Μια νέα «λίστα Πέτσα» νομοθετεί αιφνιδιαστικά η κυβέρνηση με διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε το βράδυ της Τετάρτης για την ανακούφιση των πλημμυροπαθών του «Ιανού».

Ads

Το σχετικό άρθρο προβλέπει την ανάθεση υπηρεσιών επικοινωνίας και μετάδοσης μηνυμάτων για την πανδημία κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων με αρμοδιότητα του Στέλιου Πέτσα. Με κοινή απόφαση του υπουργού που έχει στην ευθύνη του τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και του υπουργού Οικονομικών καθορίζονται οι επιμέρους όροι της ανάθεσης των υπηρεσιών.

Αναλυτικά η διατύπωση: «Είναι δυνατή η ανάθεση υπηρεσιών επικοινωνίας και ενημέρωσης των πολιτών, καθώς και κάθε άλλης συναφούς υπηρεσίας που απαιτείται για την έγκαιρη υλοποίησή τους, για την προστασία της δημόσιας υγείας και τη λήψη μέτρων για την αποτροπή διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, κατ’ εφαρμογή της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 (Α’ 147) και κατά παρέκκλιση ειδικότερων διατάξεων που αφορούν στην ανάθεση σχετικών υπηρεσιών από την Προεδρία της Κυβέρνησης και διατάξεων που αφορούν στη μετάδοση των σχετικών μηνυμάτων από μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Με κοινή απόφαση του Υπουργού στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις ανάθεσης και παροχής των υπηρεσιών, διαδικασίας διάθεσης των σχετικών πιστώσεων για την κάλυψη της προκαλούμενης δαπάνης και οι λοιπές αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή του παρόντος. Ο Υπουργός στον οποίο έχουν ανατεθεί οι αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης είναι αρμόδιος για την υλοποίηση του παρόντος».

Ads

Και αυξημένες φοροαπαλλαγές για διαφημίσεις

Στο ίδιο νομοσχέδιο και σε άλλα άρθρα η κυβέρνηση νομοθετεί επίσης τη χορήγηση αυξημένων φοροαπαλλαγών για συγκεκριμένες διαφημίσεις, που θα ευνοήσει ιδιαίτερα τους τηλεοπτικούς σταθμούς που έχουν το μεγαλύτερο μέρος της διαφημιστικής δαπάνης. Ενώ η σχετική δαπάνη εκπίπτει από τα ακκαθάριστα έσοδα των εταιριών η συγκεκριμένη δαπάνη προσαυξημένη κατά 100% για το 2020 και κατά 60% κατά το 2021.

Συγκεκριμένα: 

  • Χορηγείται προσαυξημένη έκπτωση για συγκεκριμένες διαφημιστικές δαπάνες επιχειρήσεων κατά τα φορολογικά έτη 2020-2021.
  • Εκπίπτουν οι ανωτέρω διαφημιστικές δαπάνες από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής τους, προσαυξημένες κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, με ειδική πρόβλεψη για τις επιχειρήσεις που είτε έχουν αναστείλει τη δραστηριότητά τους είτε επλήγησαν οικονομικά, λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19

Αναστολή του τέλους συνδρομητικής τηλεόρασης

Παράλληλα, αναστέλλεται για ένα χρόνο και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου του 2021, το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης, που καταβάλλουν όσοι διαθέτουν δορυφορικούς αποκωδικοποιητές ή συνδέσεις με τις δύο μεγάλες πλατφόρμες Nova και Cosmote. Το τέλος ισχύει από το 2016 και βαρύνει τους συνδρομητές, επιβάλλεται ως ποσοστό 10% επί του μηνιαίου λογαριασμού. Η απώλεια για το κράτος υπολογίζεται σε σχεδόν 20 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις αρχικές εκτιμήσεις. «Αναστέλλεται η επιβολή του τέλους στη συνδρομητική τηλεόραση σύμφωνα με το άρθρο 54 του ν. 4389/2016 (Α’ 94) νια την περίοδο από lης Οκτωβρίου 2020 έως 30 Σεπτεμβρίου 2021», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

ΣΥΡΙΖΑ: Μη διανοηθούν να επαναλάβουν τα αίσχη της λίστας Πέτσα
Η
αιφνιδιαστική πρωτοβουλία της κυβέρνησης να νομοθετήσει έκτακτη και κατά παρέκκλιση νέα πληρωμένη ενημερωτική καμπάνια για την πανδημία, προκάλεσε την αντίδραση της αξιμωματικής αντιπολίτευσης. 

Σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία αναφέρεται: «Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη εν μέσω πανδημίας:

  • Δεν έδωσε λεφτά για προσλήψεις εκπαιδευτικών, τεστ και λιγότερους μαθητές ανά τάξη.
  • Δεν έδωσε λεφτά για προσλήψεις υγειονομικών και αύξηση των ΜΕΘ, με αποτέλεσμα εν μέσω δραματικής αύξησης κρουσμάτων στο δεύτερο κύμα το ΕΣΥ να βρίσκεται αντιμέτωπο με κατάρρευση.
  • Δεν έδωσε λεφτά για αύξηση των δρομολογίων στις δημόσιες συγκοινωνίες με αποτέλεσμα τις τριτοκοσμικές εικόνες συνωστισμού στα ΜΜΜ, που αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού.

Αλλά ετοιμάζεται να δώσει πάλι λεφτά αδιαφανώς σε ΜΜΕ για να τα εκβιάσει με την κρατική χρηματοδότηση με πρόσχημα την πανδημία και την ενημέρωση των πολιτών, ώστε να πιέζει για να παρουσιάζουν την εικόνα που την βολεύει. Όσο η πολιτική της κυβέρνησης διαλύει την κοινωνία και την οικονομία, τόσο θα καταφεύγει σε πρακτικές που προσβάλλουν κάθε έννοιας δημοκρατίας, λογοδοσίας και διαφάνειας. Προειδοποιούμε τον κ. Μητσοτάκη: Μη διανοηθεί να επαναλάβει τα αντιδημοκρατικά αίσχη της λίστας Πέτσα, με απευθείας αναθέσεις κατά παράβαση του νόμου, εν κρυπτώ χρηματοδότηση Μέσων, οικονομικό στραγγαλισμό του Τύπου, παντελή απουσία κριτηρίων για εργαζόμενους και αποκλεισμό όσων ασκούν κριτική.

Οποιαδήποτε καμπάνια ενημέρωσης οφείλει να γίνει με βάση την κείμενη νομοθεσία, με διαφάνεια και δημόσια λογοδοσία. Ας καταλάβει επιτέλους ο κ. Μητσοτάκης ότι λειτουργεί σε Δημοκρατία και δεν είναι ελέω Θεού μονάρχης».