαιρίτσα τον πείραξε!
Κωλολαέ, έρχονται οι Τούρκοι να βάλουν τάξη
@ PORU
Καταλαβαίνεις φαντάζομαι ότι δε βγαίνουν έτσι τα συμπεράσματα.
Γνωρίζω πααααααάρααααα πολλούς αντικαπνιστές και ΚΑΝΕΙΣ εξ αυτών δεν ανήκει στον αντιεξουσιαστικό χώρο.
Το θέμα τώρα που θέτεις ως προς τα άλλα σκατά που μας σερβίρουν είναι ένα θέμα. Ας αντιδράσουμε ΚΑΙ σε αυτά όσο μπορούμε.
Όσον αφορά δε την προσωπική μου θέση για τους χώρους καπνίσματος.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους καπνιστές, αρκεί εγώ να μην υποχρεώνομαι να αναπνέω τον καπνό τους ΠΟΥΘΕΝΑ.
Γενικά άλλωστε, θεωρώ ότι ως ομάδα συμβάλλουν καθοριστικά στο πρόβλημα της οικονομίας (ιδιαίτερα αυτή την περίοδο της οικονομικής κρίσης) και αποτελούν ίσως και μια από τις βιωσιμότερες λύσεις για το ασφαλιστικό (συνταξιοδοτικό) μας πρόβλημα. (Εντάξει ειρωνικά το έγραψα...)
Κόψτε το ρε παιδιά το ρημάδι να ησυχάσετε και εσείς και εμείς !!!
Δεν το βλέπετε ότι κατά βάση βλάπτετε τον ίδιο σας τον εαυτό... και sorry για τη νουθεσία.
@PORU,
(επαναλαμβάνομαι): καλά όλα αυτά, αλλά όταν στο χώρο εργασίας πρέπει να "αντιμετωπίσεις" το "συνάδελφο" ελληναρά καπνιστή που θεωρεί αναφαίρετό του δικαίωμα να καπνίζει (πολύ) και να θεωρεί αδιανότο ότι ενοχλεί (πολύ) τους άλλους, τότε πρέπει να βρεθεί κάποια (πρακτική) λύση. Τη λύση αυτή δίνει ο νόμος για να προστατέψει τον αδύνατο και αυτόν που καταπατούνται δικαιώματά του. Τι άλλο μπορείς να προτείνεις; την αυτοδικία;
Το θέμα των μπαρ και καφέ είναι υψηλή κουλτούρα για την Ελλάδα. Εδώ καταπιέζονται και υποφέρουν άνθρωποι στην εργασία τους, όπου δεν έχουν το δικαίωμα της επιλογής, αφού είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται στο γραφείο τους.
Όσο για το σχόλιο σου: "τρώμε σκατά ..., πίνουμε σκατά ..., αναπνέουμε σκατά, καίγονται τα δάση μας, μας γαμάνε οι Βρυξέλλες και οι οικονομικοί μεγαλονταβατζήδες, μένουμε άνεργοι και το θεωρούμε αποδεκτό και μας φταίει η παρηγοριά του φτωχού, η παρέα του φοιτητή, του εργάτη.",
λυπάμαι που το λέω, αλλά είναι ακραίος ελληναρισμός. Οποιοσδήποτε ασχολείται με κάτι όχι εντελώς κεντρικό (οικονομία, ανεργία, "επανάσταση" κτλ.), αντιμετωπίζει τη χλεύη των ("αριστερών" και δεξιών)ελληναράδων: "εδώ έχουμε σημαντικά προβλήματα, με (τα ζώα, τη φύση, το κάπνισμα, την τέχνη, το πράσινο, τους ελεύθερους χώρους) θα ασχολούμαστε τώρα; Η αλήθεια είναι ότι συνήθως αυτοί που ασχολούνται με τα "μικρά" είναι που προσπαθούν να ασχοληθούν και με τα μεγάλα. Τελικά, είναι και θέμα αισθητικής ("η παρηγοριά του φτωχού, η παρέα του φοιτητή, του εργάτη", ..., η φουκαριάρα η μάνα μου).
Διευκρίνηση σε g72 Κοίτα γενικά στα topic με θέμα το κάπνισμα ποιοι τοποθετούνται σκληρά, ερεύνησε και τα υπόλοιπα post τους και αν είσαι καλόπιστος θα καταλήξεις στο ίδιο συμπέρασμα με εμένα. Μετά τη ναρκοϋστερία, την ομοϋστερία, την τρομοϋστερία τώρα έχουμε και την καπνοϋστερία, από την οποία από ό,τι φαίνεται διακατέχεται πολύς κόσμος.
