Στους 57 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση από την ΕΛ.ΑΣ. που διευκρίνισε ότι όσοι είχαν δηλωθεί αρχικά ως αγνοούμενοι συμπεριλαμβάνονται στους νεκρούς, ενώ από την μέχρι στιγμής εξέταση στα εγκληματολογικά εργαστήρια έχουν ταυτοποιηθεί 54 νεκροί.

Ads

«Αναφορικά με τη διαδικασία ενημέρωσης των συγγενών των θυμάτων, η οποία συνεχίζεται, από τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της Ελληνικής Αστυνομίας και τους ειδικούς ψυχολόγους, δίνεται ο απαραίτητος χρόνος στην οικογένεια κάθε θύματος καθώς δεν πρόκειται για μία τυπική διαδικασία αλλά απαιτούνται λεπτοί χειρισμοί», σύμφωνα με την εκπρόσωπο της ΕΛ.ΑΣ., Κωνσταντίνα Δημογλίδου. Η έρευνα, ωστόσο, δεν έχει σταματήσει καθώς, όπως είπε η κα Δημογλίδου, αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξεταστούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια.

«Πλέον δεν υπάρχουν αγνοούμενοι, υπάρχουν 57 νεκροί» ανέφερε σε τηλεοπτικές δηλώσεις της η υφυπουργός Υγείας, Ζωή Ράπτη. Όπως σημείωσε, είναι 56 αυτοί που έχουν δηλωθεί ως αγνοούμενοι και γίνεται ταυτοποίηση σε αυτό τον αριθμό νεκρών, με τα αποτελέσματα να έρχονται σταδιακά. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «σε σχέση με όσους έχουν δηλωθεί ότι αναζητούνται και δεν βρίσκονται στις λίστες των ασθενών που έχουμε στα νοσοκομεία μας, αυτοί οι άνθρωποι είναι 56 και έχουν βρεθεί 57 νεκροί»- προσθέτοντας πως αυτό δείχνει ότι υπήρχαν και άνθρωποι πάνω στο τρένο που ενδεχομένως να μην έχουν αναζητηθεί.

Οι έρευνες για τυχόν ανεύρεση οποιουδήποτε στοιχείου που θα μπορέσει να βοηθήσει στην ολοκλήρωση της διαδικασίας ταυτοποίησης των θυμάτων, μέσω των εργαστηρίων, αναμένεται να ολοκληρωθεί αύριο Σάββατο (4/3). 

Ads

Στο «αντίθετο ρεύμα» για 16 λεπτά

Σε λάθος διάδρομο φαίνεται να βρισκόταν για 16 λεπτά ο συρμός, που οδήγησε στο πολύνεκρο δυστύχημα. Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε η ΕΡΤ, ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων είχε ενημερώσει τον σταθμάρχη της Λάρισας στις 23:05 ότι το εμπορικό τρένο έχει ξεκινήσει την πορεία καθόδου προς Αθήνα – δηλαδή ο επόμενος σταθμός ήταν αυτός της Λάρισας και βρισκόταν στην πορεία καθόδου – με τον σταθμάρχη της Λάρισας να απαντάει ότι έλαβε το σήμα.

Ολα αυτά, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έχουν καταγραφεί τόσο στο βιβλίο τηλεγραφημάτων και στον εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας, όσο και στο καταγραφικό συνομιλιών, δηλαδή όταν δύο σταθμάρχες μιλούν μεταξύ τους για οποιονδήποτε λόγο, η συνομιλία καταγράφεται σε ένα ειδικό κουτί.

Αυτό σημαίνει ότι για 16 λεπτά τα τρένα βρισκόταν στην ίδια γραμμή. Στον σταθμό Νέων Πόρων είχε περάσει ο σταθμάρχης της Λάρισας για μαθητεία τρεις ημέρες και ως βασικός σταθμάρχης δύο ημέρες 22 και 23 Φεβρουαρίου, μία ημέρα μετά ήταν στη Λάρισα και αμέσως μετά φαίνεται πως ξεκίνησε να εργάζεται εκεί, έχοντας ως προϋπηρεσία και τρεις εβδομάδες στην Καλαμπάκα.