Απελευθερώνεται πλήρως το επάγγελμα των ταξί, καθώς και των φορτηγών, ενώ το μέγιστο ύψος για την απόκτηση άδειας διαμορφώνεται στις 5.000 ευρώ. Ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Γιάννης Ραγκούσης κατέθεσε τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο για τα ταξί και τα φορτηγά, το οποίο συζητήθηκε και εγκρίθηκε ομοφώνως από το σημερινό υπουργικό συμβούλιο. Σε απάντηση, οι ιδιοκτήτες ταξί κατεβαίνουν την Παρασκευή σε 24ωρη απεργία.

Ads

Στόχος του σχεδίου νόμου, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι η πλήρης απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί και το άνοιγμα της αγοράς των προμισθωμένων ταξί, (9θέσια) και των Μοτοταξί, (δίκυκλα).

Οι βασικές αλλαγές που έγιναν σε σχέση με το προσχέδιο είναι:

– Για τη χορήγηση Άδειας Παροχής Υπηρεσίας για ταξί, το ύψος του παράβολου ανέρχεται σε 5.000 ευρώ.

Ads

Οι άδειες δεν μεταβιβάζονται γιατί είναι δημόσιες, αλλά τα παιδιά όσων ήταν εν ενεργεία ιδιοκτήτες ταξί στις 2 Ιουλίου 2011 θα μπορούν να πάρουν μία επιπλέον άδεια όταν ενηλικιωθούν. Πιθανότατα το ίδιο θα ισχύσει και στα φορτηγά.

– Ο έλεγχος του ρυθμού έκδοσης των αδειών ανατίθεται σε Επιστημονική Επιτροπή η οποία θα απαρτίζεται από εκπροσώπους του Ινστιτούτου Οικονομικών Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) και από το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).

Ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε ότι θα προταθεί στην τρόικα να υπάρξει εξάμηνη μεταβατική περίοδος κατά την οποία θα μπορούν να εκδοθούν άδειες που αντιστοιχούν στο 30% των υπαρχόντων, δηλαδή περίπου 10.000 άδειες πανελλαδικά. Εάν το αποδεχθεί η τρόικα, προτεραιότητα στην απόκτηση των αδειών θα έχουν οι μακροχρόνια άνεργοι.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι για να μη δημιουργηθούν καρτέλ στον χώρο των ταξί, οι εταιρίες που θα θέλουν να αποκτήσουν πάνω από 10 άδειες θα πρέπει να έχουν την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Τέλος, ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε μείωση του κομίστρου των ταξί κατά περίπου 20%. Η μείωση θα εφαρμοστεί με την ισχύ του νέου νόμου.

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι παρά τις αντιρρήσεις που έχουν διατυπωθεί από βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος, η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ θα ψηφίσει το σχέδιο νόμου.

Ξανά απεργία

Αμέσως μετά τη γνωστοποίηση των αποφάσεων του υπουργικού, το διοικητικό συμβούλιο της ομοσπονδίας των αυτοκινητιστών που συνεδρίασε εκτάκτως για να εκτιμήσει τα νέα δεδομένα. Η απόφαση που ελήφθη ήταν να κατέβουν την Παρασκευή σε 24ωρη απεργία, οπότε και θα ξανασυνδριάσει ο κλάδος για να αποφασίσει τις περαιτέρω κινήσεις του κλάδου.

Οι αυτοκινητιστές δηλώνουν ότι απορρίπτουν το νομοσχέδιο «από την αρχή ως το τέλος», ζητουν την επαναφορά του Προεδρικού Διατάγματος Ρέππα και θα επιδιώξουν άμεσα συνάντηση με τον κ. Ραγκούση.

«Το νομοσχέδιο δεν θα περάσει και ο Ραγκούσης θα σπάσει τα μούτρα του», σχολίασε ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Ταξί, Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο οποίος είχε νωρίτερα συνάντηση με τον Αντώνη Σαμαρά.

 «Αποκορύφωμα μιας πολύμηνης στάσης είναι η συνάντηση Σαμαρά – Λυμπερόπουλου, που μας οδηγεί σε ένα λυπηρό αλλά απλό συμπέρασμα. Μέχρι τώρα ξέραμε τι εστί κίτρινη δημοσιογραφία και αν θυμάμαι καλά ο Μάνος Χατζηδάκης είχε μιλήσει για κίτρινη φυλή. Ο λαϊκισμός απέκτησε χρώμα το κίτρινο και μάθαμε τι είναι η αξιωματική αντιπολίτευση», ήταν η απάντηση του κ. Ραγκούση στις δηλώσεις Λυμπερόπουλου και στη συνάντησή του με τον πρόεδρο της ΝΔ.

Συνάντηση Σαμαρά – Λυμπερόπουλου
 
Νωρίτερα σήμερα, ο πρόεδρος των ιδιοκτητών ταξί Θύμιος Λυμπερόπουλος συναντήθηκε με τον πρόεδρο της ΝΔ, στα κεντρικά γραφεία του κόμματος. Ο κ. Λυμπερόπουλος δήλωσε «iκανοποιημένος από τις απαντήσεις του κ. Σαμαρά», επισήμαίνοντας ακόμη πως «εγώ δεν ζήτησα κάλυψη από τον κ. Σαμαρά, είπα ότι έχουμε δίκιο στις διεκδικήσεις μας». 
 
Σχολιάζοντας τη συνάντηση, η Δημοκρατική Συμμαχία επισήαμνε πως οι διακηρύξεις του κ. Σαμαρά προς τις συντεχνίες και τα μεγάλα λόγια του τύπου «όποιος κατεβάζει διακόπτες να μη μας ψηφίσει», εξαντλήθηκαν στις πρώτες απειλές του κ. Λυμπερόπουλου. «Ο φερετζές μετριοπάθειας του κ. Σαμαρά κράτησε δύο μέρες και τελείωσε μπροστά στην αντιδραση του αναπληρωτή τομεάρχη του, επιλέγοντας το συμβιβασμό και δίνοντας ακόμα ένα δείγμα της επικίνδυνης και λαϊκίστικης πολιτικής που ακολουθεί. Τελικά, είτε Φωτόπουλος, είτε Λυμπερόπουλος, το μοναδικό πράγμα που ξέρουν να κάνουν ΠΑΣΟΚ και αξιωματική αντιπολίτευση είναι να προστατεύουν τα κομματικά οφίκια τους εις βάρους της κοινωνίας».