Ένας ναυτεργάτης εντοπίστηκε νεκρός μέσα στο High Speed 5 μετά την κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς που ξέσπασε στο πλοίο. 

Ads

Το πλοίο ήταν ελλιμενισμένο στη Δραπετσώνα για εργασίες συντήρησης. Η φωτιά ξεκίνησε από το κατάστρωμα κατά τη διάρκεια εργασιών με βαρεού τύπου οξυγονοκόλληση. Προκλήθηκε έκρηξη που επεκτάθηκε και στο υπόλοιπο πλοίο. 

Η φωτιά, που προκάλεσε σημαντικές ζημιές στο πλοίο, έχει κατασβεστεί πλήρως και οι έρευνες της Πυροσβεστικής επί του πλοίου συνεχίζονται.

image

Σύμφωνα με το Λιμενικό, τα 21 άτομα από τα πέντε επισκευαστικά συνεργεία που εργάζονταν επί του πλοίου είναι καλά στην υγεία τους και αποβιβάστηκαν με ασφάλεια από το Highspeed 5 όταν εκδηλώθηκε η πυρκαγιά.

image

Ads

Οι εμπειρογνώμονες της Πυροσβεστικής και του Λιμενικού πρόκειται να διερευνήσουν αν έχουν τηρηθεί όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για τις εργασίες που γίνονταν επί του πλοίου.

image

Έρευνα διέταξε το υπουργείο Εργασίας

Θλίψη για το θάνατο του εργαζομένου στο Highspeed 5 εξέφρασε με ανακοίνωσή του το υπουργείο Εργασίας, επισημαίνοντας ότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η προβλεπόμενη διαδικασία ελέγχου από εντεταλμένους επιθεωρητές, για να αποσαφηνιστούν τα αίτια του δυστυχήματος.

«Στελέχη της αρμόδιας υπηρεσίας ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας έσπευσαν άμεσα στο σημείο», όπως υπογραμμίζει το υπουργείο, «ενώ θα επανεξεταστούν οι φάκελοι όλων των ελέγχων των τελευταίων μηνών, κατόπιν εντολής του ειδικού γραμματέα του ΣΕΠΕ Απόστολου Καψάλη».

Και συνεχίζει η ανακοίνωση:«Το συγκεκριμένο πλοίο είχε ελεγχθεί στις 10 Μαρτίου από Μικτή Επιτροπή Ελέγχου και δεν εντοπίστηκαν παραβάσεις, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου. Οι Μικτές Επιτροπές Ελέγχου είχαν αδρανοποιηθεί από τον Νοέμβριο του 2014 και ενεργοποιήθηκαν ξανά πρόσφατα, με εντολή του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Πάνου Σκουρλέτη».

Καταλήγει δε το υπουργείο: «Η βούληση της κυβέρνησης και του υπουργού Εργασίας για την ενίσχυση των υπηρεσιών και μηχανισμών ελέγχου, αλλά και την περαιτέρω θωράκιση του θεσμικού τους ρόλου, είναι δεδομένη. Στόχος είναι η ενίσχυση της πρόληψης, ώστε να αποτρέπονται ανάλογες τραγωδίες. Προς αυτή την κατεύθυνση θα κινηθεί το υπουργείο με αποφασιστικό τρόπο, προκειμένου να διασφαλισθεί η εφαρμογή της νομοθεσίας για την Υγεία και την Ασφάλεια στην εργασία, αλλά και για να αναβαθμισθεί το οικείο θεσμικό πλαίσιο».

Η ανακοίνωση των ναυτεργατικών σωματείων

Για ευθύνες του υπουργείου Ναυτιλίας και των εφοπλιστών για τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας κάνουν λόγο, σε κοινή ανακοίνωση τους, τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν. «Στέφενσον» και Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν.

Όπως αναφέρουν «οι ευθύνες του ΥΝΑ και των εφοπλιστών για τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, γίνονται ακόμα βαρύτερες, γιατί από το τραγικό γεγονός του NORMAN ATLANTIC, και σε άλλα που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, καμία έκθεση συμβάντων δεν έχει δοθεί, κανένα μέτρο δεν έχει παρθεί για να συγκαλύπτουν την ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία του κεφαλαίου».