Το «χουντικής έμπνευσης σποτ» όπως χαρακτηρίστηκε από πολλούς, που προβλήθηκε στη βουλή την ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων, δεν είχε εγκριθεί από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων, ως όφειλε σύμφωνα με τον νόμο, όπως καταγγέλλει ο Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπ. Πολιτισμού Στερεάς και νήσων. Ο Σύλλογος στην ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα αναρωτιέται «εάν στην συγκεκριμένη περίπτωση ακολουθήθηκε η απαρέγκλιτη εφαρμογή του Αρχαιολογικού Νόμου, και εάν η εν λόγω προβολή είχε τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις».

Ads

Μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, δεν έχει παρουσιαστεί δε κανένα άλλο έγγραφο από πλευράς υπουργείου πολιτισμού, που να επιβεβαιώνει ότι έχει δοθεί η άδεια, ενώ ούτε στην Διαύγεια είναι αναρτημένο σχετικό έγγραφο. Σύμφωνα με πληροφορίες του tvxs.gr καμία υπηρεσία του Υπουργείου δεν δέχτηκε να αδειοδοτήσει το συγκεκριμένο σποτ, αλλά ούτε η ίδια η υπουργός έχει αναλάβει την ευθύνη της προβολής του στο κτίριο της βουλής.

Την ίδια ώρα το kosmodromio.gr στο ρεμπορτάζ με τίτλο «Το who is who του σποτ που προβλήθηκε στη βουλή» αποκαλύπτει πως ούτε τα κόμματα της βουλής είχαν ενημερωθεί σχετικά. Γράφει μάλιστα πως το σποτ σκηνοθέτησε ο Γρηγόρης Καραντινάκης και έντυσε μουσικά ο Σταμάτης Σπανουδάκης! Πρόκειται για μια παραγωγή της White Fox SA, σε σεναριακή σύλληψη-ιδέα της Αναστασίας Μάνου. Το κόστος του σποτ που θυμίζει Μεταξική αισθητική δεν είναι γνωστό, καθώς δεν έχει επίσης αναρτηθεί ακόμα στην Διαύγεια, κάτι που συνηθίζει να πράττει η παρούσα κυβέρνηση.

Υπάλληλοι ΥΠΠΟ: Να απαντήσει το υπουργείο αν ακολουθήθηκε ο νόμος

Ads

«Το θέμα,  εισήχθη δύο φορές στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ), σύμφωνα με τις ημερήσιες διατάξεις» γράφει η ανακοίνωση του Ενιαίου Συλλόγου Εργαζομένων στο ΥΠΠΟ. «Στις 5/11/2020 εισήχθη με την ορθή επανάληψη της ημερήσιας διάταξης ως «Έγκριση ή μη αιτήματος του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας σχετικά με την προβολή εικόνων στην πρόσοψη του κτηρίου της Βουλής στις 20, 21 και 22 Νοεμβρίου», αλλά το Συμβούλιο δεν κατέληξε σε γνωμοδότηση. Στις 12/11/2020 το θέμα εισήχθη εκ νέου ως «εξ αναβολής», ενώ πλέον η άδεια ζητούνταν μόνο για την 21/11, όμως το θέμα επίσης δεν συζητήθηκε. Εν συνεχεία, δεν εκδόθηκε σχετική απόφαση από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση του ΥΠΠΟΑ, όπως αποδεικνύεται από τη Διαύγεια, ούτε από κάποια άλλη αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΠΟΑ

Η απόφαση αυτή είναι ουσιαστική, γιατί το ΥΠΠΟΑ διά των αρμόδιων υπηρεσιών του αλλά και των συλλογικών γνωμοδοτικών οργάνων του κρίνει την υλική, αισθητική ή συμβολική βλάβη ή προσβολή που μπορεί να υποστεί ένα μνημείο, πόσο μάλλον το κτίριο της Βουλής, από τέτοιες ενέργειες. Με βάση τα προηγούμενα προκύπτει η εύλογη απορία εάν στην συγκεκριμένη περίπτωση ακολουθήθηκε η απαρέγκλιτη εφαρμογή του Αρχαιολογικού Νόμου, και εάν η εν λόγω προβολή είχε τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχες περιπτώσεις.»

