Μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση, αυτή του Θεόδωρου Κουντούρη βρίσκεται πίσω από το μοιραίο «Αγία Ζώνη II» που ναυάγησε την Κυριακή, προκαλώντας την τεράστια καταστροφή στον Σαρωνικό και τις ακτές της Αττικής. 

Ads

Πρόεδρος της εταιρείας είναι ο Θεόδωρος Κούντουρης και αντιπρόεδρος ο γιος του Φίλιππος. Τις υπόλοιπες θέσεις στελεχώνουν επίσης μέλη της οικογένειας όπως η Ευαγγελία Κουντούρη και η Ασπασία Κουντούρη. 

Η εταιρεία έχει συνολικά τρία πλοία. Αυτό που ναυάγησε ήταν του 1972. Σημειώνεται πως η ΠΕΝΕΝ με ανακοίνωσή της κατήγγειλε πως το πλοίο ήταν γερμασμένο και επικίνδυνο. Από την πλευρά της η εταιρεία ισχυρίζεται πως το «Αγία Ζώνη II» ήταν αξιόπλοο και τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύ και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, που ορίζει η νομοθεσία.

image

Ads

Διαβάστε επίσης – Καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ: Γερασμένο και επικίνδυνο το πλοίο που ναυάγησε και προκάλεσε τη θαλάσσια ρύπανση

Ο Θέοδωρος Κουντούρης ήταν παράγοντας της τοπικής κοινωνίας του Περάματος – που βρίσκεται και η εταιρεία του. Μάλιστα είχε διατελέσει και πρόεδρος της τοπικής ομάδας ποδοσφαίρου του Περαμαϊκού.

Για το ναυάγιο και τη ρύπανση

Ο Θεόδωρος Κουντούρης, μιλώντας στο «Έψιλον» δήλωσε πως για την πετρελαιοκηλίδα φταίει το Blue Star Patmos, το οποίο είχε προσαράξει ανοιχτά της Ίου, και την Παρασκευή ρυμουλκήθηκε στο λιμάνι του περάματος για επισκευές.

«Όχι, το καύσιμο αν είχε φύγει, θα είχε πλημμυρίσει όλη η Ελλάδα. Έχει γίνει πάρα πολλή μεγάλη ζημιά, λυπούμαστε γι’ αυτό που έχει γίνει. Από την πρώτη στιγμή δεν σηκώσαμε τα χέρια ψηλά. Αναθέσαμε στα δυο μεγαλύτερα συνεργεία της Ελλάδας να κάνουν αυτή τη δουλειά, που είναι για τις απορρυπάνσεις», λέει και προσθέτει: 

«Δεν μπορεί τώρα το πετρέλαιο που έχει πάει Σαλαμίνα να φύγει να πάει Πειραϊκή μετά. Το πλοίο είναι στεγανοποιημένο από χθες το μεσημέρι. Την Παρασκευή ήρθε άλλο πλοίο που είχε πάθει ρήγμα και ήρθε στο Πέραμα. Ήδη έγινε ρύπανση στο λιμάνι του Περάματος από το συγκεκριμένο πλοίο. Τώρα έχουν… φορτώσει όλη τη ρύπανση σε μας. Το «Blue Star Πάτμος», πέρασε ρυμουλκούμενο, το οποίο ήρθε στο Πέραμα για επισκευές. Είχε διαρροή κατά την διάρκεια της μεθόρμισής του από το νησί (σ.σ. εννοεί την Ίο) εδώ».

«Το δικό σας δηλαδή δεν το παρέσυρε ο αέρας;», ερωτάται στην συνέχεια. Για να απαντήσει: «Όταν αλλάζει ο καιρός… Εδώ στο λιμάνι του Πειραιά γίνονται. Υπάρχουν και άλλα πλοία που έχουν υποστεί κάποιες ζημιές και μπορεί κάποια κομμάτια ρυπάνσεως να είναι και από άλλα πλοία, δεν είναι ότι όλα είναι δικά μας. Δεν βρήκαμε τώρα έναν και τα φορτώνουμε όλα…».

Ναυτιλιακοί παράγοντες τους οποίους επικαλείται το Documentonews.gr, υποστηρίζουν ότι αν συνέβαινε αυτό που υποστηρίζει ο Θεόδωρος Κουντούρης θα είχε καταγραφεί από τους δορυφόρους που ενημερώνουν τόσο τον Ελληνικό Θάλαμο επιχειρήσεων του ΥΕΝ όσο και το Μεσογειακό αντίστοιχο κέντρο έρευνας και διάσωσης.