Το γεγονός ότι υπάρχει φθορά σε γλυπτό στην Ακρόπολη παραδέχθηκε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και ισχυρίστηκε ότι δεν έγινε από κομπρεσέρ αλλά από «χειρωνακτική εργασία» με τη χρήση αξίνας και φτυαριού.

Ads

Το υπουργείο Πολιτισμού, τέσσερις ημέρες μετά το σχετικό δημοσίευμα της Αυγής, επιβεβαίωσε τη φθορά, ωστόσο κατηγόρησε την εφημερίδα για Fake News, καθώς όπως ισχυρίσηκε η ζημιά δεν προκλήθηκε από κομπρεσέρ. Σημειώνεται πως στην απάντησή της δεν αναφέρεται στο μέγεθος της φθοράς, ενώ άφησε αιχμές και για τα συνεργεία που δραστηριοποιούνται στον Ιερό Βράχο.

Στην ανακοίνωσή του του ΥΠΠΟΑ αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «το εν λόγω θραύσμα, εξαιρετικά διαβρωμένο και με ρηγματώσεις σε όλη του την επιφάνεια, το οποίο, κατά το δημοσίευμα της «Αυγής» κατεστράφη από χρήση κομπρεσέρ, επλήγη κατά τις εργασίες που έγιναν χειρωνακτικά, αποκλειστικά και μόνο με τη χρήση αξίνας και φτυαριού».

Ακολουθεί η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού καθώς και οι φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα:

Ads

Τα χωρίς τέλος fake news που αφορούν στην Ακρόπολη, στα έργα προστασίας και συντήρησης του Ιερού Βράχου, καθώς και στο έργο αναβάθμισης των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες, δεν έχουν τέλος.

Το ΥΠΠΟΑ δίνει στη δημοσιότητα τις δύο εκθέσεις των αρμόδιων αρχαιολόγων της Εφορείας Πόλης Αθηνών για το τελευταίο δείγμα παραπληροφόρησης, την υποτιθέμενη καταστροφή αρχαίου μέλους από τη χρήση κομπρεσέρ.

Όπως προκύπτει από την απάντηση της ΕΦΑ Αθηνών και από το χθεσινό δελτίο Τύπου χρήση κομπρεσέρ ή άλλου  μηχανήματος, έγινε μόνον για το σπάσιμο τσιμεντένιων επιφανειών, εκτός του λυόμενου οικίσκου. Όπως προκύπτει και από τις φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν χθες από το ΥΠΠΟΑ, όλες οι άλλες εργασίες έγιναν χειρωνακτικά, με την ίδια μεθοδολογία που γίνονται οι αρχαιολογικοί καθαρισμοί και οι ανασκαφές.

Στα αμέσως υποκείμενα στρώματα του δαπέδου  (από πλακάκια) του λυόμενου οικίσκου, ανάμεσα στην επίχωση για την κατασκευή του οικίσκου, εντοπίστηκαν θραύσματα αρχαίων μελών, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που δημοσιεύσαμε χθες.

Το εν λόγω θραύσμα, εξαιρετικά διαβρωμένο και με ρηγματώσεις σε όλη του την επιφάνεια, το οποίο, κατά το δημοσίευμα της «Αυγής» κατεστράφη από χρήση κομπρεσέρ, επλήγη κατά τις εργασίες που έγιναν χειρωνακτικά, αποκλειστικά και μόνο με τη χρήση αξίνας και φτυαριού.

Εκείνοι που διαδίδουν τα fake news -όπως αποδεικνύεται από την έκθεση των αρμοδίων αρχαιολόγων- έφτασαν στο σημείο να πλύνουν (!) το θραύσμα, προκειμένου να εξαφανίσουν κάθε χρωματικό ίχνος χώματος, που είχε εισχωρήσει στη ρηγμάτωση και να το εμφανίσουν ως κάτι διαφορετικό από ό,τι είναι πραγματικά. Ακόμη και οι φωτογραφίες του άρθρου είναι τραβηγμένες από τέτοια οπτική γωνία, που παραπλανούν.

Η αθλιότητα των fake news στρέφεται κατά  των υπαλλήλων της αρχαιολογικής υπηρεσίας και της ακεραιότητας, με την οποία εργάζονται εδώ και δεκαετίες για την προστασία και τη συντήρηση των μνημείων μας.

Συνημμένες θα βρείτε τις δύο εκθέσεις των αρμοδίων αρχαιολόγων της ΕΦΑΠΑ καθώς και την φωτογραφική τεκμηρίωση.