Ας δούμε την συμφωνία με τρόπο κατά το δυνατόν αντικειμενικό.

Ads

1) Εφόσον η ΕΕ ρυθμίζει ζητήματα παράνομης μετανάστευσης και δίνει στην Ελλάδα την υποχρέωση αυτής της ρύθμισης και της καταγραφής, τότε νομικά την επικυρώνει και την απελευθερώνει. Στο εξής η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει ζήτημα αποτροπής παράνομης μαζικής εισόδου στη χώρα, αλλά υποχρεούται απλώς σε ρύθμιση και καταγραφή αυτής της εισόδου.

2) Η Ελλάδα με τις ρυθμίσεις μετατρέπεται επισήμως και επ’ αόριστον σε κέντρο ελέγχου παράνομων μεταναστών, από την Ασία και την Αφρική, για λογαριασμό της ΕΕ. Πρόκειται για μια πολύ αρνητική εξέλιξη, με απρόβλεπτες συνέπειες τόσο στα εθνικά θέματα, όσο και στον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας. Ελλάδα και Τουρκία τίθενται πλέον στο ίδιο πλαίσιο, έναντι της ΕΕ, ένα πλαίσιο ιδιαίτερο, ιδιότυπου καθεστώτος, καθώς ενώ οι υπόλοιπες χώρες της ένωσης κλείνουν τα σύνορα και ελέγχουν αυστηρά τις εισόδους μεταναστών, η Ελλάδα γίνεται χώρος καταγραφής και εγκατάστασης προσφύγων και μεταναστών. Και το χειρότερο, υπάγεται πλέον σε τουρκικό έλεγχο.

3) Κανείς δεν γνωρίζει τις αρμοδιότητες των Τούρκων αστυνομικών στα ελληνική νησιά. Προφανώς η ελληνική κυβέρνηση δεν έπρεπε επ’ ουδενί να το δεχθεί για ευνόητους λόγους εθνικής ασφάλειας.

Ads

4) Όλοι οι παράνομοι μετανάστες θα κάνουν προφανώς αίτηση ασύλου. Κανείς όμως δεν γνωρίζει τη βούληση της ελληνικής κυβέρνησης έναντι αυτών των αιτήσεων, δεν γνωρίζει δηλαδή εάν θα απορρίπτει τα αιτήματα με βάση την εσωτερική έννομη τάξη ή με βάση τις αποφάσεις της Διεθνούς Αμνηστίας ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ. Διότι όσες αιτήσεις γίνονται δεκτές, αυτοί μένουν στην Ελλάδα. Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό. Ποιος αποφασίζει; Ο ΟΗΕ, οι ΜΚΟ, η αστυνομία; Ποιος; Αν πάμε με τα κριτήρια του ΟΗΕ, τότε πρέπει να δεχθούμε το 80% των αιτήσεων! Το ζήτημα είναι τραγελαφικό, διότι δεν τίθεται κανένα όριο, αλλά αντιθέτως η συμφωνία τονίζει πως πρέπει να τηρούνται τα κριτήρια των διεθνών συνθηκών. Πρόκειται για καθαρό παραλογισμό. Τι θα γίνει εάν κινηθούν προς τα ελληνικά νησιά μαζικά, πληθυσμοί από την Αφρική και την Ασία; Εάν έρθουν 3 εκατομμύρια, που έχουν δικαίωμα ασύλου, πρέπει η Ελλάδα να τους δεχθεί; Και μάλιστα τη στιγμή που κανένα ευρωπαϊκό κράτος δεν το κάνει;

5) Με την ανυπαρξία ελέγχου των θαλάσσιων συνόρων, παραδίδουμε τον εθνικό χώρο σε ξένες δυνάμεις, σε διεθνείς αποστολές και οργανώσεις και αυτές θα αποφασίζουν για ζητήματα που άπτονται ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Μετατρέψαμε δηλαδή, εκουσίως, τη χώρα σε διεθνές κέντρο διαλογής μεταναστών, αντί να ελέγχουμε αυστηρά και να απαγορεύουμε την είσοδο, όπως κάνουν όλες οι χώρες της ΕΕ, με την δικαιολογία ότι δεν είναι δυνατός ο έλεγχος και η αποτροπή σε θαλάσσια σύνορα. Και άλλες χώρες όμως έχουν θαλάσσια σύνορα, αλλά ασκούν αποτρεπτικές πολιτικές, κινητοποιώντας τις ναυτικές τους δυνάμεις, εμποδίζοντας την προσέγγιση στις ακτές, συλλαμβάνοντας διακινητές, αλλά και παράνομους μετανάστες. Χωρίς καμία αποτρεπτική δράση η Ελλάδα διακινδυνεύει ζωτικά στοιχεία της υπόστασής της, ουσιαστικά καταργεί το δικαίωμα της εθνικής της κυριαρχίας.

6) Με την συμφωνία, όλοι οι Σύροι έχουν πλέον κίνητρο να πάνε Τουρκία και από εκεί στην ΕΕ. Αντίθετα, όλοι οι παράνομοι μετανάστες έχουν κίνητρο να έρθουν εδώ. Οι Τούρκοι δηλαδή θα πάρουν κυρίως Σύρους και εμείς κυρίως όλους τους άλλους.

7) Τέλος, αυτή η συμφωνία, ως προς την επαναπροώθηση παράνομων μεταναστών στην Τουρκία, τονίζει το έκτακτο και το επείγον της ρύθμισης και  μετά τις 72 χιλιάδες, δηλαδή σε ένα μήνα το πολύ, θα πάψει να ισχύει και θα ισχύει πλέον το καθεστώς της απαγόρευσης της επαναπροώθησης, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΟΗΕ. Η Ελλάδα, στην περίπτωση αυτή, δεν θα έχει δυνατότητα επιστροφής στην Τουρκία κανενός παράνομου μετανάστη.