Ακόμη περισσότερο στοιχεία που εκθέτουν την -νυν και προηγούμενη- ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών αναφορικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου «έρχονται στο φως», με φόντο το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Ads

Ειδικότερα, μετά τα όσα είπε ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ, και ο πρώην σταθμάρχης Βόλου,  Γιώργος Αποστολέρης, αποκάλυψε μιλώντας στο Mega πως τα συστήματα αυτόματης πορείας στη Λάρισα είναι βραχυκυκλωμένα εδώ και αρκετό καιρό.

Μάλιστα σημείωσε πως κανείς δε θα μπορούσε να χαράξει αυτόματη πορεία για το τρένο στην γραμμή ανόδου, αφού τα συστήματα δε λειτουργούν.

«Το σύστημα αυτοματοποιημένης πορείας, δεν το χρησιμοποιούσαν στην γραμμή ανόδου γιατί είναι βραχυκυκλωμένο για πολύ καιρό. Δε γινόταν συντήρηση των φωτοσημάτων στην γραμμή ανόδου. Ήταν δύο κόκκινα φώτα που δεν είχε εντοπιστεί η κακοτεχνία. Δε θα μπορούσε κανείς να το βάλει, μόνο χειροκίνητα να γυρίσει τα κλειδιά» είπε ο πρώην σταθμάρχης Βόλου.

Ads

«Δεν μπορώ να πω ψέματα, αυτό που μπορώ να πω είναι σίγουρο ότι η χάραξη στην γραμμή ανόδου είχε προβλήματα πάρα πολύ καιρό, ήταν βραχυκυκλωμένο μήνες το σύστημα» πρόσθεσε ακόμα.

«Τα προβλήματα παραμένουν μέχρι και σήμερα, και είναι προϊόν έρευνας δικαστικής που θα βρεθεί και θα δείτε ότι είναι αδύνατο να χαραχθεί (σ.σ. αυτόματη πορεία) από την γραμμή ανόδου» συμπλήρωσε ο κ. Αποστολέρης.

Τι υποστηρίζουν Γεραπετρίτης  – υπουργείο Μεταφορών

Το ζήτημα για το υπουργείο Μεταφορών γίνεται ακόμη μεγαλύτερο, καθώς ο νέος πολιτικός προϊστάμενός του, Γιώργος Γεραπετρίτης, υποστήριξε μεταξύ άλλων μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ότι «την κρίσιμη νύχτα το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως και ότι ο σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει αυτόματη χάραξη, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση».

Επιπλέον, σε ανακοίνωσή του νωρίτερα το υπουργείο απαντώντας σε όσα ανέφερε σε δήλωσή του ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, έσπευσε να επικαλεστεί σχετικό έγγραφο του ΟΣΕ ισχυριζόμενο ότι «το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως» και πως η «χειροκίνητη παρέμβαση με κλειδί γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης».

Η ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών

Οι πολίτες απαιτούν αλήθειες και σαφείς απαντήσεις για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η προσπάθεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης να το εργαλειοποιήσει πολιτικά με τις δηλώσεις του αρμόδιου τομεάρχη αντιβαίνει στην πολύ σαφή ελληνική γλώσσα και στην πραγματικότητα.

Αντιβαίνει στην ελληνική γλώσσα διότι σύμφωνα με το κατατεθέν υπ’ αριθμ. 9055036/23.12.2022 έγγραφο του ΟΣΕ που αφορά ειδικά το κρίσιμο τμήμα εξόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη «οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με χρήση κομβίων αφετηρίας-στόχου». Δηλαδή θα πρέπει να γίνεται αυτόματη χάραξη της διαδρομής στον τοπικό πίνακα τηλεδιοίκησης, χωρίς τη χρήση φωτοσημάτων (όπως αναφέρεται στο έγγραφο) και όχι με χειροκίνητη χάραξη. Η χειροκίνητη παρέμβαση με κλειδί (μανιβέλα) γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης.

Αντιβαίνει, επιπλέον, στην πραγματικότητα διότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως, όπως προκύπτει από το κατατεθέν στη Βουλή από 01.11.2022 πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής της ΕΡΓΟΣΕ. Και για να μην μένει καμία απορία, ενημερώνουμε ότι την κρίσιμη μέρα του δυστυχήματος τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη. Το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτό ήταν περί ώρα 22.20, λίγο πριν το δυστύχημα, και ακολούθησε μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη περί ώρα 01.00 που επιβεβαίωσε την ορθή λειτουργία του πίνακα.

Προς τούτο, βρίσκεται στη διάθεση των ανακριτικών αρχών σχετική ανάλυση κινήσεων, όπως αυτές έχουν καταγραφεί από το αυτόματο σύστημα που διαθέτει ο τοπικός πίνακας. Όσον αφορά τη χρήση μανιβέλας σε μεμονωμένες αλλαγές, αυτή γίνεται αποκλειστικά και μόνο όταν ο πίνακας σηματοδότησης έχει απωλέσει τον έλεγχο χειρισμού αλλαγής, κάτι το οποίο δεν συνέβη την επίμαχη νύχτα, όπως φαίνεται και από τις καταγραφές.

Με θέματα τα οποία είναι εύλογα μεγάλης κοινωνικής ευαισθησίας οφείλουμε όλοι να είμαστε φειδωλοί και προσεκτικοί, χωρίς κραυγές και ανοίκειους χαρακτηρισμούς. Δυστυχώς, η προχειρότητα και ανευθυνότητα του ΣΥΡΙΖΑ περισσεύει. Το Υπουργείο θα συνεχίσει την υπεύθυνη και τεκμηριωμένη ενημέρωση του κοινού.