Δεν υπάρχουν – ή για την ακρίβεια ελάχιστες – αλλαγές θα υπάρξουν τελικά στα τέλη κυκλοφορίας του 2018, αφού φαίνεται ότι οι θεσμοί απέρριψαν μια σειρά από κυβερνητικές προτάσεις, περιορίζοντας τα όποια οφέλη από μειώσεις σε κάποιες κατηγορίες πολύτεκνων με το πλήθος των ωφελημένων να περιορίζεται δραματικά.

Ads

Όπως είναι γνωστό, η αρχική πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας των παλαιότερων και μεγάλου κυβισμού, αλλά χαμηλής αξίας οχημάτων, αλλά και να ελαφρυνθούν όσο ήταν δυνατόν οι ιδιοκτήτες οχημάτων που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικά ομάδες (μακροχρόνια άνεργοι, χαμηλοσυνταξιούχοι κλπ.). Ωστόσο μετά την αρνητική τοποθέτηση των θεσμών τα τέλη κυκλοφορίας δεν θα αλλάξουν για την καινούργια χρονιά και το κυβερνητικό επιτελείο θα πρέπει να περιμένει το 2019 για να προχωρήσει στις όποιες αλλαγές θεωρεί επιβεβλημένες.

Μοναδική εξαίρεση οι πολύτεκνοι, που σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ειδήσεις» θα δουν να μειώνονται «…τα ποσά των Τελών Κυκλοφορίας των οχημάτων τους σε ποσοστό από 10% έως και 30% ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος που διαθέτουν αλλά και κάποια εισοδηματικά κριτήρια που ενδεχομένως να εισαχθούν ώστε οι μειώσεις να είναι δίκαιες.».

image

Ads

Στο ίδιο δημοσίευμα υπενθυμίζεται ότι «…η μείωση των Τελών Κυκλοφορίας αποτελούσε πάγιο αίτημα των πολτεκνικών οργανώσεων για πάνω από 10 χρόνια καθώς όπως τόνιζαν οι πολυμελείς οικογένειές τους δεν μπορούσαν να μετακινηθούν σε συμβατικά αυτοκίνητα που μπορούσαν να φιλοξενήσουν έως 5 άτομα με αποτέλεσμα τα 7θέσια ή 9θέσια οχήματα να αποτελούν μονόδρομο για εκείνους.

Ωστόσο τα πολυμορφικά οχήματα με πολλές θέσεις κινούνταν κατά βάση από 2λιτρους κινητήρες με αποτέλεσμα να Τέλη Κυκλοφορίας να είναι υπέρογκα καθώς κυμαίνονταν σε περίπου 660 ευρώ η και παραπάνω αν το όχημα κινούνταν από κινητήρα με κυβισμό άνω των 2,5 λίτρων.».

image

Θυμίζουμε ότι το υπουργείο Οικονομικών είχε εξετάσει διάφορα σενάρια – ανάμεσά τους και για μειώσεις των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά μέχρι το 2005 και ήταν άνω των 2.000 κυβικών, προκειμένου να δοθεί κίνητρο στους ιδιοκτήτες του να πάρουν πίσω τις πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν καταθέσει – γεγονός που ως γνωστόν είχε επιφέρει σημαντική απώλεια εσόδων στο κράτος.