Στην αντεπίθεση περνά ο εκδότης και κατασκευαστής Γιώργος Μπόμπολας μετά τις δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Σταθάκη, για την Αττική Οδό. Ο κ. Σταθάκης είχε δηλώσει πως ο κ. Μπόμπολας θα πρέπει να επιστρέψει την Αττική Οδό στο Δημόσιο, αφού έχει εκπληρωθεί η προβλεπόμενη απόδοση της επένδυσης. Απαντώντας, η εταιρία συμφερόντων Μπόμπολα που διαχειρίζεται την οδό, κάνει λόγο για άσκηση κοινωνικής πολιτικής εκ μέρους «παρόλο που η σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου προβλέπει αυξήσεις».
 

Ads

Στην ανακοίνωσή της, η εταιρεία Αττική Οδός ΑΕ επισημαίνει ότι η απόδοση δεν έχει εκπληρωθεί και πως δεν έχει μοιράσει ακόμη μερίσματα στους μετόχους. Παράλληλα υποστηρίζει ότι η εταιρία ασκεί κοινωνικό έργο στην Αττική Οδό καθώς κρατά χαμηλά το αντίτιμο των διοδίων ενώ βάσει της σύμβασης θα έπρεπε να έχει αυξηθεί. Σύμφωνα με την ανακοίνωση με βάση τα προβλεπόμενα τα διόδια θα έπρεπε αυτή τη στιγμή να είναι ακριβότερα κατά 30%.
 
Η Αττική Οδός επισημαίνει ότι στα οκτώ χρόνια πλήρους λειτουργίας της (2005-2012), ο ετήσιος μέσος όρος των ημερήσιων διελεύσεων έφτασε τα 271.000 οχήματα και ξεπέρασε τα προβλεπόμενα από τη σύμβαση (227.000), όμως το ύψος του διοδίου παρέμεινε χαμηλότερο, καθώς αντί 2,62 ευρώ (προβλεπόμενο χωρίς ΦΠΑ), κυμαίνεται στα 2,22 ευρώ (πραγματικό χωρίς ΦΠΑ). Έτσι, όπως αναφέρει, τα έσοδα από τα διόδια αντί 217 εκατ. ευρώ (προβλεπόμενο από τη σύμβαση χωρίς ΦΠΑ) βρίσκονται στα 219 εκατ. ευρώ (πραγματικό προ ΦΠΑ).  
 
«Ειδικά από το 2009 και μετά, υπήρξε σημαντική μείωση της κυκλοφορίας λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών και κατά το 2012 οι μέσες ημερήσιες διελεύσεις περιορίστηκαν στις 216.000 με μέσο τέλος διοδίου € 2,22, χωρίς ΦΠΑ» σημειώνει η εταιρία και υποστηρίζει ότι  σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, τα διόδια θα έπρεπε να είναι τώρα  στα 3,84 ευρώ με το ΦΠΑ. «Η διατήρηση του τέλους διοδίου σε ποσοστό 30% χαμηλότερο από το ανώτατο διόδιο τέλος… αποτελεί κοινωνική επιλογή της Αττικής Οδού, σε συνεργασία με το ελληνικό δημόσιο», σημειώνει η εταιρία.
 
Υπενθυμίζεται πως ο Γιώργος Σταθάκης είχε δηλώσει στο «Πρώτο Θέμα της Κυριακής»: «Από τα στοιχεία που διαθέτουμε έχει εκπληρωθεί η προβλεπόμενη με βάση τη σύμβαση για την κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου από την κοινοπραξία, απόδοση της επένδυσης. Η κίνηση των οχημάτων ήταν ακριβώς διπλάσια από την αρχική πρόβλεψη, με βάση την οποία έγινε η σύμβαση, οπότε η απόσβεση από τα 20 χρόνια που είχε συμφωνηθεί, επιτεύχθηκε στα 10 χρόνια.
 
Εντούτοις η σύμβαση δεν προβλέπει ρητά τι πρέπει να γίνει σε αυτή την περίπτωση. Εμείς λέμε ότι πρέπει να γίνει καταγγελία της σύμβασης ή μια νέα συμφωνία με τον παραχωρησιούχο προκειμένου τα έσοδα να πηγαίνουν υπέρ του Δημοσίου».