Την καμπάνια «Restart Tourism» εγκαινίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Αίγλη του Ζαππείου, όπου προβλήθηκε και το σχετικό σποτ. Η καμπάνια προκάλεσε αντιδράσεις ακόμη και μεταξύ των μελών της διοίκησης του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Ενστάσεις υπήρχαν τόσο για την σκοπιμότητα να αναλάβει μια ιδιωτική εταιρεία την εν λόγω καμπάνια, όσο και η νομιμότητα της διαδικασίας καθώς έγινε χωρίς διαγωνισμό και στοίχισε 32 εκατομμυρία ευρώ, τα οποία έδωσε η κυβέρνηση, με απ’ ευθείας ανάθεση, σε εταιρία που συνδέεται με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και συγκεκριμένα με την ελίτ των ξενοδόχων.

Ads

Πρόκειται για την εταιρία Marketing Greece και η σύνθεση του Διοικητικού της Συμβουλίου είναι: Πρόεδρος του ΔΣ είναι ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, αντιπρόεδρος ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός, διευθύνουσα σύμβουλος η Ιωάννα Δρέττα. Μεταξύ των τακτικών και αναπληρωματικών μελών του Δ.Σ. εμφανίζονται επίσης ο διευθύνων σύμβουλος του Sani Resort της Χαλκιδικής Ανδρέας Αμδρεάδης, ο πρόεδρος της Vernicos Yachts Γιώργος Βερνίκος και ο Φώτης Κοκοτός του ομίλου Εlounda Mare.

Η εν λόγω εταιρία ανέλαβε το έργο με απευθείας ανάθεση, με βάση Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε στην κορύφωση της πανδημίας, στις 13 Απριλίου. Με την συγκεκριμένη ΠΝΠ δίνεται ουσιαστικά το «πράσινο φως» σε όλους τους φορείς του δημοσίου, να συμβάλλονται αποκλειστικά, και με απ’ ευθείας αναθέσεις, με την Marketing Greece για θέματα προβολής.

Κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε λόγο για ένα «πολύ ευρηματικό αυτό το σποτ». Σχετικά με τις ανησυχίες για τους υγειονομικούς κινδύνους, ανέφερε ότι «η προστασία της δημόσιας υγείας, η ασφάλεια των επισκεπτών και εργαζομένων στον τουρισμό παραμένουν η πρώτη μας αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα». «Πλεονέκτημα ότι το καλοκαίρι βρισκόμαστε έξω όπου οι ειδικοί λένε ότι οι πιθανότητες μετάδοσης μειώνονται σημαντικά. Θα πρέπει οι εργαζόμενοι στον τουρισμό να τηρούν τα μέτρα ατομικής προστασίας. Θα είμαστε αυστηροί στους ελέγχους σε αυτό το επίπεδο».

Κατέληξε ευχόμενος και ελπίζοντας «το σποτ αυτό να είναι καλοτάξιδο. Η τουριστική σεζόν να πάει όσο καλύτερα γίνεται σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Από την πρώτη στιγμή αποφύγαμε προβλέψεις για ύψος ύφεσης. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ήταν σχετικά ενθαρρυντικά. Ύφεση 0.9% όταν η μέση ευρωπαϊκή είναι της τάξης του 3,8%. Η ελληνική οικονομία συνάντησε την κρίση του κορονοϊού με μεγάλη ορμή. Το β’ τρίμηνο θα είναι πολύ δύσκολο και ελπίζουμε ότι από το γ’ τρίμηνο τα πράγματα θα πηγαίνουν καλύτερα».

Ads