Τις κινήσεις των ελληνόκτητων τάνκερ καθώς φορτώνουν ορυκτά καύσιμα από ρωσικά λιμάνια εν μέσω πολέμου καταγράφει η νέα έρευνα των Reporters United και τα αντιστοιχεί στους πραγματικούς ιδιοκτήτες τους.

Ads

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νέο δημοσίευμα της ερευνητικής – δημοσιογραφικής ομάδας τα ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:

  • Το 52% (σε χωρητικότητα) των πλοίων που μεταφέρουν ορυκτά καύσιμα από τη Ρωσία εν μέσω πολέμου (9 Μαρτίου – 30 Απριλίου) είναι ελληνικά
  • Στο τοπ πέντε των Ελλήνων μεταφορέων ο Γιώργος Οικονόμου, ο Ανδρέας Μαρτίνος, ο Νικόλας Μαρτίνος, ο Διαμαντής Διαμαντίδης και ο Γιώργος Προκοπίου.
  • Βαρδινογιάννης, Αλαφούζος, Μαρινάκης: Την ίδια ώρα που οι τηλεοπτικοί σταθμοί τους κατηγορούν ως «πουτινικούς» όσους τηρούν πιο μετριοπαθή στάση απέναντι στη Μόσχα, με τα καράβια τους εξασφαλίζουν εκατομμύρια ευρώ στον Πούτιν.
  • Λάτσης, αδερφοί Αγγελόπουλοι, Μελισσανίδης, Ίδρυμα Ωνάση ανάμεσα στους μεταφορείς ρωσικού πετρελαίου.
  • Μόνο μία εφοπλιστής -και μάλιστα η πιο μεγάλη-, η Μαρία Αγγελικούση, έχει δηλώσει ρητά ότι θα σταματήσει να μεταφέρει ρωσικά ορυκτά καύσιμα.

Όπως αναφέρουν οι Reporters United, «κομβικό σημείο του αρχικού ευρωπαϊκού σχεδίου αποτελούσε η απαγόρευση σε ευρωπαϊκές εταιρείες άρα και στις ελληνικές όχι μόνο να φέρνουν στην Ευρώπη ρωσικά φορτία, αλλά και να τα μεταφέρουν σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου, ακόμα και σε χώρες που δεν έχουν επιβάλει εμπάργκο στη Ρωσία». Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν έχει αποφασιστεί ακόμη.

Αναλυτικότερα, στο διάστημα 9 Μαρτίου – 30 Απριλίου, οι Reporters United εντόπισαν 40 Έλληνες εφοπλιστές που μετέφεραν ορυκτά καύσιμα από ρωσικά λιμάνια.

Ads

Η Μεθοδολογία

Η δημοσιογραφική ομάδα των Reporters United περιγράφοντας τη μεθοδολογία τους σημειώνουν ότι βασιζόμενοι στην εφαρμογή της Greenpeace στο Twitter, (Russian Tanker) η οποία σχεδόν σε πραγματικό χρόνο καταγράφει όποιο πλοίο φορτώνει πετρέλαιο ή ορυκτό αέριο από ρωσικό λιμάνι, δημιούργησαν μια ανοιχτή βάση δεδομένων που καταγράφει όλες τις αναχωρήσεις πλοίων ελληνικών συμφερόντων από τη Ρωσία, αφετέρου αντιστοιχεί κάθε πλοίο στον πραγματικό του δικαιούχο.

Επίσης αναφέρουν ότι μέσα από γραφήματα που ενημερώνονται περιοδικά, παρακολουθείται τόσο η συμμετοχή της ελληνικής ναυτιλίας ως ποσοστό του παγκόσμιου στόλου στις μεταφορές ορυκτών καυσίμων από τη Ρωσία, όσο και τους Έλληνες εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν στη μεταφορά.

image 

image 

image