Τον θάνατο του Ευστάθιου Τσιτλακίδη, 31 ετών, κυβερνήτη του Φάντομ της Πολεμικής Αεροπορίας που συνετρίβη υπό άγνωστες ακόμη συνθήκες στην Ανδραβίδα τη Δευτέρα (30/1) επιβεβαίωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. 

Ads

Λίγες ώρες μετά το δυστύχημα είχε εντοπιστεί νεκρός ο 29χρονος συγκυβερνήτης, υποσμηναγός Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας.

Η ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας:

«Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει ότι σήμερα Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023, ολοκληρώθηκαν οι επιχειρήσεις έρευνας – διάσωσης για τον εντοπισμό και του κυβερνήτη του αεροσκάφους F-4E Phantom II, Σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη, 31 ετών, που ακολούθησαν το αεροπορικό δυστύχημα της 30ης Ιανουαρίου 2023, 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου της Ανδραβίδας. Η συγκέντρωση και η ανάλυση των ευρημάτων, επιβεβαίωσαν τον θάνατό του» σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου ΓΕΑ, Σωτήριο Μαγκώτσιο.

Ads

Το χρονικό της τραγωδίας

Τα δυο F-4 Phantom απογειώθηκαν στις 10:15 το πρωί της Δευτέρας (30/1), για την εκπαίδευση των ιπταμένων στη ναυτιλία σε χαμηλό ύψος μέχρι τα 300 πόδια, δηλαδή περίπου 100 μέτρα πάνω από ξηρά και θάλασσα. Σημειώνεται ότι τα F-4 Phantom ανήκουν στην 2η γενιά αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, επιχειρούν από την 117 πτέρυγα μάχης και ανήκουν στην 338 μοίρα «Άρης». Παρά τα χρόνια τους από το 1974, παραμένουν σε επιχειρησιακή κατάσταση και μετέχουν σε όλες τις ασκήσεις, εθνικές και συμμαχικές.

Το μοιραίο F-4 Phantom κατέπεσε στις 10:30 από χαμηλό ύψος στη θαλάσσια περιοχή του Κατάκολου, οκτώ ναυτικά μίλια από την ακτή του κόλπου και 25 από την αεροπορική βάση της Ανδραβίδας. Αμέσως σήμανε συναγερμός στην Πολεμική Αεροπορία, το Λιμενικό και όλες τις αρμόδιες Αρχές, ώστε να εντοπιστούν οι χειριστές του F-4 Phantom και το μαχητικό.

Στην περιοχή έσπευσαν δύο ελικόπτερα ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, 1 ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς και πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος, ενώ σε μέγιστη ετοιμότητα ήταν και ένα C-130.

Αν και αρχικά υπήρξαν πληροφορίες πως ο σμηναγός και ο υποσμηναγός έχουν χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα εγκαταλείποντας το μαχητικό, τελικά έγινε γνωστό πως οι δύο Ίκαροι δεν πρόλαβαν να κάνουν χρήση του συστήματος ασφαλείας.

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης πως οι δύο χειριστές είχαν ενημερώσει νωρίτερα για βλάβη στο μαχητικό τους, λαμβάνοντας εντολή για άμεση εγκατάλειψη του αεροσκάφους. Ωστόσο, αυτά τα κρίσιμα δευτερόλεπτα κανείς δεν γνωρίζει τι συνέβη και οι δύο πιλότοι μας δεν κατάφεραν να εγκαταλείψουν. Λίγο μετά τις 12:30 το μεσημέρι, εντοπίστηκαν τα πρώτα συντρίμμια του μαχητικού.