Ο συνθέτης Ν. Μαυρουδής, που υπήρξε μέλος του ΔΣ της ΑΕΠΙ , μετά τη συνέντευξη που μας έδωσε, στέλνει στο Τvxs.gr την ακόλουθη ανακοίνωση – παρέμβαση για το σκάνδαλο της ΑΕΠΙ.

Ads

Μετά τις αποκαλύψεις του Tvxs.gr, το πόρισμα για τα τεκταινόμενα στην εταιρεία παίρνει το δρόμο προς τη Δικαιοσύνη. Ειδικότερα η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου απέστειλε στον εισαγγελέα το πόρισμα ώστε να αναζητηθούν τυχόν ευθύνες με σκοπό την προστασία των δικαιωμάτων των δημιουργών.

Να σημειώσουμε πως ο Νότης Μαυρουδής είναι το πρώτο μέλος ΔΣ που δίνει στη δημοσιότητα επίσημη ανακοίνωση – σχόλιο.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενό του Νότη Μαυρουδή

Ads

Πάλι ξέσπασε αντάρα στο καράβι τής ΑΕΠΙ, ένα καράβι που, κατά περιόδους, αντιμετωπίζει φουρτούνες, μποφόρ και άσκημες καιρικές συνθήκες. Το καράβι, μετά την αντάρα, θα αφήσει πίσω του συντρίμμια και πολλούς ναυαγούς…

Δεν είναι τοπίο τής φαντασίας αυτό. Είναι μια υπαρκτή σκληρή πραγματικότητα που πλήττει και ταπεινώνει τους δημιουργούς (συνθέτες- στιχουργούς), για άλλη μια φορά, σε μια ιδιαιτέρως κακή εποχή οικονομικής κρίσης και μεγάλης πτώσης τής δισκογραφικής αγοράς.

Η 10η Φεβρουαρίου μάς έφερε κεραυνοβόλα το πόρισμα ορκωτών λογιστών, για ατασθαλίες στην εταιρεία διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων. Η ΑΕΠΙ είναι μια εταιρεία εξουσιοδοτημένη να υπερασπίζεται τα δικαιώματα των δημιουργών και να αποδίδει υποχρεωτικά και με απόλυτη διαφάνεια τα ποσοστά από το πνευματικό τους έργο. Όσοι επιθυμούν μπορούν να ανατρέξουν στο διαδίκτυο για να διαβάσουν το εκδοθέν πόρισμα, καθώς και τις δημοσιευμένες καταγγελίες εναντίον της, από έντυπα και ηλεκτρονικά Μέσα.

Θα πρέπει να παραδεχτούμε πως όλο αυτό είναι ένα βαρύ χτύπημα στην πολύχρονη σχέση των συμβεβλημένων δημιουργών με τον εισπρακτικό φορέα ΑΕΠΙ Α.Ε., που λειτουργεί επί εβδομήντα πέντε συναπτά έτη (ιδρύθηκε το 1930).

Θα ήθελα να υπογραμμίσω πως στη χώρα μας υπάρχει παντελής έλλειψη γνώσεων και πληροφοριών γύρω από την Πνευματική Ιδιοκτησία (ΠΙ), η άγνοια αυτή δεν αφορά αποκλειστικά τους πολίτες αλλά και τους ίδιους τους δημιουργούς. Έχω υποστηρίξει επανειλημμένως πως θα πρέπει να οργανωθούν σεμινάρια και φροντιστήρια για να μάθουμε τους βασικούς κανόνες, γύρω από την πνευματική ιδιοκτησία και τη δίκαιη διανομή των δικαιωμάτων των τραγουδιών, των ορχηστρών, των θεατρικών και κινηματογραφικών δικαιωμάτων, του ήχου και της εικόνας. Είναι σίγουρο πως εάν, ως κλάδος, είχαμε γνώση τού αντικειμένου, δεν θα φτάναμε στο σημείο να είμαστε ευάλωτοι σε εξαπατήσεις και να απειλούμαστε από την απόλυτη φτώχια.

Στη δημοσίευση του αρνητικού πορίσματος των ορκωτών, που έκανε πάταγο σε πρωτοσέλιδα εφημερίδων, ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών, καθώς και στον ευρύτατο κόσμο των Μέσων τού διαδικτύου από τις 10/2, η ΑΕΠΙ Α.Ε δεν απάντησε (!!!), τουλάχιστον έως την ώρα που γράφω αυτό το κείμενο (15/2) και αυτό είναι άξιο σχολιασμού, απορίας και απογοήτευσης…

Σε μια τέτοια καραμπινάτη καταγγελία, μέσα από το αρνητικό πόρισμα και τις ευθύνες που αποδίδονται σε διοικητικούς παράγοντες της Εταιρίας, μένουν σκοτεινές πλευρές με αποτέλεσμα οι υποψίες να εκτοξεύονται από τον… ανεμιστήρα και να πέφτουν σε πρόσωπα και υπολήψεις, που ουδεμία σχέση έχουν με τις κατηγορίες. Όλοι όσοι συμμετείχαμε ενεργά σε διοικητικά συμβούλια και σε επιτροπές, είμαστε «εκτεθειμένοι» στο βρώμικο παιχνίδι τής καχυποψίας. Ήδη στο διαδίκτυο η λάσπη πέφτει επί δικαίους και αδίκους.

