Σφοδρή αντιπαράθεση αναμένεται σήμερα στη Βουλή καθώς συζητείται το νομοσχέδιο με την επίμαχη τροπολογία της νέας «λίστας Πέτσα» που μοιράζει, με απευθείας ανάθεση, 2 εκατομμύρια ευρώ (μόνο) στα τηλεοπτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας για την νέα καμπάνια για τον κοροναϊό. 

Ads

Τα κόμματα της αντιπολίτευσης αντιδρούν κατηγορώντας την κυβέρνηση για νέα προσπάθεια επιβολής μεγαλύτερου ελέγχου στην ενημέρωση. Μάλιστα το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει καλέσει τα κανάλια να μην κάνουν αποδεκτή τη διαφημιστική καμπάνια. 

«Καλούμε τους τηλεοπτικούς σταθμούς και τους ιδιοκτήτες τους να μην δεχθούν αυτήν την αναξιοπρεπή χρηματοδότηση. Ως επιχειρήσεις που πλήττονται έχουν δικαίωμα να ζητήσουν ενίσχυση με διαφάνεια και κριτήρια. Όχι όμως “πέτσινα” χρήματα με αζημίωτο την προπαγάνδα», τονίζει σε ανακοίνωση του ο ΣΥΡΙΖΑ. 
Μάλιστα σημειώνει ότι «το δημόσιο χρήμα μοιράζεται μόνο στα κανάλια εθνικής εμβέλειας για μηνύματα που βάσει νόμου προβάλλονται δωρεάν, αφήνοντας εκτός σύσσωμο τον περιφερειακό Τύπο, εφημερίδες και ιστοσελίδες με χιλιάδες εργαζόμενους και δημοσιογράφους». 

Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί τον πρωθυπουργό ότι «βρίσκεται σε απόλυτο αδιέξοδο. Η διαχείριση της επόμενης μέρας μετά το lockdown, αποδείχτηκε τόσο τραγική που έχει ήδη βυθίσει την οικονομία σε πρωτοφανή κρίση, την κοινωνία σε απόγνωση και την πανδημία σε πρωτοφανή αναζωπύρωση. Και επειδή είναι ανίκανος να διαχειριστεί την πορεία των πραγμάτων, για άλλη μια φορά φροντίζει μόνο την προπαγάνδα. Και δίνει και άλλο κρατικό χρήμα στα κανάλια, με στόχο να εξαγοράσει τη σιωπή ή τη φιλοκυβερνητική στάση» και προσθέτει:

Ads

«Τη στιγμή που οι πολίτες στενάζουν σε υποστελεχωμένα νοσοκομεία, υπεράριθμες τάξεις και ανύπαρκτα δρομολόγια συγκοινωνιών, αντί να δίνει χρήματα για να αντιστρέψει την εικόνα, δίνει στα κανάλια ώστε να μην προβάλουν την εικόνα».  Τέλος σημειώνει ότι «όση προπαγάνδα και να απαιτήσει η κυβέρνηση, η επιδείνωση της καθημερινότητας των πολιτών δεν θα αλλάξει με διαφημιστικές καμπάνιες. Μόνο η αναξιοπιστία των ΜΜΕ θα επιδεινωθεί περεταίρω στη συνείδηση των πολιτών.

Το Κίνημα Αλλαγής έχει καταθέσει προ ημερών τροπολογία με την οποία επιδιώκει να τεθούν συγκεκριμένα κριτήρια για τη χορήγηση της διαφημιστικής δαπάνης, ενώ προτείνει ανάλογη δαπάνη για το σύνολο των μέσων ενημέρωσης. «Η ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών για την προστασία της δημόσιας υγείας, δεν μπορεί να αποτελεί το άλλοθι στις κυβερνητικές προσπάθειες ελέγχου και επιρροής των Μέσων Ενημέρωσης», τονίζει το ΚΙΝΑΛ.

«Για δεύτερη φορά σε λίγους μήνες το Μαξίμου ζητά εν λευκώ εξουσιοδότηση, για χρηματοδότηση των μέσων ενημέρωσης, χωρίς κανόνες, κριτήρια, όρους και προϋποθέσεις. Χωρίς διαφάνεια», σημειώνει το ΚΙΝΑΛ και προσθέτει ότι είναι απαράδεκτο, και προκλητικό, την ώρα που η ΝΔ δεν στηρίζει το ΕΣΥ, τους μικρομεσαίους, τους αγρότες, τους εργαζομένους, να διαθέτει χρήματα για την προπαγάνδα της. 

Τροπολογία έχει καταθέσει και το ΚΚΕ, τονίζοντας ότι «τα μηνύματα που σχετίζονται με την προστασία της δημόσιας υγείας, ειδικά με την αντιμετώπιση μιας πανδημίας, θα πρέπει να μεταδίδονται και να καταχωρούνται σε όλα τα ΜΜΕ (ραδιοτηλεοπτικά, ηλεκτρονικά και έντυπα) εντελώς δωρεάν και όχι με όρους διαφημιστικής καμπάνιας».

Αρνητική στάση εκφράζει και το ΜέΡΑ25, που σημειώνει ότι το σχέδιο νόμου που έρχεται στη Βουλή «κρύβει ένα διάβολο στη λεπτομέρεια» που για ακόμη μία φορά αναδεικνύει τις πραγματικές προτεραιότητες της κυβέρνησης Μητσοτάκη. «Μέσα σ’ αυτό το νομοσχέδιο – Δούρειο Ίππο, κρύβεται η “λίστα Πέτσα νο 2” -μεγαλύτερη, αδιαφανέστερη, και πιο γενναιόδωρη προς τους βαρώνους της κατευθυνόμενης ενημέρωσης», σημειώνει.