Με το βλέμμα στραμμένο στην επισκεψιμότητα που ο τύμβος Καστά θα αποκτήσει μετά το πέρας των αρχαιολογικών ανασκαφών, το υπουργείο Υποδομών φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο εγκαθίδρυσης σταθμού διοδίων στην περιοχή. Στο μεταξύ,  ακυρώνεται η αναλογική χρέωση των διοδίων στην Εγνατία Οδό.

Ads

Σύμφωνα με πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», στο σχετικό σχέδιο υπουργικής απόφασης για τη χωροθέτηση των 13+5 σταθμών διοδίων της Εγνατίας, το οποίο προωθείται, προβλέπεται η ίδρυση σταθμού διοδίων στην περιοχή στην Αμφίπολη.

Την ίδια στιγμή, σε ακύρωση της αναλογικής χρέωσης των διοδίων στην Εγνατία Οδό, με μεγάλο χαμένο την περιφέρεια της Ηπείρου, προχωρεί το υπουργείο Υποδομών, μετά από αίτημα της τρόικας για αντικατάσταση του συγκεκριμένου μοντέλου με αυτό που ισχύει και στους υπόλοιπους οδικούς άξονες.

Σύμφωνα με το σχέδιο που παρουσιάζει το «Βήμα», η Ήπειρος επιβαρύνεται με τέσσερις νέους σταθμούς διοδίων, οι οποίοι θα αναπτυχθούν σε μία ακτίνα μικρότερη των 120 χλμ. Αντίθετα, από τον Βενέτικο Γρεβενών ως τον Πολύμυλο Κοζάνης, μία απόσταση περίπου 80 χλμ., δεν θα υπάρχει ούτε ένας σταθμός διοδίων, ενώ στη διαδρομή μέχρι τη Θεσσαλονίκη οι οδηγοί θα συναντούν μόνο τον σταθμό διοδίων των Μαλγάρων.

Ads

Συγκεκριμένα, οι σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας χωροθετούνται ως εξής:

– Τύρια Θεσπρωτίας (εν λειτουργία)
– Παμβώτιδα Ιωαννίων (προς λειτουργία)
– Μαλακάσι Τρικάλων (εν λειτουργία)
– Βενέτικος Γρεβενών (προς λειτουργία)
– Πολύμυλος Κοζάνης (εν λειτουργία)
– Μάλγαρα (εν λειτουργία)
– Εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης (προς λειτουργία)
– Ανάληψη Λαγκαδά (εν λειτουργία)
– Αμφίπολη Σερρών (προς λειτουργία)
– Μουσθένη Καβάλας (εν λειτουργία)
– Περιμετρική Καβάλας (προς λειτουργία)
– Ίασμος Ροδόπης (εν λειτουργία)
– Μεστή Έβρου (προς λειτουργία).

Στους κάθετους άξονες προβλέπεται να λειτουργήσουν οι εξής σταθμοί: Ιεροπηγή Καστοριάς, Αλιάκμονας Καστοριάς, Εύζωνοι Κιλκίς, Προμαχώνας Σερρών, Στρυμωνικό Σερρών.