Το γεγονός πως δεν υπήρχε η απαιτούμενη προστασία, κατά τη διάρκεια του 13ου «Patras International Circuit for Kart», όπου ένα όχημα έπεσε πάνω στον 6χρονο Φώτη, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στο κεφάλι, καταδεικνύει στο protothema.gr ο γενικός μηχανικός ασφαλείας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο και πραγματογνώμονας Αντώνης Κουνζελάς.

Ads

Αξίζει να σημειωθεί πως ο 6χρονος νοσηλεύεται στη ΜΕΘ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Πατρών, έχοντας υποστεί κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και παραμένοντας διασωληνωμένος. Ωστόσο, θετικά είναι τα ευρήματα που προέκυψαν από τον νευρολογικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε σήμερα, και οι γιατροί δηλώνουν αισιόδοξοι.

Όπως δηλώνει όμως ο Αντώνης Κουνζέλας, «Έγιναν πολλά λάθη στη συγκεκριμένη διοργάνωση δυστυχώς. Το βασικότερο είναι τα πλαστικά φράγματα “ζέρσεϊ”, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ως προστατευτικά. Αυτά δεν δίνουν καμία προστασία γιατί δεν είναι γι αυτή την χρήση. Αυτά είναι για να κάνεις μια αλλαγή ροής των αυτοκινήτων στο δρόμο, για να εργοτάξια και τέτοια. Είναι φτιαγμένα από πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας και δεν κάνουν γι αυτή την δουλειά. Τα θραύσματα ευτυχώς που δεν πήγαν πάνω στον κόσμο. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα θρηνούσαμε θύματα αυτή την στιγμή, διότι θα λειτουργούσαν ως γκιλοτίνα» αναφέρει και προσθέτει:

«Όποια κι αν ήταν η ταχύτητα των οχημάτων αυτών δεν έπρεπε οι διοργανωτές να είχαν χρησιμοποιήσει αυτά τα φράγματα. Αυτά γεμίζουν συνήθως με νερό ή άμμο αλλά γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνα έτσι, διότι στην περίπτωση που πέσει επάνω τους το καρτ είναι σαν να έπεσε πάνω σε τσιμέντο. Αν είχαν νερό σε μια τέτοια περίπτωση τα επόμενα αυτοκίνητα θα είχαν τον κίνδυνο να γλιστρήσουν και θα είχαμε χειρότερα αποτελέσματα».

Σύμφωνα με τον ειδικό, έλειπε και το ειδικό πλέγμα τουλάχιστον τριών μέτρων, που μπαίνει μπροστά από τους θεατές: «Γι αυτές τις περιπτώσεις συνιστώνται ειδικά στρώματα, ελάσματα ή μεγάλα λάστιχα δεμένα μεταξύ τους με πλέγματα, τα οποία απορροφούν όλους τους κραδασμούς, όχι αυτά. Επίσης αυτό που έλειπε είναι το ειδικό πλέγμα τουλάχιστον τριών μέτρων για την προστασία του κόσμου. Εδώ το μόνο που είχαν βάλει πίσω από τα ζέρσεϊ είναι τα σιδερένια κιγκλιδώματα, που είναι για να σταματάς την ροή του κόσμου. Αγώνες στην πόλη φυσικά και μπορούν να γίνουν, αλλά με προδιαγραφές, όχι έτσι. Υπάρχουν ειδικοί φράχτες απορρόφησης των κραδασμών από πολυουρεθάνη και όχι από πολυαιθυλένιο, ενώ μπαίνουν και τα πλέγματα μπροστά σε ειδικό ύψος από το σημείο, όπου στέκεται το κοινό για τα θραύσματα. Αν υπήρχε πλέγμα πίσω από το ζέρσεϊ το παιδάκι δεν θα χτυπούσε. Έχουν γίνει λάθη ξεκάθαρα».

O γενικός μηχανικός ασφαλείας στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο αναρωτιέται αν για την επίδειξη αυτή είχε γίνει η απαραίτητη εκτίμηση κινδύνου: «Έπρεπε να είχαν κάνει μια εκτίμηση κινδύνου μέρες πριν τον αγώνα, με άλλα λόγια δοκιμές στο οδόστρωμα. Έπρεπε να γνωρίζουν αν τα λάστιχα των καρτ ήταν ειδικά για το οδόστρωμα αυτό ή έπρεπε να αλλαχθούν με άλλο μείγμα ελαστικού. Εδώ στην Ιταλία όπως και σε άλλα κράτη γίνεται πρώτα αυτή η εκτίμηση κινδύνου, ελέγχονται όλες οι προδιαγραφές και ο φάκελος αυτός κατατίθεται στο δήμο ή στην περιφέρεια που θα δώσει την έγκριση και την τελική άδεια για την διοργάνωση του αγώνα».

Ads