Την ερχόμενη Δευτέρα, εν μέσω αντιδράσεων των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών της χώρας, θα κατατεθεί στην Βουλή προς ψήφιση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο καθώς σήμερα είναι η τελευταία ημέρα της δημόσιας διαβούλευσης.

Ads

 
Μέχρι και το πρωί της Τρίτης είχαν καταγραφεί 3.220 συμμετοχές φορέων και μεμονωμένων προσώπων στη δημόσια διαβούλευση για το κείμενο, το οποίο ελάχιστα αναμένεται να αλλάξει με βάση τα αποτελέσματά της.
 
Διαβάστε: Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για το νέο λύκειο
 
Η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αναμένεται να ξεκινήσει την ερχόμενη εβδομάδα με στόχο να θα ψηφιστεί μέχρι το τέλος της, από την Ολομέλεια της Βουλής.
 
Διαβάστε επίσης: Το νέο λύκειο είναι λύκειο για λίγους
 
«Δεν συνάδει με την παγκόσμια τάση»
 
«Αντιλαμβανόμαστε ότι σύμφωνα με τον αρχικό σας σχεδιασμό υποβαθμίζεται χαρακτηριστικά η διδασκαλία της Πληροφορικής ως γνωστικού αντικειμένου στο Γενικό Λύκειο, ενώ οι μαθητές που ενδιαφέρονται να εισαχθούν σε Τμήματα Πληροφορικής και Τμήματα Πολυτεχνείου (όπως Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ κλπ.) θα διδάσκονται και θα εξετάζονται πανελλαδικά στη Χημεία (!)», αναφέρεται σε επιστολή που υπογράφουν 95 πανεπιστημιακοί καθηγητές της Πληροφορικής προς τον υπουργό Παιδείας. «Οι ρυθμίσεις αυτές μας βρίσκουν σαφώς αντίθετους και στη συνέχεια τεκμηριώνουμε τη θέση μας, ενώ καταθέτουμε και προτάσεις για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο νέο Γενικό Λύκειο», προσθέτουν στην ίδια επιστολή.
 
«Η εγκατάλειψη της διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο δεν συνάδει με την σύγχρονη τάση παγκόσμια για καλλιέργεια δεξιοτήτων υπολογιστικής/αλγοριθμικής σκέψης στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενώ αποτελεί οπισθοδρόμηση σε εποχές όπου δεν ήταν κατανοητός ο ρόλος της Πληροφορικής (και των ψηφιακών τεχνολογιών γενικότερα) στην τεχνολογική ανάπτυξη μιας χώρας. Ακόμη, η προετοιμασία των μαθητών που επιλέγουν τεχνολογικού προσανατολισμού σπουδές (όπως σε Τμήματα Πληροφορικής, Πολυτεχνείου, κλπ.) στη Χημεία (!) αποτελεί παρανόηση του είδους της εκπαίδευσης που παρέχουν τα Τμήματα αυτά και των προαπαιτούμενων γνώσεων των μαθητών. Τέλος, δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί η σημαντική προσπάθεια να αξιοποιούνται οι ψηφιακές τεχνολογίες ως εργαλεία καινοτόμου διδασκαλίας όλων των μαθημάτων», γράφουν οι πανεπιστημιακοί.