Σε ό,τι το δεύτερο σκέλος του ερωτήματος σου, δηλ. τι θα έκανες εάν κάποιος όντως αγενής άναβε τσιγάρο ενώ σε ενοχλεί καλό θα ήταν να απευθύνεις το συγκεκριμένο ερώτημα σε αυτούς που δεν αποδέχονται την ύπαρξη έννομης τάξης και όχι σε εμένα, ωστόσο έχω την εντύπωση ότι και παλι υπερβάλλεις. Τρώμε σκατά (ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ εστιατόριο που να μην σερβίρει σκάρτα), πίνουμε σκατά (από μπόμπες έως κρυμένα συντηρητικά), αναπνέουμε σκατά, καίγονται τα δάση μας, μας γαμάνε οι Βρυξέλλες και οι οικονομικοί μεγαλονταβατζήδες, μένουμε άνεργοι και το θεωρούμε αποδεκτό και μας φταίει η παρηγοριά του φτωχού, η παρέα του φοιτητή, του εργάτη.
Και να πω και κάτι άλλο. Δεν έχω ακούσει κανέναν από τους αντικαπνιστές να τάσσεται υπέρ της ποσόστωσης στα καταστήματα. Μισά καπνιστών και μισά αντικαπνιστών και όλα καλά. Θες ντουμάνι φάτο, δε θες κάτσε άκαπνος. Πού το πρόβλημα για να καταλάβω?
ID σχολίου: 258795 [Αναφορές: 0 | 2 | 0]
Δημοσίευση: 22-12-2009 21:41 από mpararatas
http://www.tvxs.gr/r258795
risinggalaxy έτσουξε η κόκκινη μου ε? χαχαχαχα!!!
μην τρελαίνεσαι φίλε μου δεν είναι κακό να διαφωνούμε..
μην χαρακτηρίζεις τον κόσμο τόσο εύκολα :)
***************
ID σχολίου: 258762 [Αναφορές: 0 | 3 | 6]
Δημοσίευση: 22-12-2009 21:15 από risinggalaxy
http://www.tvxs.gr/r258762
Δεν εχω καπνισει ποτε στη ζωη μου αλλα σε εξετασεις που εκανα το 2003 ο πνευνμονολογος μου ειπε οτι φαινομαι σαν να εκανα 10 τσιγαρα την ημερα.
------------------------
Άρα δεν τον χαρακτηρίζει καθόλου εύκολα.
Και όταν προσπαθεί να προστατέψει την υγεία του και διαφωνείς, είναι κακό να διαφωνείς.
**********************
Για να επιτευχθεί ο στόχος πρέπει οι πολίτες να πειστούν να αγοράζουν προϊόντα όχι με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες αλλά τις υποσυνείδητες επιθυμίες τους.
Στα τέλη της δεκαετίας του 20, οι καπνοβιομηχανίες ζήτησαν από τον Μπερνές να βρει τρόπους για την επέκταση της πελατείας τους. Το κάπνισμα εθεωρείτο ταμπού για τις γυναίκες που την ίδια εποχή αγωνίζονταν για ίσα δικαιώματα με τους άνδρες. Εφαρμόζοντας τις θεωρίες του θείου του, ιδρυτή της ψυχανάλυσης, ο Μπερνές ξεκίνησε μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια παρουσιάζοντας τα τσιγάρα όχι ως ένα καταναλωτικό προϊόν αλλά ως «δάδα ελευθερίας» και κατάφερε να πείσει τον γυναικείο πληθυσμό ότι το κάπνισμα συμβόλίζε την χειραφέτηση των γυναικών! Από τότε τα διαφημιστικά μηνύματα απευθύνονται όχι στη λογική, αλλά στο υποσυνείδητο μας.
************
Το παραπάνω είναι απόσπασμα από σελίδα του site ΄΄Θεματική βραδιά΄΄ αλλά τώρα δεν υπάρχει. (σε μένα πάντως δεν ανοίγει) http://thematikivradia.ert.gr/details.asp?id=2241&catid=3469
**********************
Κάτι για τους καλλιτέχνες: Το γεγονός ότι είναι καλλιτέχνες δεν σημαίνει ότι θα τους προσκυνάμε κιόλας, κι αν δεν τους αρέσει ας αλλάξουν επάγγελμα.
@ Poru
"... αυτοί που προπαγανδίζουν πιο σκληρά κατά του καπνίσματος είναι άτομα που υποτίθεται ότι ανήκουν στον αντιεξουσιαστικό χώρο."
