«Τέλος Δακτυλίου» φέρεται να εξετάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για τους κατόχους παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων που ιδιοκτήτες τους κυκλοφορούν εντός του Μικρού Δακτυλίου.

Ads

Το «Τέλος Δακτυλίου», σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia, θα αφορά τα αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη και θα ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους. Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο η άμεση επιβολή του «Τέλους Δακτυλίου» θα αποφέρει άμεσα περίπου 100 εκατ. ευρώ στα κρατικά ταμεία.

Το κόστος του «Τέλους Δακτυλίου» θα υπολογίζεται με βάση την οδηγία ρύπων που ανήκει κάποιο όχημα και θα ανέρχεται από 20 έως και 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα ενώ στα φορτηγά θα αγγίζει έως και τα 350 ευρώ.

Η διαδικασία εφαρμογής του «Τέλους Δακτυλίου» είναι απλή και εφαρμόζεται εδώ και χρόνια από άλλα κράτη-μέλη. Ειδικότερα οι κάτοχοι οχημάτων θα πρέπει να προμηθεύονται το «ειδικό σήμα» που θα εκδίδεται είτε μέσω των ΚΕΠ είτε online το οποίο θα πρέπει να τοποθετούν στο μπαρμπρίζ του οχήματός τους καταβάλλοντας το ανάλογο τίμημα που θα υπολογίζεται με βάση την παλαιότητα του οχήματος. Η τοποθέτηση του σήματος στο μπαρμπριζ θα είναι υποχρεωτική ώστε η Τροχαία να μπορεί άμεσα να ελέγχει αν κάποιο όχημα κινείται παράνομα εντός του Μικρού Δακτυλίου.

Ads

Πάντως όσο παλαιότερο είναι το αυτοκίνητο ή το φορτηγό τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κόστος απόκτησης του ειδικού σήματος με το οποίο θα μπορεί ο κάτοχος να κινείται στον Μικρό Δακτύλιο.

Σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες του Enikonomia στα παλιά αυτοκίνητα θα διατηρηθεί ο θεσμός των «μονών – ζυγών» ενώ στα νεότερα οχήματα η είσοδος στον μικρό Δακτύλιο θα είναι ελεύθερη αν το όχημά τους εκπέμπει κάτω από 140 γρ./CO2. Τα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στον Μικρό Δακτύλιο και χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν «Τέλος Δακτυλίου».