Η επιλογή των προσώπων που πλαισιώνουν τη διοίκηση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης αποτελεί κεντρική επιλογή εκκαθάρισης και διαφάνειας σε έναν χώρο που ήταν η πρωτεύουσα της διαπλοκής και του παρακράτους στη Βόρεια Ελλάδα και στη Θεσσαλονίκη, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm».

Ads

«Καταλαβαίνω τον πόνο και την αγωνία της ΝΔ, καταλαβαίνω και όσους θέλουν να ρίξουν για μία ακόμη φορά λάσπη στην κυβέρνηση», είπε ο υπουργός, σημειώνοντας ότι «δε θα μείνει έστω και μία γωνία του ΟΑΣΘ, που δε θα δει το φως της δημοσιότητας, που δε θα ξέρει ο ελληνικός λαός και οι Θεσσαλονικείς τι γινόταν και από ποιους επί 60 χρόνια σε αυτόν τον Οργανισμό».

Κληθείς να σχολιάσει την ανακοίνωση που εξέδωσε η ΝΔ, στην οποία αναφέρεται στη σχέση συγγένειας του νέου προέδρου του ΟΑΣΘ, Στέλιου Παππά με τον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής (σ.σ. είναι πατέρας του Νίκου Παππά) ο κ. Σπίρτζης απάντησε: «Δε θα παίξουμε με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ, γι’ αυτό και η επιλογή είναι να μπει ένα κεντρικό στέλεχος με βαθειά γνώση των οικονομικών – ο κ. Παππάς ήταν πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος». Παρατήρησε δε πως «κανείς δεν ασχολείται με το ότι δεν έχουμε διοικητικά συμβούλια μονοκομματικά, ότι συμμετέχουν φορείς της πόλης, ότι συμμετέχουν άνθρωποι, που δεν είναι μέλη του ΣΥΡΙΖΑ ή των ΑΝΕΛ, ότι μετά από δεκαετίες συμμετέχει η τοπική αυτοδιοίκηση, μπαίνουν νέοι άνθρωποι». «Καλά κάνουν και ασχολούνται γιατί μπήκε ο Στέλιος Παππάς. Εγώ τον Στέλιο δεν τον ήξερα ως πατέρα του Νίκου, τον Νίκο ξέρω ως γιο του Στέλιου, για την πορεία που έχει και τους αγώνες που έχει κάνει», είπε επισημαίνοντας πως πρόκειται για θέση αμισθί.

Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη το επόμενο διάστημα ο κ. Σπίρτζης διευκρίνισε: «Οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη υπήρξαν αντικείμενο βασανισμού του πολίτη, του κατοίκου και του επισκέπτη. Το μέλημα είναι να βγουν όσο το δυνατόν περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους – και αυτό δεν μπορεί να γίνει με ένα μαγικό ραβδί, το μέλημα είναι να μπορούμε να ασκήσουμε ενιαίες κοινωνικές πολιτικές στα δύο μητροπολιτικά κέντρα της χώρας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, άρα να μπορούν οι άνεργοι να μετακινούνται δωρεάν, να μπορούμε να έχουμε μία συγκεκριμένη πολιτική για τους συμπολίτες μας με ειδικά προβλήματα, να μπορέσουν οι αστικές συγκοινωνίες να παίξουν έναν άλλο ρόλο στην καθημερινότητα του εργαζόμενου και του πολίτη της Θεσσαλονίκης. Επομένως, θα πρέπει αυτά τα δύο χρόνια, μέχρι την παράδοση του μετρό, να λειτουργούν τα λεωφορεία σε μία άλλη λογική, να μπορέσουμε να έχουμε ενιαίες δομές, ενιαία ηλεκτρονικά συστήματα για την εξυπηρέτηση των πολιτών και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και αυτό σημαίνει ότι πρέπει τάχιστα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για το ηλεκτρονικό εισιτήριο».

Ads

Σχετικά με το αντίτιμο του εισιτηρίου ο υπουργός διαβεβαίωσε πως δε συζητείται ενδεχόμενο αύξησής του. «Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κανέναν απολύτως λόγο να συζητήσουμε την τιμή του εισιτηρίου. Θα μείνει εκεί που είναι σήμερα. Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να δούμε τις σπατάλες που γινόντουσαν σε αυτόν τον Οργανισμό, να τις μάθει ο ελληνικός λαός, να δούμε πού πήγαν τα δάνεια, που έχει πάρει αυτός ο Οργανισμός, γιατί δεν έχουν πληρωθεί τα δεδουλευμένα, σε τι κόστος γινόντουσαν οι διάφορες συναλλαγές του συγκεκριμένου οργανισμού, αν γινόντουσαν διαγωνισμοί, σε τι ύψος γινόντουσαν οι προμήθειες», είπε χαρακτηρίζοντας «διεθνείς πρωτοτυπίες των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης», το να μη δίνουν ρέστα τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, που υπάρχουν μέσα στα λεωφορεία, και να χρεώνουν περισσότερο το αντίτιμο.

Για τους εργαζομένους στον ΟΑΣΘ ο κ. Σπίρτζης είπε πως «δεν έχει αλλάξει κάτι και προβλέπεται να μείνουν στον οργανισμό», αλλά το 2019 θα περάσουν στους νέους φορείς. «Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι επειδή είναι δημόσιος φορέας – και όπως όφειλε και ο ΟΑΣΘ πριν που είχε επιδότηση πάνω από 50% από το ελληνικό δημόσιο- δε θα μπορεί να διορίσει κανείς ούτε τον κολλητό του βουλευτή της παράταξης που στήριζε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ, ούτε τον συγγενή του. Αν θα γίνουν προσλήψεις, θα γίνονται μέσα από ΑΣΕΠ, αν γίνονται διαγωνισμοί για τη λειτουργία του οργανισμού, θα γίνονται με διαφάνεια μέσα από τα ηλεκτρονικά συστήματα και όπως προβλέπεται από τον νόμο, δηλαδή δε θα γίνονται προμήθειες από τις εταιρείες των κολλητών, φίλων και συγγενών και πολιτικών φίλων της διοίκησης του ΟΑΣΘ. Αυτά θα εξορθολογιστούν και δε στενοχωριόμαστε καθόλου, δεν έχουμε κανέναν ενδοιασμό, που θα στενοχωρηθούν αυτοί που θα χάσουν όλη αυτή την γκρίζα – στην καλύτερη περίπτωση – λειτουργία», ανέφερε ο υπουργός.

«Μπροστά μας είναι η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και η ενημέρωση των πολιτών της Ελλάδας, γιατί οι πολίτες της Θεσσαλονίκης ήξεραν τι γίνεται στον ΟΑΣΘ, απλά τώρα θα δουν και στοιχεία για το τι γινόταν στον ΟΑΣΘ», τόνισε ο υπουργός, ενώ επέκρινε τη στάση του πρόεδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, να μην ορίσει εκπρόσωπο στους νέους φορείς. «Ξέρουμε τη στάση του προέδρου της ΠΕΔ όλον αυτόν τον καιρό, ξέρουμε τον παρεμβατικό τρόπο που προσπάθησε να σαμποτάρει το να γίνει ο ΟΑΣΘ δημόσιος, ξέρουμε ότι δεν ήθελε τη συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης, τώρα το αποδεικνύει κιόλας», είπε.