Πλήθος ερωτημάτων εγείρονται για τον διορισμό του 59χρονου στη θέση του σταθμάρχη Λάρισας, μοναδικού -για την ώρα- κατηγορούμενου για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, μετά τις καταγγελίες περί κομματικής τοποθέτησής του στο εν λόγω πόστο, ενόσω δια στόματος πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, υποδεικνύεται ως ο κύριος υπαίτιος της τραγωδίας.

Ads

Ο Ιωάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης Λάρισας, αναφέρθηκε στo «πώς μεσολάβησε το κόμμα και τον κάνανε σταθμάρχη», μιλώντας στο Open. «Τον συγκεκριμένο σταθμάρχη τον γνωρίζω και κάποια στιγμή τον είχα και βοηθό στο γραφείο αποσκευών. Ήταν υπάλληλος των αποσκευών. Μετέφερε βαλίτσες των επιβατών και παραλάμβανε τους επιβάτες. Κάποια στιγμή ο υπάλληλος αυτός αποσπάστηκε στο υπουργείο Παιδείας, στα σχολικά βιβλία. Στα 59 του χρόνια, μεσολάβησε το κόμμα και τον κάνανε σταθμάρχη. (…) Στα τέλη Ιανουαρίου τον όρκισαν σταθμάρχη. Τον στείλανε περίπου 10 μέρες στην Καλαμάτα, σε σταθμό απομονωμένο με δύο τρένα την ημέρα. Θέλω να πιστεύω πως παρακολούθησε την εκπαίδευση», δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Τον εκπαίδευσαν θεωρητικά και πρακτικά για τρεις μήνες και στα τέλη Ιανουαρίου περίπου τον όρκισαν σταθμάρχη. Τον στείλαν περίπου 10 μέρες στην Καλαμπάκα» σημείωσε ο κ. Κολλάτος. Περιγράφοντας πόσο απαιτητικός είναι ο σταθμός στη Λάρισα, καθώς από εκεί περνούν 80 τρένα την ημέρα, χαρακτήρισε «εγκληματία» αυτόν που τοποθέτησε τον 59χρονο κατηγορούμενο ο οποίος δεν έχει εμπειρία, ως σταθμάρχη Λάρισας, προσθέτοντας ότι ήταν αναμενόμενο το τραγικό δυστύχημα.

«Εγκλημάτησε αυτός που τον έκανε σταθμάρχη αυτόν τον άνθρωπο, 59 χρονών και τον βάζει μόνο του άπειρο να δουλέψει στη Λάρισα» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ads

Σημειώνεται πως σύμφωνα με σημερινό ρεπορτάζ της Καθημερινής, στην τελευταία προκήρυξη για την πρόσληψη σταθμαρχών που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Νοέμβριο υπήρχε ηλικιακό όριο στα 42 έτη. Για τη Λάρισα άνοιγαν δύο θέσεις: Μία για έναν έμπειρο στο πόστο του σταθμάρχη και μία για άπειρο χωρίς προηγούμενη προϋπηρεσία. «Παραμένει αδιευκρίνιστο πώς ο 59χρονος τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο πόστο, καθώς υπερέβαινε κατά πολύ το όριο ηλικίας των 42 ετών» υπογραμμίζεται στο ρεπορτάζ της Καθημερινής.

Αναπόφευκτα εγείρεται το ερώτημα για το πώς ο 59χρονος τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο πόστο από τη στιγμή κατά την οποία υπερέβαινε το όριο ηλικίας.

Ο κ. Κολλάτος αναφέρθηκε επίσης και στην εγκατάλειψη των σιδηροδρόμων, εξηγώντας ότι από το 2007 που ξεκίνησε ο ίδιος να είναι σταθμάρχης στη Λάρισα μέχρι και το 2012 -ο ίδιος συνταξιοδοτήθηκε το 2010- υπήρχαν δύο σταθμάρχες στη βάρδια. Από το 2012 και μετά ήταν ένας.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το 2007 όταν ξεκίνησε ο ίδιος ως προϊστάμενος της υπηρεσίας της Λάρισας και των Αθηνών ξεκίνησε να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση η οποία «είχε εγκατασταθεί από το 2000 αλλά ήταν ανενεργή. Ήταν κλειδωμένη υπήρχαν όλα τα μηχανήματα και οι πίνακες αλλά δεν λειτουργούσαν» σημείωσε ο ίδιος.

«Μέχρι αρχές του 2012 η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε» σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε ότι μετά κατάργησαν την τηλεδιοίκηση και τον δεύτερο σταθμάρχη.

Αντίστοιχη ήταν η χθεσινή καταγγελία του Αλέξη Κούγια, δικηγόρου των δίδυμων κοριτσιών και της ξαδέρφης τους που σκοτώθηκαν στο δυστύχημα, μιλώντας στον ΑΝΤ1. Επικαλούμενος δικές του πληροφορίες ο κ. Κούγιας υποστήριξε ότι «παρενέβη συγκεκριμένος πολιτικός» για να τοποθετηθεί στη θέση του σταθμάρχη, σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος καθώς και για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες κατά συρροή.