Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», που περιλαμβάνει ρυθμίσεις και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, που έχει προκαλέσει ήδη σωρεία αντιδράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Ads

Η συζήτηση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής θα ξεκινήσει την ερχόμενη Δευτέρα 1η Ιουνίου.

Από τις σημαντικότερες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο είναι:

  • Επαναφορά της της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Επαναφορά των αποβολών 3, 4 και 5ημερών.
  • Νέα προγράμματα σπουδών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
  • Στο Νηπιαγωγείο εισάγεται πιλοτικά το μάθημα των Αγγλικών μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή.
  • Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των Αγγλικών στο Δημοτικό, στις μικρότερες τάξεις και εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές.
  • Στο Γυμνάσιο, αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα από 4 που είναι σήμερα σε 7, ενώ για την προαγωγή από τη μια τάξη στην άλλη θα απαιτείται ο βαθμός 10 σε κάθε μάθημα ή 13 στο μέσο όρο μέχρι 4 μαθήματα κάτω από τη βάση. Οι επαναληπτικές εξετάσεις θα διεξάγονται μόνο τον Σεπτέμβριο.
  • Στο Λύκειο, επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων από την επόμενη σχολική χρονιά. Αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης από 9,5 σε 10. Οι επαναληπτικές εξετάσεις για τη Γ΄ Λυκείου θα γίνονται Ιούνιο, ενώ στις υπόλοιπες τάξεις τον Σεπτέμβριο.
  • Αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και τη Γ΄ Λυκείου, εκτός από την Α’ Λυκείου που παραμένουν 8. Στη Β΄ Λυκείου οι μαθητές θα εξετάζονται σε 7 μαθήματα (από 6) και στη Γ’ Λυκείου σε πέντε από τέσσερα που είναι σήμερα. Το επόμενο διάστημα επανέρχονται με υπουργικές αποφάσεις οι συντελεστές βαρύτητας στις πανελλαδικές.
  • Μειώνονται σε τρεις από τέσσερις οι ομάδες προσανατολισμού: α) Ανθρωπιστικές Επιστήμες, β) Θετικές Σπουδές και Σπουδές Υγείας και γ) Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής.
  • Στη θεωρητική κατεύθυνση η Κοινωνιολογία αντικαθίσταται από τα Λατινικά (2021-2022 )
  • Καθιερώνεται το «κόντρα μάθημα». Οι μαθητές της Θεωρητικής πρέπει να κάνουν και Μαθηματικά και οι μαθητές της Θετικής να κάνουν και Ιστορία. Το μάθημα θα εξετάζεται «ενδοσχολικά» και δεν θα είναι πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.
  • Αλλάζει το καθεστώς των μετεγγραφών. Καθιερώνεται βάση ακαδημαϊκού κριτηρίου» και δεν θα εισέρχονται σε τμήματα αιτούντες μετεγγραφών που έχουν γράψει λιγότερα από 2.750 μόρια από τη βάση εισαγωγής του κάθε τμήματος. Θα προβλέπεται και δεύτερος κύκλος μετεγγραφών σε τμήματα του ίδιου πεδίου χωρίς τον παραπάνω περιορισμό. Θεσπίζονται νέα κριτήρια, όπου για παράδειγμα θα εξετάζεται ο μ.ο. των εισοδημάτων τριετίας. 
  • Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο 2021, αλλά από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και σταδιακά η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
  • Για τους αναπληρωτές προβλέπεται διπλή μοριοδότηση στα δυσπρόσιτα και ποινές διετούς/τριετούς αποκλεισμού σε όσους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.
  • Στα ΑΕΙ αλλάζει το καθεστώς διοίκησης. Μεταξύ άλλων προβλέπεται ενιαίο ψηφοδέλτιο στις πρυτανικές εκλογές και ηλεκτρονική ψηφοφορία. Δεν θα έχουν δικαίωμα ψήφου οι φοιτητές. Προβλέπεται επίσης η ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών, θερινών προγραμμάτων και κοινών προγραμμάτων σπουδών ελληνικών – αλλοδαπών ΑΕΙ.

Διαβάστε επίσης: Γιατί εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές λένε «Όχι» στο νομοσχέδιο Κεραμέως