Η απάντηση της ΑΕΠΙ Α.Ε είναι παραπάνω από αναγκαία και επιτακτική. Θα πρέπει να απαντήσει σε κάθε παράγραφο του πορίσματος με ισχυρά και διαφανή επιχειρήματα και όχι με νομικά τεχνάσματα… Θα πρέπει να απαντήσει πάνω σε ζητήματα μισθοδοσίας που, απ’ ότι διάβασα, είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά, σχεδόν… αυτοκρατορικά! Μην ξεχνάμε πως το άφθονο αυτό χρήμα (που αναφέρεται στο πόρισμα), το οποίο δόθηκε σε αμοιβές και μισθοδοσίες των υψηλά ιστάμενων στελεχών τής εταιρίας, προέρχεται από τα ποσά που εισπράχθηκαν από τη χρήση μουσικών έργων και τραγουδιών συνθετών- στιχουργών.

Η συμμετοχή μου στο ΔΣ της ΑΕΠΙ Α.Ε, έληξε πριν από δυο χρόνια (2015) και στο διάστημα αυτό αμειβόμουν με 4.000 ευρώ ετησίως για τα Συμβούλια και τις Επιτροπές που συμμετείχα. Ήτοι, 334 ευρώ τον μήνα. Κάθε αμοιβή, κάθε εισπραχθέν ποσόν, όπως και του πνευματικού δικαιώματος, είναι δηλωμένο με το αντίστοιχο αποδεικτικό του και με τις αντίστοιχες φορολογικές κρατήσεις. Τα μέλη τού ΔΣ, ήταν ο Πρόεδρος Κώστας Τριπολίτης, οι Δ.Τσακνής, Κ.Τουρνάς, Γ.Νιάρχος, Ρ.Ουίλιαμς, Χ.Νικολόπουλος, Ν.Μαυρουδής, καθώς και τρία στελέχη από την πλευρά τής Εταιρίας με επικεφαλής τον Π.Ξανθόπουλο. Τα απλά μέλη του ΔΣ δεν είχαμε την αρμοδιότητα να ελέγχουμε τις μισθοδοσίες των υπαλλήλων τής Εταιρίας και ουδέποτε πέρασε κάτι σχετικό προς υπογραφή.

Δεν μπορώ να υποστηρίξω πως οι προειδοποιήσεις, για την εξέλιξη της άσχημης αυτής κατάστασης, δεν υπήρξαν. Θα αναφέρω το νέο Σωματείο συνθετών (ΜΕΤΡΟΝ) που επανειλημμένως προέβαινε σε διαμαρτυρίες εναντίον της ΑΕΠΙ Α.Ε, τις οποίες-ομολογώ-εμείς στο ΔΣ της ΑΕΠΙ Α.Ε, δεν τις λαμβάναμε, δυστυχώς, υπόψη μας και τις αγνοούσαμε. Λάθος, που αποδεικνύεται βέβαια εκ των υστέρων.
Γιαυτό-λέω και επαναλαμβάνω-η απουσία απάντησης της ΑΕΠΙ Α.Ε για το πόρισμα, ρίχνει λάσπη και σε μέλη του ΔΣ, για τα οποία η μόνη κατηγορία που μπορεί κανείς να τους απευθύνει είναι η ευπιστία τους. Η απουσία εξηγήσεων είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και η κωλυσιεργία αυτή την απαξιώνει στις συνειδήσεις μας.

Το θέμα δεν θα τελειώσει εύκολα. Η ηθική κατάπτωση της ΑΕΠΙ, δεν τραυματίζε μόνο την ίδια αλλά αντανακλάται και στον κόσμο τού ελληνικού τραγουδιού. Η κρίση τής εποχής των μνημονίων περιέχει και την κρίση τής διαχείρισης των πνευματικών δικαιωμάτων. Μόνο που αυτή τη φορά δεν φταίνε οι μνημονιακές υποχρεώσεις αλλά η κομπογιαννίτικη συμπεριφορά τής ΑΕΠΙ… Ώσπου να δω εμπεριστατωμένη απάντηση της ΑΕΠΙ, θα θεωρώ πως αντί για συνεργάτες, μας χρησιμοποίησε και μας χρειαζόταν ως πιόνια…