Απελευθέρωση απολύσεων και συμβάσεις – «λάστιχο» φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση, όπως καταγγέλουν οι εργαζόμενοι του κλάδου.

Ads

Σε μια επεισοδιακή συνάντηση στο υπουργείο Παιδείας, την Τρίτη, μεταξύ της υπουργού, Νίκης Κεραμέως κι των εκπροσώπων των εμπλεκόμενων φορέων ( Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, Συντονιστική Επιτροπή Συλλόγων Γονέων Ιδιωτικών Σχολείων, Σένδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων, Σύλλογος Ιδιωτικών Μεγάλων και Μικρών Παιδικών Σταθμών και Νηπιαγωγείων Ελλάδος, Πανελλήνιος Σύλλογς Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών) η Ομοσπονδία των εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση αποχώρησε καταγγέλοντας την πολιτική ηγεσία του υπουργείου για «διάλογο – παρωδία» και για επιβεβαίωση των φόβων τους για το τι φέρνει το νομοσχέδιο.

«Στη σημερινή συνάντηση η Υπουργός Παιδείας σε ένα κρεσέντο υποκρισίας ανακοίνωσε ότι το σφαγιαστικό αυτό νομοθέτημα που τελειώνει το ιδιωτικό σχολείο ως πάροχο κοινωνικού αγαθού και τον ιδιωτικό εκπαιδευτικό ως λειτουργό της εκπαίδευσης, γίνεται για το καλό του… μαθητή! Είχε μάλιστα το απύθμενο θράσος να πει ότι θα διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας μας με… ελεύθερες απολύσεις και με ελεύθερες συμβάσεις-λάστιχο(!) και ότι ενώ δεν τίθεται κανένα ζήτημα μεταφοράς μας στο Υπουργείο Εργασίας, οι καταγγελίες των συμβάσεων  θα γίνονται με βάση το κοινό εργατικό δίκαιο.», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ και προσθέτει:

«Οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ, αφού τόνισαν στην Υπουργό πως σήμερα γράφεται η πιο μελανή σελίδα στην ιστορία της εκπαίδευσης, καθώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προτίμησε να πορευτεί με το συμφέρον 100 επιχειρηματιών και όχι με το δημόσιο και κοινωνικό συμφέρον και με το αγαθό της εκπαίδευσης, κατήγγειλαν τον προσχηματικό διάλογο και αποχώρησαν χαρακτηρίζοντας την Υπουργό ως άνθρωπο τακτοποίησης επιχειρηματικών ρουσφετιών και ως “δεύτερο Αρβανιτόπουλο”».

Ads

Σε έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΙΕΛΕ αποφασίστηκε:

  1. Πρόσκληση για άμεση συνάντηση με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, διότι το       νομοθέτημα για την ιδιωτική εκπαίδευση θέτει πρώτα και κύρια σε κίνδυνο τη δημόσια εκπαίδευση, το δημόσιο σχολείο και το σύνολο των μαθητών.
  2. Να ζητηθεί η άμεση αντίδραση των τριτοβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων (ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ)
  3. Να καταγγελθεί η νομοθέτηση της πλήρους εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης στην Ελλάδα στα διεθνή συνδικάτα της εκπαίδευσης (ETUCE, Education International) και να ζητηθεί η συνδρομή τους για την προστασία του αγαθού της παιδείας και των μαθητών.
  4. Λίγο πριν την έναρξη του σχολικού έτους να συγκληθούν έκτακτες συνελεύσεις, για να αποφασιστούν κινητοποιήσεις και να χαραχθεί η δύσκολη πορεία του κλάδου το επόμενο διάστημα.».

Το υπουργείο υποστηρίζει ότι στόχος του είναι η «μεγαλύτερη ευελιξία και αυτονομία στις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές αναφορικά

  • με το διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα (επιπλέον του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος),
  • με πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες και κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού,
  • με πρόσθετες δυνατότητες για αμειβόμενη απασχόληση εκπαιδευτικών,
  • με την επιλογή και τον ορισμό Διευθυντών και Υποδιευθυντών,
  • με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας,
  • με την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της σχολικής μονάδας.».

Η υπουργός σε δήλωσή της επιβεβαίωσε, ουσιαστικά, τους φόβους των εκπαιδευτικών για υπονόμευση των εργασιακών σχέσεων, σημειώνοντας ότι με το νομοσχέδιο «μειώνουμε τον κρατικό παρεμβατισμό και ενισχύουμε την ιδιωτική πρωτοβουλία, διευρύνουμε την ουσιαστική αυτονομία της σχολικής μονάδας, το δικαίωμα της γονεϊκής επιλογής, την ευελιξία όσον αφορά στην οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού προσωπικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου».