Μπορούν να ελέγξουν τα περισσότερα ΜΜΕ και να επιβάλλουν την ατζέντα που θέλουν να κυριαρχεί στην επικαιρότητα, να επιλέξουν ερωτήματα και timing για τις δημοσκοπήσεις ώστε να προκύψει το καλύτερο για τον Κ. Μητσοτάκη αποτέλεσμα, να κινητοποιήσουν τον αντιΣΥΡΙΖΑ “στρατό” τους στα social media  για να συντηρούν τον φανατισμό εναντίον του πολιτικού τους αντιπάλου.

Ads

Μπορούν να κάνουν πάρα πολλά σε επίπεδο προπαγάνδας, χειραγώγησης της ενημέρωσης και αποπροσανατολισμού αλλά δεν μπορούν να αποφύγουν τελείως τη δυσάρεστη για την κυβέρνηση πραγματικότητα γιατί υπάρχει η ψηφιακή «πλατεία των Αγανακτισμένων» στο twitter που εντοπίζει γρήγορα τα σημαντικά θέματα που στο Μέγαρο Μαξίμου θέλουν να συσκοτίσουν γιατί τους εκθέτουν.

Το σκάνδαλο Μπογδάνου δεν θα υπήρχε αν δεν είχε σηκωθεί τεράστιο κύμα κατακραυγής στο διαδίκτυο. Η αποδοκιμασία του κυβερνητικού εκπροσώπου εκφράστηκε με δύο 24ωρα καθυστέρηση και συνέπεσε με την παρέμβαση του Εισαγγελέα. Οι φωνές της αντιπολίτευσης σε καμία περίπτωση δεν αρκούσαν για να πιεστούν στο Μέγαρο Μαξίμου να αντιδράσουν ούτε για να υποχρεωθούν τα μεγάλα ΜΜΕ να ασχοληθούν με το θέμα.

Και μετά ήρθε το αίσχος της e-food. Και υπενθυμίστηκε με τον πιο δραματικό τρόπο πόσο σκληρές έχουν γίνει οι εργασιακές συνθήκες ειδικά για όσους δεν προστατεύονται από συλλογικές συμβάσεις και σωματεία. Και πόσο εκτός πραγματικότητας είναι η δημόσια συζήτηση για την ανάπτυξη όταν εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα συνθλίβονται στις μυλόπετρες της εργοδοτικής απληστίας.

Ads

Δεν είναι η πρώτη φορά που στο Μέγαρο Μαξίμου αιφνιδιάζονται από την «αντιπολίτευση» του twitter. Προσπαθούν να φορτώσουν στον ΣΥΡΙΖΑ την ευθύνη για τις διαδικτυακές αποδοκιμασίες σε βάρος του πρωθυπουργού που κάποιες φορές ξεπερνούν κάθε μέτρο και διολισθαίνουν στο χυδαίο υβρεολόγιο αλλά είναι ολοφάνερο ότι η αξιωματική αντιπολίτευση ούτε έχει τέτοια επιρροή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ούτε ανάλογες  οργανωτικές ικανότητες.

Το συμπέρασμα είναι ότι το πρωθυπουργικό επιτελείο που προσπαθεί να δημιουργήσει μια εικόνα ευρείας κοινωνικής αποδοχής του πρωθυπουργού δυσκολεύεται να διαχειριστεί την κοινωνική δυναμική που αναπτύσσεται στο διαδίκτυο το οποίο, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, έχει κερδίσει πολύ μεγαλύτερη εμπιστοσύνη των πολιτών σε σχέση με τον Τύπο και τα κανάλια.

Και επειδή η επικοινωνία είναι σημαντικότερη από την πολιτική για το Μέγαρο Μαξίμου, το πρόβλημα αποκτά μεγάλες διαστάσεις και, όπως όλα δείχνουν, με το πέρασμα του χρόνου θα αποκτά ακόμη μεγαλύτερες.

Πολιτικοί επιστήμονες, μιλώντας στο tvxs.gr, υποστηρίζουν ότι η πρωτοφανής μιντιακή ασυλία της κυβέρνησης πυροδοτεί ακόμη εντονότερες και πιο άτακτες αντικυβερνητικές αντιδράσεις στον «ελεύθερο χώρο» των social media.

Θυμίζουν μάλιστα ότι ο Αλ. Τσίπρας ως πρωθυπουργός, ακόμη και στις χειρότερες στιγμές του, όπως πχ μετά την τραγωδία στο Μάτι, δεν είχε αντιμετωπίσει υβριστικά hashtag και βρισιές on camera πίσω από την πλάτη του/της ρεπόρτερ όπως συνέβη με τις πυρκαγιές. Και ο λόγος, σύμφωνα με την ανάλυσή τους, είναι ότι η κοινωνική δυσφορία εκτονωνόταν μέσα από τις επιθέσεις των ΜΜΕ στον τότε πρωθυπουργό.