Στη σύσταση ιδιωτικού φορέα διαχείρισης και λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης προχωρά η κυβέρνηση.

Ads

Ειδικότερα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι ξεκινά τον διαγωνισμό για το έργο «Λειτουργία και συντήρηση του μετρό της Θεσσαλονίκης», προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ, μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, μετά και τη σχετική έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.

«Πρόκειται για μια σημαντική ημέρα για την πορεία υλοποίησης του μετρό της Θεσσαλονίκης, καθώς εγκρίθηκε ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για την ίδρυση του Ιδιωτικού Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης» δήλωσε ο αρμόδιος υπουργός Κ. Καραμανλής, που εξήρε τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που θα προσφέρει ο ιδιωτικός φορέας και υποστήριξε ότι η αμοιβή του εργολάβου ιδιώτη θα συνδέεται με την ποιότητα παροχής υπηρεσιών.

«Στα ύψη το εισιτήριο»

«Ελπίζουμε και ευχόμαστε έστω και την τελευταία στιγμή να καταλάβει ο κ. Καραμανλής ότι το μετρό Θεσσαλονίκης αποτελεί περιουσιακό στοιχείο όλων των πολιτών της ευρύτερης γεωγραφικής ενότητας του νομού Θεσσαλονίκης αλλά και όλων των Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών που την επισκέπτονται. Καλό θα ήταν τα παιχνίδια της αδιαφάνειας, της Ν.Δ. και της κυβέρνησης Μητσοτάκη να αφήσουν απ’ έξω υποδομές μεγάλης σημασίας» σχολίασε στην ΑΥΓΗ ο αν. τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Χρήστος Γιαννούλης.

Ads

«Τόσος είναι ο οίστρος της κυβέρνησης να εξυπηρετήσει οικονομικά συμφέροντα που, εν όψει εκλογών και για να δεσμεύσει την επόμενη κυβέρνηση, σπεύδει να ιδιωτικοποιήσει ακόμη και έργα που καρκινοβατούν και δεν προβλέπεται να τελειώσουν πριν το 2025, όπως το μετρό Θεσσαλονίκης» σχολίασε, από την πλευρά του, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος.

Επισήμανε πως «τέτοια δαπανηρά συγκοινωνιακά έργα σταθερής τροχιάς δεν είναι οικονομικά ανταποδοτικά και επομένως η διεθνής πρακτική γι’ αυτά είναι να επιχορηγούνται από το κράτος, παραμένοντας σε δημόσιο χαρακτήρα» και πως «όπου η λειτουργία και η συν