Ανεβαίνει ολοένα και περισσότερο το κόστος του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας, καθώς από τα 2 εκατομμύρια που είχε ξεκινήσει για σιδερένια παγκάκια, ζαρτινιέρες και μπογιές, οι οποίες μάλιστα είχαν ξεβάψει μετά από βροχή, πλέον το συνολικό ποσό ανέρχεται σε 24,07 εκατομμύρια ευρώ.

Ads

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της Ηλέκτρας Βισκαδουράκη στην «Αυγή», προχθές, προστέθηκαν ακόμη 2,37 εκατομμύρια ευρώ, για τη συνέχεια του Μεγάλου Περιπάτου με παρεμβάσεις στη Βασιλίσσης Όλγας, φτάνοντας συνολικά τα 20,07 εκατομμύρια.

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο Αθηναίων εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία «η αλλαγή της διατομής του οδοστρώματος και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση των ηλεκτροκίνητων μέσων μαζικής μεταφοράς στα πλαίσια ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων», κόστους 2.370.720 ευρώ.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται «ένας ευρύς κοινόχρηστος χώρος που θα ενοποιεί τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου με το Ζάππειο και τον Εθνικό Κήπο και θα ολοκληρώνει τον αρχαιολογικό περίπατο από τον Κεραμεικό ώς το Παναθηναϊκό Στάδιο, καθώς η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού», όπως αναφέρει η «Αυγή».

Ads

Την ίδια ώρα, προβλέπεται ότι για ένα χρόνο ακόμη θα ισχύουν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Βασιλίσσης Όλγας. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί εκατέρωθεν της κεντρικής νησίδας ένας χώρος αποκλειστικής χρήσης από τους πεζούς και τους ποδηλάτες επί της Βασιλίσσης Όλγας. Επίσης, στη δεξιά πλευρά κάθε κατεύθυνσης διατηρείται διάδρομος για την κυκλοφορία των μηχανοκίνητων οχημάτων που προβλέπεται να κινούνται επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.

Πρακτικά, όπως εξηγεί η «Αυγή», μικραίνουν οι λωρίδες για τη διέλευση Ι.Χ. και επιτρέπεται μόνον η διέλευση των μέσων μαζικής μεταφοράς και οχημάτων που θα διέρχονται για να εξυπηρετήσουν τους αθλούμενους στο κέντρο αντισφαίρισης, τους αναπήρους, όπως και τα οχήματα τροφοδοσίας των ξενοδοχείων και των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. 
Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση

Κριτική στις αποφάσεις του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη να συνεχίσει τον σχεδιασμό του Μεγάλου Περιπάτου, για να μετατρέψει την πρωτεύουσα σε «τουριστική βιτρίνα» άσκησε η πλειονότητα της αντιπολίτευσης κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. 

«Είπαμε ‘ναι’ στην ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων, αλλά δεν έχουν επιλυθεί τα συγκοινωνιακά προβλήματα της σύνδεσης εντός πόλης, όπως των κατοίκων της Πλάκας με τους κατοίκους του Παγκρατίου», υπογράμμισε ο Ρήγας Αξελός (Ανοιχτή Πόλη), κάνοντας λόγο για «υπέρογκο κόστος» σε ένα σχέδιο που δεν είναι λειτουργικό.

«Επειδή έχει ‘καεί’ ο Μεγάλος Περίπατος, τον φέρνετε στο Δημοτικό Συμβούλιο κομμάτι – κομμάτι, που υπηρετεί μόνο την τουριστική Αθήνα, αλλά όχι τους κατοίκους», τόνισε ο Νίκος Σοφιανός (Λαϊκή Συσπείρωση). «Δεν υπάρχει κανένα άλλο όφελος για τον Μεγάλο Περίπατο για τους κατοίκους, παρά μόνον για τον τουρισμό, μετατρέποντας την Αθήνα σε τουριστική βιτρίνα», είπε ο Πέτρος Κωνσταντίνου (Ανταρσία).