Λίστα με τουλάχιστον 75 άτομα για την πρόσληψη των οποίων στον ΟΑΣΘ είχαν ενδιαφερθεί βουλευτές της ΝΔ υποστηρίζει πως έχει στα χέρια του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε σημερινές δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό «στο Κόκκινο».

Ads

Σχολιάζοντας τις πρόσφατες αποκαλύψεις για τον βουλευτή της ΝΔ Κώστα Γκιουλέκα και τις επιστολές του που είδαν το φως της δημοσιότητας για προσλήψεις ημετέρων στον ΟΑΣΘ ο Χ. Σπίρτζης ανέφερε ότι δεν είναι μόνο ο συγκεκριμένος βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης που είχε τέτοιες σχέσεις με τις προηγούμενες διοικήσεις του Οργανισμού.

«Υπάρχει ολόκληρη λίστα με 75 άτομα για τα οποία είχαν… ενδιαφερθεί βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Πέντε ήταν του κ. Γκιουλέκα, ο οποίος είπε ότι νοιαζόταν  για την ανεργία των συμπολιτών μας. Αυτός είναι ευγενικός τρόπος για να πεις πώς γίνεται ένα ρουσφέτι» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός. Όπως διευκρίνισε «υπάρχουν τα στοιχεία διαθέσιμα και θα δημοσιοποιηθούν όλα για να τα γνωρίζει ο ελληνικός λαός».

«Δεν ξέρουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης τι γινόταν με τους βουλευτές της ΝΔ στον ΟΑΣΘ; Σιγά – σιγά θα αποκαλυφθούν όλα» σημείωσε.

Ads

Σχολιάζοντας την απόφαση του ΣτΕ με την οποία απορρίφθηκαν οι αιτήσεις των πρώην μετόχων του ΟΑΣΘ, ο υπουργός ανέφερε ότι μετά από αυτή την εξέλιξη θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων του Οργανισμού στο Δημόσιο ενώ όπως είπε θα δρομολογηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για τη βελτίωση της επιχειρησιακής ικανότητάς του. Επίσης αναφέρθηκε στο σχεδιασμό που υπάρχει σχετικά με συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ)  ώστε λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας να κατασκευάζονται στην ΕΛΒΟ.

Στ. Παππάς: Δικαίωση η απόφαση του ΣΤΕ

“Η απόφαση του ΣτΕ είναι δικαίωση του νόμου 4482/2017, ο οποίος αποτέλεσε τομή, για να απαλλάξει την πόλη από ένα φαύλο καθεστώς” δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Πρακτορείου σχολιάζοντας την απόφαση του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, που έκρινε ότι αντισυνταγματικά είχε δοθεί στον ΟΑΣΘ το αποκλειστικό προνόμιο της εκτέλεσης του αστικού συγκοινωνιακού έργου της κοινής ωφέλειας στη Θεσσαλονίκη, καθώς και ότι σωστά ο νομοθέτης μετέβαλε τις αντιλήψεις του προς το καλύτερο για το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου.

“Αυτή είναι η ουσία του νόμου 4482/2017”, είπε ο κ. Παππάς και πρόσθεσε: “Η δουλειά μας συνεχίζεται με μεγάλο πάθος, γιατί αυτό που δεν έχει γίνει συνείδηση είναι ότι είχαμε φτάσει στο σημείο μηδέν για τη Θεσσαλονίκη και από άποψη δυνατότητας μεταφορικού έργου και από άποψη οικονομική. Ήταν ένας οργανισμός σε απόλυτη χρεοκοπία και με απόλυτη αδυναμία να εξυπηρετήσει το επιβατικό κοινό –όχι αδυναμία οικονομική, αδυναμία επιχειρησιακή”.

Σε ό,τι αφορά τον στόλο του ΟΑΣΘ διευκρίνισε ότι παρελήφθησαν 622 λεωφορεία, από τα οποία μόνο τα 243 ήταν σε δυνατότητα να κυκλοφορούν και σήμερα κυκλοφορούν 416, ενώ για την οικονομική διαχείριση του Οργανισμού ανέφερε: “Το έχουμε ήδη γυρίσει το παιχνίδι, μέσα σε ένα 8μηνο εμείς έχουμε εξοικονομήσει για το δημόσιο ποσοστό της τάξης του 30-40% των δαπανών σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο”.

Για τους στόχους που έχουν τεθεί το επόμενο διάστημα από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ εξήγησε: “Υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις, η πρώτη από τις οποίες είναι να ξανα-αναστηλώσουμε τον στόλο, να τον κάνουμε δηλαδή μάχιμο. Η δεύτερη προϋπόθεση είναι να συνεννοηθούμε όλοι οι κοινωνικοί παράγοντες -και κυρίως οι Δήμαρχοι- ότι το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης είναι ενιαίο, δεν είναι κάποιος δήμος από μόνος του ξεχωριστό πράγμα. Ενιαίο σχέδιο σημαίνει πως δεν νοείται να περνάνε το ένα λεωφορείο πίσω από το άλλο στην Εγνατία και από όλες τις περιοχές να έρχονται τα μισά άδεια, τα μισά γεμάτα. Πρέπει να λειτουργήσουν με μία λογική μετεπιβίβασης, ώστε να ελαφρύνουμε το κέντρο της πόλης, να ανασάνει η πόλη […]Δεν μπορεί ένα λεωφορείο να ξεκινάει από τη μία άκρη και να περνάει και αυτό από το κέντρο για να πάει στην άλλη άκρη, διότι η πόλη έχει περιορισμούς και είναι οι τρεις λεωφόροι της”.

Σε ό,τι αφορά τη συνεργασία με τους δημάρχους σημείωσε ότι “υπάρχουν προβλήματα στους δήμους επειδή τα στενά είναι μικρά και οι δήμοι δεν έχουν ιδιαίτερη μέριμνα για να μπορέσουν να ελευθερώνουν τους δρόμους και μπλοκάρουν τα λεωφορεία”.

“Εμείς από την πρώτη στιγμή που ήλθαμε εδώ καλέσαμε και τον κ. Τόσκα και τη διεύθυνση της αστυνομίας και της Τροχαίας, πήγαμε στο δημαρχείο και είπαμε ότι πρέπει να ανακτήσουμε τους λεωφορειοδρόμους. Δεν έγινε τίποτα”, είπε, διευκρινίζοντας ότι δεν αφορά μόνο στον Δήμο Θεσσαλονίκης το πρόβλημα, αφορά και τους περιφερειακούς δήμους. Χαρακτήρισε, δε, την αντιπαράθεση που είχε με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, μέσα από εκατέρωθεν δηλώσεις “αστεία, γιατί δεν γίνεται να επικοινωνούνε με αυτόν τον τρόπο, αυτό δεν είναι πολιτική, είναι μικροπολιτικές”.

Σχετικά με τη λειτουργία του συστήματος τηλεματικής διευκρίνισε: “Υπάρχει πρόβλημα σε καμιά 20 μονάδες της τηλεματικής από τις περίπου 200 που έχουμε και προσπαθούμε να τις επιδιορθώσουμε. Προσπαθούμε να κάνουμε πρώτον έναν επανασχεδιασμό, για να είναι πιο αξιόπιστο το δικό μας σύστημα και δεύτερον να εισάγουμε όλον τον Οργανισμό στην ψηφιοποίηση, που σημαίνει και τηλεματική και νέο οργανόγραμμα ψηφιοποιημένο και ηλεκτρονικό εισιτήριο.  Ελπίζω ότι μέχρι το τέλος του χρόνου μπορεί να τα έχουμε τελειώσει”.