Τη σύλληψη του πλοιάρχου του εμπορικού πλοίου “Maersk Launceston”, που συγκρούστηκε με το πολεμικό πλοίο “Καλλιστώ”, διέταξε ο εισαγγελέας, μετά το ατύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης λίγο έξω από το λιμάνι του Πειραιά.

Ads

Συγκεκριμένα, ο εισαγγελέας διέταξε τη σύλληψή του για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, ενώ ο πλοίαρχος κρατείται ήδη στο Λιμεναρχείο Κερατσινίου και αναμένεται να οδηγηθεί στην εισαγγελία Πειραιά την Πέμπτη.

Παράλληλα, στο πλοίο “Maersk Launceston” έχει απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση των ζημιών.

Τα «κλειδιά» του ατυχήματος

Την ίδια στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το ατύχημα.

Ads

Μιλώντας στην ΕΡΤ αναφορικά με το ζήτημα ο ναυπηγός μηχανικός και τεχνικός πραγματογνώμονας, Γιώργος Μαργέτης, επεσήμανε πως υπάρχουν δύο βασικές λεπτομέρειες, που πρέπει να έχει κανείς υπόψη.

Η πρώτη έχει να κάνει με το γεγονός ότι, όπως ανέφερε «το συγκεκριμένο πλοίο είναι πάρα πολύ μεγάλο και σύμφωνα με τους κανονισμούς, δύναται να μην έχει ορατότητα για 500 μέτρα πλώρα. Είναι σύνηθες λοιπόν να “χάνουν” μικρά πλοία, τα οποία βρίσκονται κοντά τους. Έχουν με άλλα λόγια “νεκρό” σημείο».

Όπως είπε επιπλέον ο κύριος Μαργέτης «το δεύτερο θέμα έχει να κάνει με το γεγονός πως η σύγχρονη ναυσιπλοΐα στηρίζεται πάρα πολύ σε ένα σύστημα, το οποίο έχει εγκατασταθεί τα τελευταία 15 χρόνια και ονομάζεται AIS (Automatic Identification System). Με αυτό κάθε εμπορικό πλοίο εκπέμπει τη θέση του και μπορεί να βλέπει την θέση και των υπολοίπων. Αυτό το σύστημα δεν το διαθέτουν τα πολεμικά πλοία. Τα δυο τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολύ μεγάλα και πολύνεκρα ατυχήματα με αμερικάνικα πολεμικά λόγω αυτού του γεγονότος».

«Το πρόβλημα είναι ότι οι καπετάνιοι των εμπορικών στηρίζονται πάρα πολύ στο AIS και ξεχνούν να ελέγξουν τα ρανταρ ή να κοιτάξουν έξω.