-----------------------------------------
Αυτό πάλι το συμπέρασμα από που βγαίνει;
και γενικά για το τσιγάρο...
Είμαι κάπου και κάποιος ανάβει τσιγάρο. Του λέω να το σταματήσει γιατί με ενοχλεί;
Με γράφει...
Τι κάνω;
Φαντάζομαι ότι για αυτές τις περιπτώσεις έχουμε τους νόμους ή υπάρχουν άλλες απόψεις (αυτοδικία πχ)...
Μπι,
στην Ιαπωνία απαγορεύετε αυστηρότατα οι νέοι/ες κάτω των 18 να καπνίζουν ή να πίνουν αλκοόλ. Υπάρχουν μεγάλες πινακίδες παντού, κανένα μαγαζί δεν τους πουλάει και οι μπάτσοι επιδή δεν έχουν άλλη δουλειά να κάνουν την πέφτουν στους πιτσιρικάδες.
Απ την άλλη υπάρχουν αυτόματα μηχανάκια (venting machine) που πουλάνε τσιγάρα και αλκοόλ παντού.
Γι αυτό και όταν "ενηλικιώνονται" πέφτουν με τα μούτρα στο τσιγάρο και το πιοτί. (οι περισσότεροι Γιαπωνέζοι δεν το σηκώνουν του αλκοόλ γιατί τους λείπει ένα ενζιμο, γίνονται λιάρδα αμέσως και ξερνοβολάνε όπου βρουν)
Η αντικαπνιστική εκστρατία είναι της πλάκας. Σε κάποιες συνοικίες του Τόκιο απαγορεύεται να περπατάς στον δρόμο καπνίζοντας και τρως πρώστημο. Γιατί, λέει, το ύψος που κρατάς το τσιγάρο όταν περπατάς είναι κοντά στο πρόσωπο ενός παιδιού και είναι επικίνδυνο. Τρίχες δηλαδή. Υπάρχουν επίσης ειδικοί χώροι στο δρόμο για καπνιστές με τασάκια. Κατά τα άλλα στα περισσότερα εστιατόρια και καφέ οι χώροι για τους μη καπνιστές είναι πιο μικροί και χειρότεροι από αυτούς για τους φουμάροντες. Υπάρχουν μέχρι και φαρμακεία που πουλάνε τσιγάρα.
Γι αυτό η Τζαπάν είναι η δεύτερη χώρα στο κόσμο σε ποσοστό καπνιζόντων.
Στην Κίνα το τσιγάρο είναι μόνιμο αξεσουάρ στο στόμα.
Κάνει και population control...
Στην Ταιλάνδη τσιγάρα δεν πουλιούνται πουθενά.
Τα πακέτα έχουν αηδιαστικές εικόνες πνευμόνων καπνιστών ή κρανία στα 2/3 του. Δεν καταλαβαίνεις ούτε τη μάρκα. Στη τηλεόραση σε όλες τις ταινίες που εμφανίζονται ηθοποιοί να καπνίζουν, στα τσιγάρα πέφτει λογοκρισία (blur). Κανείς νεολαίος δεν καπνίζει, θεωρείται uncool και γενικά οι μόνοι που καπνίζουν είναι οι γέροι και οι μαφιόζοι (έμποροι ναρκωτικών, νταβατζίδες κτλ). Έτσι και ανάψεις τσιγάρο σε παρέα νεολαίων, σε πλακόνουνε στις σφαλιάρες και οι γκόμενες δε σου κάθονται ούτε για πλάκα.
Το Μπουτάν (βόρεια της Ινδίας) είναι η μόνη χώρα στο κόσμο μέχρι τώρα που απαγορεύται το κάπνισμα και η πώληση τσιγάρων.
Αυτά ξέρω από Ασία.
Ξέρετε ρε παιδιά ποιο είναι το φοβερό. Ότι αυτοί που προπαγανδίζουν πιο σκληρά κατά του καπνίσματος είναι άτομα που υποτίθεται ότι ανήκουν στον αντιεξουσιαστικό χώρο. Και ερωτώ ταπεινά:
Πώς συνδυάζεται ο αντιεξουσιασμός με την επιβολή απαγορεύσεων από την εξουσία?
Τι σκατά αναρχικός είναι αυτός που απαιτεί εφαρμογή των νόμων?
Φίλοι που νομίζετε ότι αναρχισμός σημαίνει μόνο μίσος για τα κατεστημένα εκτίθεστε ανεπανόρθωτα. Σε μια φυσική κατάσταση (την οποία εσείς ευαγγελίζεστε) ΔΕΝ απαντώνται ούτε νόμοι ούτε απαγορεύσεις, παρά μόνο αυτοσεβασμός και αυτοπεριορισμός.
@ trianta
+++
Jaku(zi)
εβαλα σε παρενθεση τις δυτικες χωρες διοτι για αυτες μπορω να μιλησω με περισσοτερη σιγουριά εμπειρικά. Με καθαροαιμους Ασιατες (εννοω οχι μεταναστες ωστε να εχουν πολιτισμικα μεταλλαχθει) δεν ειχα ποτε πολυ στενη παρεα για να ξερω. Αν και οι Ιαπωνες, Κινεζοι, Ταϊβανέζοι στην εφηβεια επειδη εχουν προτυπο αυτοι οι λαοι το δυτικο και καλα σαν στυλ, πολλοι απο αυτους οταν ειναι νεοι και θελουν να το παιξουν extreme βαφουν τα μαλλια ξανθά και ναι, καπνιζουν ή πινουν (οι Ιάπωνες πινουν ετσι κι αλλιως βεβαια).
bit
για σκέψου γιατί έβαλες σε παρένθεση το Δυτικές Χώρες και θα καταλήξεις στο τι εννοώ εκμετάλευση, σκέψου επίσης ότι οι κώδικες κάθε γενιάς (ακόμα και οι παραβατικοί ή αντιδραστικοί) δεν βρίσκονται ποτέ τελείως έξω από τα πλαίσια της κοινωνίας που ζούνε και γιατί ας πούμε οι χίπις ή οι πανκ γίναν μόδα...
Πριν τον καπιταλισμό δεν ξέρω τι ήταν μαγκιά για τον έφηβο, ήμουν μικρή (χεχε)...
Ελπίζω να μην βάλουμε στη συζήτηση και τις χώρες του "υπαρκτού σοσιάλισμού" γιατί αρχίζω και βλέπω το χάος να πλησιάζει...
:P
Για τις ιδιοσυγκρασίες κάθε λαού έχω κι εγώ τις απόψεις μου, αλλά αυτό για τους Ιταλούς αλήθεια δεν το είχα πάρει χαμπάρι.. χαχαχαχαχα
Άντε πάλι καληνύχτα
:)
σχολίου: 259011 [Αναφορές: 0 | 0 | 1]
Δημοσίευση: 23-12-2009 00:24 από bititis
bititis συμφωνώ απόλυτα. Θυμάμαι συζήτηση μεγαλυτέρων σε ηλικία για τα τσιγάρα που έκαναν στα μουλοχτά με κλεμμένο καπνό από το χωράφι του συγχωριανού τους...
@Jaku
καλά όλα αυτά, αλλά όταν στο χώρο εργασίας πρέπει να "αντιμετωπίσεις" το "συνάδελφο" ελληναρά καπνιστή που θεωρεί αναφαίρετό του δικαίωμα να καπνίζει (πολύ) και να θεωρεί αδιανότο ότι ενοχλεί (πολύ) τους άλλους, τότε πρέπει να βρεθεί κάποια (πρακτική) λύση. Τη λύση αυτή δίνει ο νόμος για να προστατέψει τον αδύνατο και αυτόν που καταπατούνται δικαιώματά του.
1. Αλλοί λάοι τον έχουν σε μικρότερο και άλλοι σε μεγαλύτερο βαθμό
7. Νομίζω πως ο κάθε νόμος πρέπει να αξιολογείται κατά περίπτωση. Όλοι οι νόμοι δρουν περιοριστικά. Ωστόσο δεν νομίζω (ελπίζω!) πως κανένας από εμάς θα θεωρούσε πχ. τους νόμους κατά της παιδοφιλίας αυταρχικούς και καταπιεστικούς.
8."κανείς δεν την αποφεύγει, δεν είναι προσωπική επιλογή, μόνο όσοι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας "
Θέλω να πιστεύω πως αν και τα εισοδήματα μου είναι σχετικά χαμηλά δεν ζω κάτω από το όριο της φτώχειας. Εδώ λοιπόν και αρκετά χρόνια απέχω συνειδητά από την κατανάλωση. Αγοράζω μόνο ότι μου είναι απολύτως απαραίτητο. Δεν είναι καθόλου δύσκολο. Για αυτό ακριβώς βλέπω και την υπερκατανάλωση ως επιλογή. Αναγνωρίζω πως υπάρχουν αρκετά θύματα (των επιλογών τους)...
Καληνυχτίζω και εγώ