Οι γερμανικές εκλογές είναι ίσως το πιο σημαντικό γεγονός του επερχόμενου φθινοπώρου και η χώρα βρίσκεται ήδη στο ρυθμό τους.
Τις τελευταίες ημέρες η Άνγκελα Μέρκελ και το κόμμα της είχαν μια μικρή πτώση στα δημοσκοπικά τους νούμερα, ωστόσο, η διαφορά τους με τους Σοσιαλδημοκράτες του Μάρτιν Σουλτς είναι τέτοια που για το CDU δεν συντρέχει – με τις παρούσες συνθήκες – λόγος ανησυχίας.
Στο πολιτικό αυτό πλαίσιο εξελίσσεται η προεκλογική περίοδος και η Deutsche Welle σε ένα ενδιαφέρον αφιέρωμα παρουσιάζει την «καρδιά» της εκστρατείας κάθε κόμματος. Αφίσες, συνθήματα και πολιτική ατζέντα.
Με πατριωτικό παλμό
Με 22.000 γιγαντοαφίσες και 20 εκ. ευρώ προϋπολογισμό ξεκινούν τον προεκλογικό τους αγώνα οι Χριστιανοδημοκράτες της Μέρκελ, δίνοντας βάρος στην ασφάλεια, την οικογένεια και την απασχόληση. «Μπορούμε να είμαστε περήφανοι για τη χώρα μας», δηλώνει ο γ.γ. του κόμματος Τάουμπερ. Στην αφίσα διακρίνονται και τα χρώματα της γερμανικής σημαίας.
Στο επίκεντρο ο πολίτης
Στην προεκλογική τους εκστρατεία συνολικού κόστους 24 εκ. ευρώ, οι Σοσιαλδημοκράτες επικεντρώνονται σε ζητήματα όπως η παιδεία, η οικογένεια, το συνταξιοδοτικό, οι επενδύσεις και η μισθολογική δικαιοσύνη. Στις αφίσες πρωτεύοντα ρόλο παίζει ο πολίτης και μετά ο υποψήφιος Μάρτιν Σουλτς. Στην αφίσα διαβάζουμε: «Το μέλλον χρειάζεται ιδέες και κάποιον να τις κάνει πράξη».
Στο επίκεντρο ο πρόεδρος
Περισσότερα από 5 εκ. ευρώ δαπανούν οι Φιλελεύθεροι για την προεκλογική τους εκστρατεία με σκοπό να προβάλουν ένα και μοναδικό πρόσωπο: τον πρόεδρο Κρίστιαν Λίντνερ. Με σύνθημα «Νέες ιδέες» οι Φιλελεύθεροι ευελπιστούν να υπερπηδήσουν το όριο του 5% για να εισέλθουν στη βουλή, κάτι που δεν κατάφεραν στις εκλογές του 2013. Στην αφίσα αναγράφεται: «Και η ανυπομονησία αρετή είναι».
«Γι’ αυτό ψήφισε Πράσινους»
«Το περιβάλλον δεν είναι το παν. Αλλά χωρίς περιβάλλον δεν υπάρχει τίποτα», διαβάζουμε στην αφίσα των Πρασίνων, οι οποίοι και σε αυτές τις εκλογές εστιάζουν σε περιβαλλοντικά ζητήματα. Σύνθημα της εκστρατείας τους: «Γι’ αυτό ψήφισε Πράσινους».
Χωρίς πρόσωπο
Η Αριστερά δεν διαφοροποιείται από την εκστρατεία του 2013. Εμμένει στα λευκά γράμματα σε κόκκινο πλαίσιο. Αυτή τη φορά όμως εστιάζει στις θέσεις του κόμματος και καθόλου στους υποψηφίους. Με σύνθημα το νέο ξεκίνημα για τη χώρα, το κόμμα της Αριστεράς δίνει βάρος σε προσιτά ενοίκια, δίκαιες συντάξεις και τον τερματισμό των γερμανικών εξαγωγών όπλων.
Με στόχο την πόλωση
Η ακροδεξιά Εναλλακτική για τη Γερμανία δεν κάνει την έκπληξη. Η εκστρατεία της είναι ρατσιστική και αντι-ισλαμική. Γράφει η DW: Τις περισσότερες συζητήσεις προκαλεί η αφίσα της Εναλλακτικής για τη Γερμανία, στην οποία διαβάζουμε: «Μπούρκες; Εμείς προτιμούμε τα μπικίνι». Το σύνθημα της εκστρατείας του λαϊκιστικού κόμματος είναι «Τόλμησε, Γερμανία!» Για μια ακόμα φορά το AfD καταφέρεται σε προεκλογική εκστρατεία εναντίον του Ισλάμ.
Μεταξύ (λίγο) σοβαρού και (πολύ) αστείου
Το αντισυμβατικό «Το κόμμα» ζητά μισθούς μάνατζερ προσαρμοσμένους στο μέγεθος των… σουτιέν, καθώς και πλαφόν στην τιμή της μπύρας. Είναι προφανές ότι οι προεκλογικές αφίσες σατιρίζουν. Στην αφίσα διαβάζουμε: «Μην κάνεις βλακείες με το σταυρό σου». Υποψήφιος για την καγκελαρία είναι ο σατιρικός ηθοποιός Σερντάρ Σομούντσου.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >