Οι χρυσές business της συζύγου του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννη Στουρνάρα, έγιναν η αιτία για την έφοδο που πραγματοποίησαν σήμερα στα γραφεία της, οι άνδρες της οικονομικής αστυνομίας, με εντολή της εισαγγελέως διαφθοράς Ελένης Ράικου. 

Ads

Η έρευνα σχετίζεται με τα μαύρα ταμεία του ΚΕΕΛΠΝΟ για τις διαφημιστικές του καμπάνιες και τη χρηματοδότηση που είχε πάρει από αυτά η εταιρεία της  Σταυρούλας Νικολοπούλου, συζύγου του Γιάννη Στουρνάρα.

To 2012 ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ), λίγο μετά μετά την τοποθέτηση του Γιάννη Στουρνάρα στη θέση του Τσάρου της ελληνικής οικονομίας, ξεκίνησε μια διαφημιστική εκστρατεία κατά της πολυφαρμακίας, σε μία περίοδο μάλιστα που δεν χορηγούνταν φάρμακα ούτε στους καρκινοπαθείς, που κόστισε στο υπουργείο Υγείας το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό 435.666 ευρώ. Τον διαγωνισμό τότε κέρδισαν 2 εταιρείες.

Πρόεδρος του Δ.Σ. της ΒΙ ΕΝΤ Ο ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ Α.Ε ήταν ο κ. Θωμάς Βαρβιτσιώτης, αδελφός του τότε Υπουργού Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ενώ μεταξύ των μελών του Δ.Σ. φιγούραρε και ο σύμβουλος του τότε πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, γνωστός και από την υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ, κ. Σταύρος Παπασταύρου. Γενική διευθύντρια της δεύτερης εταιρείας Mindwork Business Solutions ήταν η κ. Σταυρούλα Νικολοπούλου, σύζυγος του τότε υπουργού Οικονομικών κ. Στουρνάρα, ενώ σύμφωνα το καταστατικό της εταιρείας βασικές εταίροι ήταν οι Μυρτώ Στουρνάρα και Νεφέλη Στουρνάρα, κόρες του νυν διοικητή της ΤτΕ.

Ads

Διαβάστε επίσης: 

Σύμφωνα με πληροφορίες, το συγκεκριμένο έργο ήταν να κοστολογηθεί από τον τότε επικεφαλής του ΕΟΦ Γιάννη Τούντα γύρω στο 1 εκατ. ευρώ ωστόσο μετά από διαφωνία που ξέσπασε μεταξύ του προέδρου και της τότε υπεύθυνης δημοσίων σχέσεων τελικά το ποσό έπεσε στα 435.666 ευρώ. Μέσα από τον ΕΟΦ το κόστος παρέμενε υψηλό, ενώ παράλληλα η καμπάνια δεν ήταν πρώτης προτεραιότητας για τις ανάγκες της κοινωνίας, καθώς η οικονομική κατάσταση δεν επέτρεπε όχι μόνο την πολυφαρμακία αλλά ούτε την αγορά των απολύτως αναγκαίων φαρμάκων.

Την υπόθεση έκανε γνωστή η εφημερίδα «Αυγή» τον Σεπτέμβριο 2012 με το «Κουτί της Πανδώρας» να επανέρχεται στις αρχές Ιουλίου, όταν ο ΕΟΦ εκταμίευσε τον Μάιο του 2013 ένα μέρος του ποσού προς τις δύο εταιρείες.

Οι χρυσές business της κ. Στουρνάρα δεν σταμάτησαν όμως εκεί.  Η έκθεση των επιθεωρητών για τα μαύρα ταμεία του ΚΕΕΛΠΝΟ έδειξαν ότι ο οργανισμός βάφτισε επιδημικό λοιμώδες νόσημα τον καρκίνο, για να φτιάξει μια αντικαρκινική καμπάνια προϋπολογισμού 1,6 εκατ. ευρώ, που τελικά ανέθεσε στην εταιρική σύμπραξη AGENDA Α.Ε. και Mindwork Business Solutions.

Η σύμβαση υπογράφτηκε στις 21 Ιανουαρίου του 2011. Η εταιρεία AGENDA Α.Ε. συνδέεται με τον Γεώργιο Ματσάγγο, ενώ η εταιρεία Mindwork Business Solutions, όπως προαναφέρθηκε με την Σταυρούλα Νικολοπούλου. Το ποσό των 1.602.652,83 ευρώ αφορούσε στο σχεδιασμό και προσδιορισμό εναλλακτικών προτάσεων επικοινωνιακής στρατηγικής και στην εξειδίκευση και υλοποίηση του σχεδίου δράσεων επικοινωνίας δημοσιότητας και πληροφόρησης που αφορούν στην πρόληψη μορφών καρκίνου.

Σημειώνεται ότι το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν είχε καμία αρμοδιότητα να χειριστεί και πολύ περισσότερο να πληρώσει αυτό το έργο, αφού η δράση του με βάση το νόμο και τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας περιορίζεται στα επιδημικά λοιμώδη νοσήματα. Ο καρκίνος βαφτίστηκε όμως επιδημικό νόσημα στην συγκεκριμένη περίπτωση, με τις εταιρείες που ανέλαβαν την εκστρατεία να καρπώνονται την παχυλή αμοιβή.

Σημειώνεται ότι τα διαφημιστικά αυτά μηνύματα μπορούσαν να μεταδοθούν δωρεάν βάσει των σχετικών προβλέψεων του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) περί κοινωνικών μηνυμάτων, κάτι που για λόγους που τα στελέχη του καλούνται πια να εξηγήσουν στη Δικαιοσύνη, δεν έγινε.

Σύμφωνα δε με τους επιθεωρητές για τα ταμεία του ΚΕΕΛΠΝΟ, η εταιρεία της κ. Στουρνάρα είχε χρέη στο Δημόσιο καθώς την περίοδο εκείνη εκκρεμούσε η πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών από την πλευρά της, παρόλα αυτά όμως κέρδισε τον διαγωνισμό, αν και θα έπρεπε να είχε αποκλειστεί από αυτόν.