«Σε ανθρώπινο επίπεδο αντιλαμβάνομαι τον πόνο του κ. Μητσοτάκη και για τον ΟΑΣΘ και για άλλες αντίστοιχες δραστηριότητες, σε πολιτικό επίπεδο εκτιμώ ότι δικαίως θεωρεί πλήγμα την αποϊδιωτικοποίηση ή κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, όπως θέλει να τη λέει», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, σχολιάζοντας τις αναφορές στον Οργανισμό και την ποιότητα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, τις οποίες έκανε το πρωί ο πρόεδρος της ΝΔ, στο πλαίσιο ραδιοφωνικής συνέντευξης σε σταθμούς της Θεσσαλονίκης.

Ads

«Έχασε και ο ίδιος και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας έναν ιδιωτικό φορέα που χρηματοδοτούταν με δισεκατομμύρια για να κάνουν προσλήψεις», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, σε δηλώσεις του στο περιθώριο της 3ης Διϋπουργικής Συνάντησης Ελλάδας- Βουλγαρίας- Αλβανίας- ΠΓΔΜ. «Μέσα από τον ΟΑΣΘ», συνέχισε ο υπουργός, «έχασαν έναν οργανισμό που χρηματοδοτούσε επί της ουσίας πολιτικοσυνδικαλιστικές δομές, για να αναπαράγεται το ίδιο παλαιοκομματικό σύστημα για δεκαετίες, έχασαν ιδιωτικές εταιρείες που χωρίς διαγωνισμούς έπαιρναν συγκεκριμένες εργασίες και παροχές υπηρεσιών από τον ΟΑΣΘ με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα συστήματα πληροφορικής -η τηλεματική είχε επτά συμβάσεις συντήρησης, χωρίς ο ΟΑΣΘ να έχει καν τους κωδικούς του συστήματος- έχασαν το να εκποιεί ο ΟΑΣΘ, αντί να τα δίνει στο ελληνικό Δημόσιο όπως ήταν η σύμβασή του, τα λεωφορεία δωδεκαετίας έναντι 500 και 800 ευρώ και να τα δίνει ο θεός ξέρει πού, για να τα χρησιμοποιούν».

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε επίσης ότι «ο ΟΑΣΘ ήταν μία δομή παρακράτους μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και αναπαραγωγής του παλαιοκομματισμού μετά τη μεταπολίτευση» και προσέθεσε: «Άρα καταλαβαίνουμε να λέει ο κ. Μητσοτάκης ότι έχει αποτύχει αυτό το μοντέλο που θέλουμε εμείς, δεν μας λέει όμως ποιο μοντέλο θέλει».

Ερωτηθείς σχετικά με την προοπτική αναβάθμισης των συγκοινωνιακών υπηρεσιών που προσφέρει σήμερα ο ΟΑΣΘ ο υπουργός επισήμανε: «Για να λειτουργήσει ο ΟΑΣΘ χωρίς προβλήματα, χωρίς ελλείψεις και να παρέχει ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες πρέπει να γίνουν δύο πράγματα. Το πρώτο είναι να ολοκληρωθεί το μετρό -τουλάχιστον η βασική γραμμή και η επέκταση προς Καλαμαριά- το δεύτερο είναι να έχει σύγχρονα λεωφορεία. Δεν μπορούσε να έχει μέσα σε έναν χρόνο καινούρια λεωφορεία και δεν θα ακολουθήσουμε την πολιτική που είχε η ΝΔ στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας να δανειζόμαστε για να αγοράζουμε λεωφορεία, τη στιγμή που εκκαθαρίζεται η ΕΛΒΟ». «Εμείς», εξήγησε, «θέλουμε να υπάρχει η ανανέωση του στόλου ταυτόχρονα με τη δημιουργία παραγωγικών δομών, άρα με την παραγωγή λεωφορείων στη χώρα μας και με τη διάσωση και την επέκταση και της ΕΛΒΟ και άλλων μονάδων που ασχοληθούν με την παραγωγή ηλεκτρικών λεωφορείων».

Ads

Στ. Παππάς: Ο κ. Μητσοτάκης «πρέπει να ξέρει ότι οι απαντήσεις θα έρθουν και θα είναι σκληρές

Τη διαβεβαίωση ότι η εκκαθάριση και η εξυγίανση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) θα προχωρήσουν, «όσες τρικλοποδιές και αν μηχανεύονται σε βάρος μας», δίνει με σημερινή ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς, σχολιάζοντας δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Ο κ. Μητσοτάκης «πρέπει να ξέρει ότι οι απαντήσεις θα έρθουν και θα είναι σκληρές, κυρίως για τα νομοθετήματα που έκαναν οι κυβερνήσεις τους και με τα οποία προσέφεραν κάλυψη σε αλλεπάλληλες ενέργειες που επιβάρυναν το δημόσιο και τη καταλήστευση του δημόσιου πλούτου», σημειώνει ο κ. Παππάς.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, ο κ. Μητσοτάκης και οι παράγοντες της παράταξής του στη Θεσσαλονίκη, ζητούν «λήθη για το πολιτικό, διαχειριστικό και επιχειρησιακό σκάνδαλο που συντελέστηκε στο ΟΑΣΘ στις μέρες που κυβερνούσαν την χώρα». Διερωτάται δε, αν ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης «είναι ενήμερος για τις απευθείας αναθέσεις με συμβάσεις εκατομμυρίων ευρώ» και για «προσλήψεις κολλητών και κομματικών φίλων με σημειώματα βουλευτών της παράταξής του». «Δεν ήξερε τι υπέγραφε ως υπουργός της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, όταν ένα μήνα πριν τις εκλογές του 2015 επιχείρησαν να χαρίσουν με νόμο, στην πρώην εκλεκτή τους διοίκηση του ΟΑΣΘ, πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να συγκαλύψουν την κακοδιαχείριση του ΟΑΣΘ; Η δική του υπογραφή βρίσκεται σε περίοπτη θέση στον συγκεκριμένο νόμο» προσθέτει ο κ. Παππάς.

Να σημειωθεί, ότι ο κ. Μητσοτάκης, στη σημερινή, κοινή, ραδιοφωνική συνέντευξή του σε τρεις σταθμούς της Θεσσαλονίκης, ερωτηθείς για το θέμα του ΟΑΣΘ, είπε ότι «το πείραμα δεν αποδίδει», ότι «τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο» και εξέφρασε την αντίθεσή του στην «πρωτοβουλία της κυβέρνησης να κρατικοποιήσει τον ΟΑΣΘ». Ωστόσο, παραδέχθηκε ότι το προηγούμενο καθεστώς λειτουργίας στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης δεν μπορούσε να συνεχιστεί, γιατί -όπως είπε- δημιουργούσε συνθήκες μίας επιδότησης του μεταφορικού έργου, ασχέτως του τελικού παραγόμενου αποτελέσματος.