Το δημοσίευμα του BBC, σύμφωνα με το οποίο το αλιευτικό σκάφος που βυθίστηκε ανοιχτά της Πύλου δεν είχε μετακινηθεί για αρκετές ώρες έρχεται να επιβεβαιώσει ανάλυση του Guardian.

Ads

Ειδικότερα, στοιχεία από τη ναυτική υπηρεσία πληροφοριών MariTrace που αναλύθηκαν από τον Guardian, φανερώνουν ότι δύο πλοία που έσπευσαν για βοήθεια (Lucky Sailor και Faithfull Warrior) στέκονταν δίπλα ή έκαναν κύκλους γύρω από το ακίνητο σκάφος για αρκετές ώρες, κατά τη διάρκεια της οποίας η ακτοφυλακή ανέφερε ότι το σκάφος ταξίδευε προς την Ιταλία.

Όπως τονίζει το δημοσίευμα, η ανάλυση του Guardian τεκμηριώνει την αναφορά του BBC που βασίζεται σε δεδομένα παρακολούθησης που παρέχονται από μια άλλη πλατφόρμα που δίνει σχετικά στοιχεία, την MarineTraffic, η οποία δείχνει επίσης ότι το σκάφος ήταν ακίνητο και δεν προχωρούσε προς την Ιταλία για έως και επτά ώρες.

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με νομικούς που επικαλείται το βρετανικό μέσο, η κατάσταση του πλοίου και των επιβατών θα έπρεπε να είχε προκαλέσει μια άμεση επιχείρηση διάσωσης, ανεξάρτητα από το τι μπορεί να είπαν οι άνθρωποι στο πλοίο.

Ads

Τι είχε απαντήσει το λιμενικό

Στην ανακοίνωσή του την Δευτέρα, μετά το δημοσίευμα του BBC, το Λιμενικό υποστήριξε ότι «από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων μέχρι την ακινητοποίηση του λόγω μηχανικής βλάβης, το Α/Κ σκάφος διήνυσε απόσταση περί τα 6 ν.μ..» και ότι «συνολικά το συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος από την ώρα του εντοπισμού του μέχρι την βύθιση του διήνυσε συνολικά περί τα 30 ν.μ..», αφήνοντας να εννοηθεί ότι το αλιευτικό ήταν εν κινήσει τις ώρες που το BBC αναφέρει πως ήταν ακίνητο.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Με αφορμή δημοσιεύματα διεθνούς και εγχώριου, έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, τα οποία αναπαράγονται και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διευκρινίζονται τα κάτωθι:

Το Α/Κ σκάφος που βυθίστηκε σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου, έπλεε από την στιγμή του εντοπισμού του κατά τις πρωινές, μεσημβρινές και απογευματινές ώρες της 13ης Ιουνίου, διανύοντας συνολικά 24 ν.μ..
Εν συνεχεία απογευματινές ώρες της ίδιας ημέρας, το Α/Κ σκάφος προσεγγίστηκε από παραπλέον Δ/Ξ πλοίο προς παροχή συνδρομής, το οποίο ανέφερε ότι το Α/Κ απομακρύνεται με ίδια μέσα κάθε φορά που προσπαθεί να το προσεγγίσει. Το Α/Κ σκάφος σταμάτησε και ξεκίνησε η παροχή τροφοεφοδίων.

Επιπροσθέτως, δεύτερο παραπλέον Δ/Ξ πλοίο ανέλαβε να προσεγγίσει το Α/Κ σκάφος προς παροχή τροφοεφοδίων, αναφέροντας άρνηση του Α/Κ και κίνηση του με ίδια μέσα με δυτική πορεία. Εν τέλει, ανωτέρω Δ/Ξ ξεκίνησε τη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων στους επιβαίνοντες του Α/Κ σκάφους. Αφού ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία, οι επιβαίνοντες του Α/Κ άρχισαν να πετούν στη θάλασσα τα εφόδια.

Η όλη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων προς τους επιβαίνοντες του αλιευτικού σκάφους από τα δύο (02) δεξαμενόπλοια διήρκησε συνολικά περισσότερο από τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά (4:30).

Ακολούθως, βραδινές ώρες της ίδιας ημέρας, αφίχθη στην περιοχή, Παράκτιο Περιπολικό Σκάφος Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και εντόπισε το Α/Κ να κινείται αυτοδύναμα, με χαμηλή ταχύτητα.

Εκκίνησε διαδικασία προσέγγισης του με σκοπό τη διακρίβωση της υφιστάμενης κατάστασης του Α/Κ σκάφους και των επιβαινόντων. Το Α/Κ σταμάτησε εκ νέου για λίγα λεπτά κατά τη προσέγγιση του από το Π.Π.Λ.Σ. και ακολούθως συνέχισε τη πορεία του.

Από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων μέχρι την ακινητοποίηση του λόγω μηχανικής βλάβης, το Α/Κ σκάφος διήνυσε απόσταση περί τα 6 ν.μ.. Συνολικά το συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος από την ώρα του εντοπισμού του μέχρι την βύθιση του διήνυσε συνολικά περί τα 30 ν.μ..

Στοιχεία με λεπτομερή καταγραφή των ανωτέρω αποτελούν μέρος της προανάκρισης.