Το who is who του σποτ

Το ρεπορτάζ στο kosmodromio.gr προσθέτει πως «Το ΓΕΕΘΑ ήταν που παρήγγειλε την δημιουργία του σποτ και αυτό ήταν που ενέκρινε το τελικό σενάριο και το όλο οπτικοακουστικό έργο. Δεν ήταν, ωστόσο μια “ανώνυμη“ δημιουργία κάποιου τυχαίου υπαλλήλου του στρατού ή της Βουλής ούτε προβλήθηκε αυθαίρετα, όπως πολλοί έσπευσαν αβίαστα να υποθέσουν, λόγω του φτωχού αισθητικά και απωθητικού ιδεολογικά περιεχομένου του» γράφει το ρεπορτάζ που αποκαλύπτει πως το σποτ σκηνοθέτησε ο Γρηγόρης Καραντινάκης και έντυσε μουσικά ο Σταμάτης Σπανουδάκης! Πρόκειται για μια παραγωγή της White Fox SA, σε σεναριακή σύλληψη-ιδέα της Αναστασίας Μάνου. Το κόστος του σποτ που θυμίζει Μεταξική αισθητική δεν είναι γνωστό, καθώς δεν έχει ανέβει ακόμα στην Διαύγεια, κάτι που συνηθίζει να πράττει η παρούσα κυβέρνηση.

Για την ιστορία, ο Γρ. Καραντινάκης είχε διατελέσει διευθυντής του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, και παύθηκε από τη θέση αυτή το 2016 από τον Αρ. Μπαλτά. Ένας από τους λόγους που επικαλέστηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήταν το γεγονός ότι  ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΚΚ και ο γενικός διευθυντής Γρ. Καραντινάκης στις 25/8/2015 συνυπογράφουν συμφωνία για την αύξηση μισθού του τελευταίου, εν αγνοία του ΥΠΠΟΑ και ΥΠΟΙΚ κατά παράβαση του νόμου.

Ούτε τα κόμματα γνώριζαν

Άγνωστο παραμένει και μέσα από ποια διαδικασία αδειοδοτήθηκε η προβολή του από τις υπηρεσίες της Βουλής. Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες που δημοσίευσε η εφημερίδα «Αυγή» η απόφαση από την πλευρά της Βουλής ελήφθη στην Διάσκεψη των Προέδρων και ήταν ομόφωνη. Ωστόσο, σύμφωνα με την Αυγή, «ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας είχε αποκρύψει το περιεχόμενο της φωταγώγησης περιοριζόμενος να πει ότι θα φωταγωγηθεί λόγω της ημέρας! Έτσι κανένα κόμμα δεν γνώριζε ότι θα “παρέλαυνε” και η Παναγία μαζί με τις Ένοπλες Δυνάμεις. Όλοι νόμιζαν ότι θα γινόταν μία φωταγώγηση της Βουλής όπως έχει γίνει πάρα πολλές φορές για πολλές εθνικές και κοινωνικές δράσεις».

Η Βουλή πάντως πρόβαλε την όλη εκδήλωση με δελτίο τύπου που αναρτήθηκε στον ιστότοπό της. Εκεί διαβάζουμε πως στην «πρόσοψη του κτηρίου της Βουλής “ζωντανεύουν” – μέσα από μια οπτική, εικαστική σύνθεση – στιγμές και γεγονότα της ιστορίας μας που αναδεικνύουν τη μεγάλη συνεισφορά των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, κατά την ιστορική εξέλιξή τους, στην ελευθερία, στην ασφάλεια, στην ίδια την ύπαρξη του έθνους και του λαού μας».