Η Άιρις Μαρόσεκ περνά καθημερινά από πολλές πολυκατοικίες στην καρδιά του Βερολίνου, για να παραδώσει την αλληλογραφία 1.500 περίπου ατόμων την ημέρα. Το ποδήλατο της είναι βαμμένο στα χρώματα του κίτρινου και του μαύρου, θυμίζοντας άγρια μέλισσα, που πηγαίνει από λουλούδι σε λουλούδι. Είναι διακοσμημένο από την μια πλευρά με μια μαύρη κόρνα, που είναι το σήμα κατατεθέν των ταχυδρόμων για χρόνια από τότε που οι υπάλληλοι του ταχυδρομείου διαλαλούσαν με την κόρνα την άφιξη τους στις γειτονιές. Από την άλλη με δύο μπαταρίες, που βρίσκονται κάτω από τη σέλα και αποκαλύπτουν ότι είναι κάτι παραπάνω από ένα συνηθισμένο ποδήλατο. Επιμέλεια: Μαρία Αγγελοπούλου

Ads

Η Μαρόσεκ οδηγεί ένα από τα 6.200 e-bikes, που βρίσκονται στην υπηρεσία του Γερμανικού Ταχυδρομείου. Τα ποδήλατα αυτά, χρησιμοποιούν ηλεκτρικούς κινητήρες, ώστε να είναι πιο εύκολο το πετάλι και έχουν κερδίσει το κοινό σε χώρες που αγαπούν τα ποδήλατα. Είναι επίσης ιδιαίτερα ελκυστικό για τους ηλικιωμένους, τις επιχειρήσεις και τους διανομείς. Με δεκάδες εκατομμύρια e-bikes να βρίσκονται ήδη στους δρόμους της Κίνας, οι πωλήσεις στην Ευρώπη είναι ραγδαίες, ιδιαίτερα στις βόρειες χώρες με παράδοση στο ποδήλατο.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλάτων, υπάρχουν 250.000 ποδήλατα μόνο στους δρόμους της Ελβετίας. Οι Κάτω Χώρες, που χρησιμοποιούν τα ποδήλατα περισσότερο από κάθε άλλη χώρα της Ευρώπης, οι πωλήσεις του e-bike αυξήθηκαν κατά 9%.

Ένα e-bike πωλείται περίπου στα 2.700 δολάρια στην Ευρώπη, σύμφωνα με τους λιανοπωλητές. «Έχει μεγάλη ζήτηση τα τελευταία έξι με επτά χρόνια», δήλωσε στους New York Times ο Λαρς Βαν Δερ Βάνσεμ, υπεύθυνος του περιοδικού “Bike Europe”, προσθέτοντας πως η Ολλανδία, η Δανία και η βόρεια Γερμανία είναι στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης των e-bike.

Ads

Στις νότιες χώρες της Ευρώπης το e-bike δεν είναι τόσο διαδεδομένο. Ίσως σε αυτό ευθύνεται η αυξημένη του τιμή σε σχέση με τα υπόλοιπα ποδήλατα. Χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία, οι πωλήσεις του ποδηλάτου είναι καθοδικές. Από την άλλη, στην Γαλλία οι πωλήσεις του e-bike για το 2013 κατέγραψαν αύξηση 17%.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ορίσει την μέγιστη ταχύτητα των e-bikes στα 25 χλμ/ώρα. Απαραίτητο είναι οι αναβάτες να φορούν κράνος και οι κατασκευαστές να χορηγούν ειδικές πιστοποιήσεις.