Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας ζήτησε η μεγάλη πλειοψηφία εκπροσώπων των φορέων που τοποθετήθηκαν στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Εξαίρεση στο κλίμα αντίθεσης στο πολυνομοσχέδιο αποτελούν οι ιδιοκτήτες σχολείων και φροντιστηρίων, καθώς και ο εκπρόσωπος των Πρυτάνεων.

Ads

Οι εκπρόσωποι εκπαιδευτικών και γονιών (ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ, ΑΣΓΜΕ) κατήγγειλαν ότι δεν προηγήθηκε καμία διαβούλευση πριν την σύνταξη και κατάθεση του νομοσχεδίου, ζητώντας την άμεση απόσυρσή του.

Διαβάστε επίσης

ΟΛΜΕ

Ads

Ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης), Θεόδωρος Μαλαγάρης, καυτηρίασε – μεταξύ άλλων – την αλλαγή που επέρχεται στις επαναληπτικές προαγωγικές εξετάσεις, το πλαφόν του 10 αλλά και την επαναφορά της διαγωγής, ρύθμιση που την έκρινε ως αναχρονιστική. Έκανε λόγο δε για διατάξεις που εντείνουν την μαθητική διαρροή, που μετατοπίζουν το κέντρο βάρους από τη μαθητική διαδικασία στις εξετάσεις και που διευρύνουν τις ανισότητες. «Ζητάμε τη μη ψήφιση του νομοσχεδίου και την έναρξη συζήτησης με το υπουργείο» κατέληξε ο κ. Μαλαγάρης.

ΔΟΕ

Ο Αθανάσιος Κικινής, πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), άρχισε την τοποθέτησή του φέρνοντας στην επιφάνεια περιστατικό εισβολής αστυνομικών δυνάμεων σε δημοτικά σχολεία της Χίου, γεγονός που προκάλεσε την παρέμβαση της υφυπουργού Παιδείας, Σ. Ζαχαράκη. Ο κ. Κικινής αποκάλεσε αντιεπιστημονική την αύξηση των μαθητών στα δημοτικά, με τον αριθμό να φτάνει τα 25 παιδιά από τα 22. «Επιστροφή στον χρόνο με ό,τι αυτό σημαίνει» σχολίασε, ενώ αρνητική άποψη διατύπωσε και για την ένταξη των αγγλικών στα Δημοτικά μέσω δραστηριοτήτων. Κλείνοντας, κάλεσε κι εκείνος από την πλευρά του την υπουργό Παιδείας να αποσύρει το νομοσχέδιο και να προχωρήσει σε διάλογο.

ΟΙΕΛΕ

Την αντίθεση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) στο πολυνομοσχέδιο εξέφρασαν από κοινού ο γ.γ. της Ομοσπονδίας, Γιώργος Χριστόπουλος, και ο υπεύθυνος εκπαιδευτικών θεμάτων του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας, Στράτος Γεωργούδης. Ειδικότερα, ο κ. Χριστόπουλος μίλησε για εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, ενώ κι εκείνος χαρακτήρισε αναχρονιστική τη ρύθμιση που επαναφέρει τη διαγωγή, η οποία -κατά τον κ. Χριστόπουλο- θα επιφέρει τον στιγματισμό των παιδιών. Ίδια θέση εξέφρασε και για την αύξηση των εξετάσεων σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

Ο κ. Γεωργούδης υπογράμμισε τη διαφωνία της Ομοσπονδίας με την αύξηση των παιδιών στις μαθητικές αίθουσες, τονίζοντας ότι η ρύθμιση θα έχει ως αποτέλεσμα να φτάσουν έως και τα 28 παιδιά ανά αίθουσα στα ιδιωτικά δημοτικά σχολεία. Σημείωσε, επίσης, ότι η αλλαγή του χρόνου των επαναληπτικών εξετάσεων οδηγεί τα παιδιά στα φροντιστήρια εν μέσω θέρους και χαρακτήρισε ακατανόητη την επαναφορά των λατινικών έναντι της κοινωνιολογίας. «Αποσύρετε το νομοσχέδιο και να ανοίξει η συζήτηση για το καλό της εκπαίδευσης και για την πρόοδο των μαθητών της πατρίδας μας» κατέληξε ο κ. Γεωργούδης.

ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Η Γεωργία Μπουλμέτη, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ), επέκρινε κι εκείνη το έλλειμμα διαλόγου πριν την κατάθεση του νομοσχεδίου. Υποστήριξε πως πρόκειται για ένα αντεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, το οποίο πλήττει τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και δεν διαθέτει καμία ρύθμιση για τους μαθητές με αναπηρία. «Αυτό δημιουργεί μεγαλύτερο χάσμα ως προς τον προσδοκώμενο στόχο» είπε χαρακτηριστικά και κριτίκαρε ότι δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για την στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

ΑΣΓΜΕ

Ο Δημήτρης Λάμπρου, αντιπρόεδρος της Ανώτατη Συνομοσπονδίας Γονέων Ελλάδας, επέκρινε όσα είπε στην εισαγωγική της τοποθέτηση η Ν. Κεραμέως, η οποία έσπευσε να «καλοπιάσει» τους εκπροσώπους των φορέων, λέγοντας ότι προσδοκά σε έναν γόνιμο διάλογο και πως είναι όλη αυτιά. «Εκκρεμεί αίτημα συνάντησής μας από το Νοέμβριο του 2019. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί…» είπε και αποκάλεσε απαράδεκτο το γεγονός να κατατίθεται ένα τέτοιο νομοσχέδιο σε περίοδο ειδικών συνθηκών για την Παιδεία, τη στιγμή που γιγαντώνονται τα προβλήματα. Μάλιστα, ανέφερε με νόημα ότι οι γονείς πρέπει να ανησυχούν και μόνο από το γεγονός ότι σχολάρχες και φροντιστές επιβραβεύουν το νομοσχέδιο. «Δεν πρέπει να εφαρμοστεί, ζητάμε την απόσυρση του» τόνισε.