Ο τομεάρχης Παιδείας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης, με αφορμή τις ανακοινώσεις του Στέλιου Πέτσα για αυστηρότερο lockdown που «στοχεύει» στο άνοιγμα των σχολείων την 11η Ιανουαρίου, δήλωσε πως «κανένα από τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση δεν αφορά τα σχολεία», επισημαίνοντας πως «τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν οπωσδήποτε», με βάση όμως  «τον τρόπο που έχουν υποδείξει οι ειδικοί, οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας και ο ΣΥΡΙΖΑ».

Ads

Παράλληλα, σχετικά με τη Γ’ Λυκείου και τα σχέδια της κυβέρνησης, «για αποκλεισμό χιλιάδων φετινών υποψηφίων από τα Πανεπιστήμια, με την Τράπεζα Θεμάτων και τους «κόφτες» στη βάση εισαγωγής», ο κ. Φίλης ανέφερε χαρακτηριστικά πως «τα παιδιά είναι ιδιαίτερα πιεσμένα από τον εγκλεισμό και τη διατάραξη της σχέσης τους με το σχολείο. Ας μην τα επιβαρύνουμε κι άλλο» και ζητώντας «αναδιάρθρωση – μείωση της ύλης».

Ολόκληρη η δήλωση του Νίκου Φίλη:

«Η κυβέρνηση ανακοίνωσε μέτρα, με στόχο το άνοιγμα των σχολείων που όμως κανένα δεν αφορά στα ίδια τα σχολεία!

Ads

Σα να μην πέρασαν 4 μήνες από το αποτυχημένο άνοιγμα των σχολείων, την εμφάνιση κρουσμάτων σε εκατοντάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς, τη διάδοση του ιού σε ενήλικες, που οδήγησαν στο κλείσιμό τους.

Τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν οπωσδήποτε, σύμφωνα με τον τρόπο που έχουν υποδείξει οι ειδικοί, οι φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας και ο ΣΥΡΙΖΑ. 

    • Με αποστάσεις στις τάξεις
    • Με συνεχή δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. 
    • Με κατά προτεραιότητα εμβολιασμό των εκπαιδευτικών άνω των 50 ετών καθώς και αυτών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες
    • Με κατά προτεραιότητα εμβολιασμό γονέων καθώς και παππούδων που διαμένουν στην ίδια στέγη με τους μαθητές

Η κυβέρνηση οφείλει να εξασφαλίσει αυτές τις προϋποθέσεις το ταχύτερο. Δεν το έπραξε επί 8 ολόκληρους μήνες. Ας το πράξει τώρα! 

Να εγκαταλείψει ταυτόχρονα τα σχέδιά της, που έχουν αναστατώσει τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου,  για αποκλεισμό χιλιάδων φετινών υποψηφίων από τα Πανεπιστήμια, με την Τράπεζα Θεμάτων και τους «κόφτες» στη βάση εισαγωγής. 

Απαιτείται, επίσης, αναδιάρθρωση – μείωση της ύλης, προτεραιότητα στο μάθημα και η αποκατάσταση της σχέσης του παιδιού και του έφηβου με το σχολείο κι όχι η αντιπαιδαγωγική και εξοντωτική πίεση για εξετάσεις. 

Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα πιεσμένα από τον εγκλεισμό και τη διατάραξη της σχέσης τους με το σχολείο. Ας μην τα επιβαρύνουμε κι άλλο.  

Μόνο υπό αυτούς τους όρους είναι δυνατή η ασφαλής επανέναρξη των σχολείων και η επαναφορά της στοιχειώδους ηρεμίας στην εκπαίδευση»